mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Audio / modemenhet på High Definition Audio Bus?

Reply

Thread Tools
Old 18 mars 2007, 07:50
New Member Group

Default Audio / modemenhet på High Definition Audio Bus?

Jag har nyligen installerat Windows XP Pro, och dessa enheter är omöjligt att hitta drivrutiner för. Min laptop är en Advent 7111. Det finns en ljudenhet på ett High Definition Audio-buss och en modemenhet om en High Definition Audio bus.As ett resultat har jag inget ljud på min dator. Please help!
Old 22 juni 2007, 10:40
Administrator Group

Låter som du behöver ljudkortet förare.

Advent görs av PC världen som är riktigt bra på att stödja sina produkter </ sarkasm>

I länken ovan ser ut som det kommer att hjälpa dig om inte telefon PC världen och få ett telefonnummer till advent och sedan få en drivrutin CD direkt.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 22 juni 2008, 16:57
New Member Group

Hej killar, Ive har ganska samma problem .. Jag har en Acer 3690, och plötsligt mitt ljud har slutat arbeta. Jag undrar om det har att göra med modemet på High Definition Audio-buss, som min dator spelar ingen verkar känna igen, även efter installation av alla modem och ljud drivrutiner från Acer: s ftp-plats. Jag vill bara få min jävla ljud fast ...
Old 23 juni 2008, 05:32
New Member Group

Okej, jag ska förklara min situation lite längre och uppdatera den. Jag fick reda på att modemet på High Definition Audio-buss faktiskt bluetooth. När du har installerat Bluetooth i kontrollpanelen jag kunde åtminstone använda sunda alternativ igen, med Bluetooth-eller bluetooth högupplöst ljud. Men jag fortfarande didnt får något ljud .. kan någon hjälpa mig?
thx
Old 23 juni 2008, 05:52
Administrator Group

Installera rätt ljud drivrutiner för din maskin, det är så enkelt.
Old 3 juli 2008, 02:33
New Member Group

Ill lägga till den här tråden med mitt senaste problem.

Jag köpte en 7.1 ljudkort slags installerat den i min pc. Installerad alla ljud drivrutiner för ljudkortet NP. Men sen fick jag den "ljudenhet på High Definition Audio-buss" markeras.
Nu det är vad jag tycker är konstigt. Jag dont har en "mixer" i fönster och jag skränande höra alla fönster ljud, eller kan jag använda ventrilo. Men jag har ljud när jag startar ett spel. INGAME Jag har ljud, men inte på intros.

Jag tror att jag läst hundratals inlägg om hur man rättar till detta, och försökte ladda ner drivrutiner vänster och höger, installera ominstallation. Ingenting har fungerat. Hittills jag har icke utstationerade någonstans i hopp om att jag kommer att hitta ett svar från ett tidigare affisch. Men nej.

Im inte ens säker på om en ominstallation av Windows till en nyare version skulle hjälpa. Id helst inte, eftersom jag har 1TB av randiga skivor och hatar att förlora all info.

Alla tankar?
Old 3 juli 2008, 07:24
New Member Group

Tja, jag hamnade hitta rätt drivrutin: det var min modemdrivrutinen tyvärr och av någon anledning första gången jag försökte det det didnt tycker att det är något konstigt. Jag kom till slutsatsen att mitt ljudkort bröts för min dåliga laptop, så jag köpte ett nytt ljudkort, externa med usb. Och nu det hela fungerar! Men det gjorde kostade mig 30 euro ..
Old 3 juli 2008, 07:29
Administrator Group

Det är definitivt ett modem eller LJUDKORT föraren fråga.
Old 3 juli 2008, 07:40
New Member Group

Vad menar du med att din chaufför är märkt ut "? Gå till Kontrollpanelen, System och på fliken Maskinvara gå till Enhetshanteraren. Hitta ljudenhet på High Definition Audio-buss. Har den ett gult utropstecken eller ett rött kryss genom det? I båda fallen vad jag föreslår att du gör är högerklicka på den och klicka på uppdatera drivrutin. Låt datorn kontrollera Windows Update, bara Incase de har föraren för dig, och när den kan du välja vad du ska göra, välj "Installera från en viss plats. Se "Inkludera den här platsen i sökningen" är markerad, och klicka på Bläddra för att välja plats för föraren. Detta bör på cd av ljudkort, och annars kan du google det på webben. Fyll i och allt ska vara bra. Du kanske behöver starta om datorn och se till att ingenting är avstängd på ljud egenskaper. Se även till att rätt produkt väljs när du går till Kontrollpanelen -> Ljud och ljudenhet -> ljud (tab)

En annan sak du kan göra är att gå till Enhetshanteraren, hitta ljud föraren, högerklicka och sedan avinstallera och starta om datorn. När den hittar hårdvaran tryck avbryta. Nu sätter i skivan för din audiodevice eller bara starta den och installera programvaran för enheten.
Jag hoppas du får ditt sunda jobba rätt;)
cya
Old 3 juli 2008, 08:35
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Hybrid View Post
Det är definitivt ett modem eller LJUDKORT föraren fråga.
Jag kan smal som en ner ännu mer ... Det är en MODEM frågan ... eller åtminstone modemdrivrutinen. Acer (och förmodligen andra också) har denna konstiga sak händer om de kör modemet fungerar över ljudet bussen ... Du måste ha ditt modemdrivrutiner installeras innan ljudet fungerar.

I'v ens kom över tillfällen då du var tvungen att installera drivrutiner i en viss ordning, det vill säga modemdrivrutiner först och sedan ljudet förare ...

Cheers:
Chris

Mitt System: Willy Wonka är Polygoninriktning Factory

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 2x3.16Ghz 1333GHz
Moderkort:
Gigabyte GA-EP35 DS3R Socket 775
RAM Minne:
4GB Micron PC-6400 (800MHz)
Grafikkort (s):
XFX 8600GT 256MB DDR3 540Mhz
Ljudkort:
Ombord 7.1 Ljud
Hårddisk (s):
400GB Samsung / 36GB Raptor (x2)
Optisk enhet (er):
Optiarc AD-7200D 20x DVD-RW (x2)
Mål / PSU:
Cosmos RC-1000 / Arctic 600W PSU
Kylning:
Zalman CNPS9700 / Noctura NC-U6
Nätverk / Internet:
Ombord
Monitor (s):
Samsung 2232BW 22 "(x2)
Operating System (s):
Win-XP (SP2)
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Pin uppdrag för Realtek ac'97 ljudet via (r) audio controller?? Jorge Luis Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 0 11 juni 2009 12:52
Problem med ljud och ljudenhet robert1947 Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 1 3 juni 2009 06:53
Sound Pls? Ingen ljudenhet Installerad efter Format Black Magic Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 1 4 mars 2009 04:17
Ingen ljudenhet Uppgiftslämnaren Multimedia & Codecs 2 16 august 2007 14:33
Ingen ljudenhet tiffymarie1 Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 5 20 mars 2007 02:24
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.