![]() |
|
| |||
| |||
| Jag köpte en Acer Aspire 5610Z tillbaka i februari i år som från de få gå med jämna mellanrum och intermittantly bytte av sig själv. Det har varit tillbaka till Acer 3 gånger för reparation och de säger att de inte kan hitta felet. Comet vägrar att göra något åt det. Har någon annan stött på detta beteende och i så fall har de några tankar om vad som kan orsaka det? Ett stort tack Mike |
|
| |||
| |||
| Jag är verkligen ledsen att du har problem som detta. Comet kan inte tvätta händerna på det som att de är säljare och har ett rättsligt ansvar inom ramen för försäljning av varor agera http://www.dti.gov.uk/consumers/buyi.../page8600.html Skriv ut och dragkraft det i ansiktet på dem! Personligen jag kommer aldrig att handla med dem igen eftersom de har en hänsynslöshet när det gäller lagstiftning, returer, fel etc. Kan du ge mer information om nedläggningar? Har Windows stänga normalt eller inte befogenhet plötsligt verkar misslyckas? (Hard med en bärbar dator eftersom det är ett batteri där!) Du måste ge mer information och kanske vi kan hjälpa.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Hej, Tack för de vänliga orden. Jag är just nu väntar på ett samtal tillbaka från en handledare på Comet Kundtjänst, men jag tänker inte hålla andan. Jag har just skrivit ett brev till dem att sätta dem på meddelande att om inte jag får antingen pengarna tillbaka eller en ny enhet med 1/12/07 Jag börjar länet domstol mot dem. När det gäller problemet - den bärbara datorn är ansluten till en extern strömkälla och batteriet installerat. Det finns inga urskiljbara mönster - det verkar bara slår av sig själv med jämna mellanrum med en ungraceful ut ur OS som när jag startar om den jag får den vanliga meddelande som frågar hur jag vill starta Windows. Jag kör Windows Vista med alla tillgängliga upgardes och fixar etc. Accoriding till Acer har rengjorts ut, ersatt moderkortet, åter blinkar och uppgraderade BIOS och hade det på blöta testet i 30 timmar. Jag är dock mycket tveksamt om de verkligen har gjort något. Så som ni ser är jag i slutet av mitt teather och vet inte vad jag ska göra härnäst. Vänliga hälsningar Mike |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hjälp med Acer Aspire 8930! Snälla? | Zooropean11 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 5 | 1 juli 2009 15:21 |
| Acer Aspire T180 Uppgraderingar | Avstånd | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 6 juni 2009 11:46 |
| Acer Aspire Predator G7700 | Supercalifragilistic | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 25 april 2009 01:45 |
| Köp Acer Aspire 5920? | MJM | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 9 | 19 juli 2008 18:47 |
| Acer Aspire inte spela DVD-skivor! | sarah050404 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 6 | 14 oktober 2007 05:34 |
| Thread Tools | |
| |