mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Några förslag?

Reply

Thread Tools
Old 19 juli 2007, 05:57
Ledamot Gruppen

Default Några förslag?

Jag får en ny dator och jag undrar om du kunde ge mig några förslag (utom mindre RAM lol: P).

Jag kommer antagligen få en bättre processor

Här är den:

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 Overclocked@3.00GHz (förmodligen mer)
Moderkort: ABIT IN9 32X-MAX WiFi (har problem med PCI-platser, så jag kan inte ändra på detta).
RAM: 4GB DDR2 CORSAIR TWIN2x4096-6400C5DHX
Optisk enhet: 2x ASUS drw-1814BLT-B (LightScribe, SATA)
HDD: 2x Western Digital WD5000AAKS (1TB totalt:))
Grafikkort 1: EVGA e-GeForce 8800 GTS KO w / ACS3 (640-P2-E827-AR) 640MB GDDR3 DX10
Grafikkort 2: EVGA e-GeForce 8800 GTS KO w / ACS3 (640-P2-E827-AR) 640MB GDDR3 DX10
Strömförsörjning: ENERMAX EIN660AWT-650W
COOLERS: THERMALRIGHT SI-128, 3x AKASA AK-174CG-4GNB (intag, avgassystem, heatsink)
Mål: AKASA Eclipse 62

Och en fläkt registeransvarige, tangentbord, mus, extern HDD, Mousepad, neons, UV kablar, kortläsare och en del andra saker.

Jag allvarligt vill inte skriva det igen xD.

Så, vad tycker du?
Kanske en annan strömkälla, RAM, dunno.
Old 19 juli 2007, 06:23
Moderator-gruppen

Default Några förslag?

Du har förväxlat mig ni redan äger det där eller är det en framtid bygga?

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 19 juli 2007, 06:32
Ledamot Gruppen

Default Några förslag?

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad View Post
Jag får en ny dator ...
;)
Old 19 juli 2007, 06:41
Givargruppen

Default Några förslag?

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad View Post
Jag får en ny dator och jag undrar om du kunde ge mig några förslag (utom mindre RAM lol: P).

Jag kommer antagligen få en bättre processor

Här är den:

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 Overclocked@3.00GHz (förmodligen mer)
Moderkort: ABIT IN9 32X-MAX WiFi (har problem med PCI-platser, så jag kan inte ändra på detta).
RAM: 4GB DDR2 CORSAIR TWIN2x4096-6400C5DHX
Optisk enhet: 2x ASUS drw-1814BLT-B (LightScribe, SATA)
HDD: 2x Western Digital WD5000AAKS (1TB totalt:))
Grafikkort 1: EVGA e-GeForce 8800 GTS KO w / ACS3 (640-P2-E827-AR) 640MB GDDR3 DX10
Grafikkort 2: EVGA e-GeForce 8800 GTS KO w / ACS3 (640-P2-E827-AR) 640MB GDDR3 DX10
Strömförsörjning: ENERMAX EIN660AWT-650W
COOLERS: THERMALRIGHT SI-128, 3x AKASA AK-174CG-4GNB (intag, avgassystem, heatsink)
Mål: AKASA Eclipse 62

Och en fläkt registeransvarige, tangentbord, mus, extern HDD, Mousepad, neons, UV kablar, kortläsare och en del andra saker.

Jag allvarligt vill inte skriva det igen xD.

Så, vad tycker du?
Kanske en annan strömkälla, RAM, dunno.
Hej Vlad.

Cpu är bra, det brukar vara ett anständigt overclocker. Men som du kommer att OC Jag skulle föreslå E6420 och spara lite pengar, särskilt när man betänker den mobo du spec'd i princip var född till överklockning. Det är Abit svar på Asus "strejkande Extreme. Om man tittar på de spänningar som finns (en dum 1.9v till CPU, 3v att RAM och likaledes dum spänningar i norr och Southbridges). Ja, gå till E6420 men om du inte är så fussed att spara pengar sedan sticka med E6600.

Den mobo, enligt ovan, är ganska bra. 680i chipset, dual x16 PCI-E slots. Men utrusta två dubbel bredd kort kommer att förlora dig tillgång till PCI-E 1x och 2 av PCI-platser. Så om du vill lägga till ett ljudkort eller en LAXERMEDEL kort då du kommer att få problem, inte minst med luftflödet.

Mycket goda optiska enheter, Nuff sa.

Jag skulle ha föredragit att Hitachi Deskstar's citeras i spec snarare än WD's. Samma data density per fat tror jag men söka och läsa Temne tenderar att vara snabbare på Hitachi's. En del av detta är naturligtvis för att hålla köra de-fragged men i verkliga världen användning.

Om du har en hel del SLI-optimerade spel sedan ja, två kort. Om inte, så är det verkligen ingen mening men thats upp dig Vlad. Men om du ocing CPU varför inte bara få två Vanilla GTS och OC dem själv? Kan inte oc bäcken shaders ännu men jag tror inte EVGA har gjort det på kortet som du noterade i alla fall.

Fans är ok, högljudd men skift anständiga mängder luft. Bli av att HSF ändå och få en lie Ninja eller en AC Freezer 7 Pro. Speciellt som du oc'ing. I dont 'tvivel det är kyla framgångar bara 1) Det är storlek i de fall du har spec'd överväger allt annat. Jag tror du kommer att se högre ambient temps inne fallet. 2) Det är jävla högt!

Slå upp fallet med tanke på alla de komponenter spec'd och det faktum du oc'ing. Du (Jag vill risk) kommer att få problem med värme och buller, utan särskilt buller. Men om du har en sund cranked upp då du inte höra det, återigen, upp till dig. Men du har en hel del komponenter i det stora sådana också, alla fyra RAM slots fyllas, dubbel bredd kort och att HSF. Luftflöde kan vara ett problem. Precis min åsikt. Varför inte satsa på ett Antec P180 (endast något dyrare och en awesome fall) eller 900 (billigare och inte bättre med den gamla luftflöde).

Mycket trevligt att se ett Enermax PSU noterade där. Jag skulle kunna titta på 700w + Men bara för att vara säker. Eftersom du har 4 pinnar RAM, 2 kort, 2 HDDs, 2 optiska enheter till makten, och du kommer att oc'ing. Ja, stickande med Enermax Jag vill se en 720w Infiniti där.

Arctic Silver 5 för din TIM dock.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 19 juli 2007, 06:43
Givargruppen

Default Några förslag?

Citat:
Ursprungligen postat av SocialWarfare View Post
Du har förväxlat mig ni redan äger det där eller är det en framtid bygga?

Hej upp SW.

Dina tankar?

-Kanoakavirus
Old 19 juli 2007, 06:59
Moderator-gruppen

Default Några förslag?

Jag skulle gå för Asus stället för Abit (Kinda förlorat tron på dem efter IC7 max3)
Och beroende på vilken vecka du får för 6600 (tidigare desto bättre) Jag skulle hålla fast vid det som tidigare veckor kan lätt drabbas 3.5Ghz eller mer
Den 640mb GPU är en bra idé eftersom Nvidia är avbryta dem, så om de bryter Evga kommer att byta ut kort med något bättre lol
Även när han säger att 2x640mb knappt slår ett enda 8800gtx i 3DMark, så bara ett 8800gtx och om du känner behov i framtiden bara få en annan 8800gtx
Old 19 juli 2007, 07:09
Ledamot Gruppen

Default Några förslag?

Alex: Ljudisolerat;)
SocialWarfare: Ja, men jag har redan nått $ 4000: (

EDIT:
Idé!

Jag ska länka dig till några grafikkort. Det är på rumänska, men w / e, ser du vad jag menar.

Kortet jag får är 15 miljoner lei (... Umm). Här är det.
Den här kortet är 18 miljoner lei, mest jag tror jag är villig att spendera.
Är dessa två egentligen bäst? En. Två.

EDIT 2:
Även: LOL!
Old 19 juli 2007, 07:14
Moderator-gruppen

Default Några förslag?

2 640mb's är dyrare än ett 8800gtx, och för den lilla bit av prestanda ökning du får med 2 det bara inte är värt det IMO
Old 19 juli 2007, 07:16
Ledamot Gruppen

Default Några förslag?

Läs ovan redigera plz! :)
Old 19 juli 2007, 09:29
Moderator-gruppen

Default Några förslag?

Jag skulle bara gå till 8800GTX, den KO är bara en pre overclocked 8800GTX och Black Pearl är för vatten kylning endast
2 GTS "kommer att kosta 30 miljoner lei ändå som ligger ca 12mil mer lei för en minut prestanda ökning under GTX
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Underclocked GPU och förslag redbullz Grafikkort & Skärmar 1 18 juni 2009 11:15
Få nya laptop behöver förslag rmcclafl Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 1 2:a sep 2008 23:20
Suggestions? Jophen Grafikkort & Skärmar 10 22 juli 2008 02:43
Jag vill gärna några förslag Törner General Hardware Chat 3 10 januari 2008 18:36
Rank förslag vänligen ... Hybr! D Gemenskapen Nyheter & Chat 10 20 juli 2007 20:07
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.