![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag ser att köpa en digitalkamera, jag tar partiet med bilder av byggnader och anläggningar. Min kamera Ell, de ser på en dålig kvalitet när skrivas ut. Av ovanstående kan någon rekommendera vad jag ska leta efter i en digitalkamera? Även det måste vara lätt att installera med min dator. |
|
| |||
| |||
| Det beror på vad du vill. Jag tror att ni måste titta på fyra megapixlar och ovanför dessa dagar. Även om jag fortfarande använda 3,2 Mp och det är bra att sälja för att köpa fotografier. Då är det en fråga om vilken typ av pris som du kan ge och om du bara vill ha ett helautomatiskt och skjuta eller något lite mer fancy. Personligen jag gilla något i stil med de Pentax Optio eftersom den är liten, tuff och automatiska inställningar som fungerar väldigt bra. Du kan hålla den i en ficka eller handväska och det kommer att fungera med bara två knapp tryckningar för att knäppa vad du ser med tillräcklig kvalitet. Men det har också bara tillräckligt funktioner för att göra justoce att en noggrann valt skott från liten insekt till stora solnedgången. |
|
| |||
| |||
| Canon har ett bra utbud, precis som Sony, och båda är kända för sin utmärkta bildkvalitet. De är inte riktigt "professionella" kameror, men de tar en fantastisk bild som lämnar du undrar hur du lyckades på mindre än 5 Megapixlar eller med 35mm film. Shop runt och se vad du har råd med. Jag har en 4.2 megapixel kamera som är bra, men nu kan du nog få en 5 eller tom 6 för samma pengar som att vara en stor förbättring på detta. |
|
| |||
| |||
| Det grundläggande svaret på detta är att de inte går till början av raden version eftersom dessa kommer att kosta en hel del. Försök att få senaste åren version om avslutande och i dag bör du kunna få 4 eller 5 megapixel kamera till ett billigt pris. Stick med namnen ni vet ... Sony, Canon, Fuji och HP eftersom de alla är tillförlitliga. Håll dig borta från den 2: a och tredje grupp märken som du nästan alltid får vad du betalar för! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Vad digital kamera att köpa? | blackvioletred | Digital Imaging & Skrivare | 6 | 4 mars 2009 14:56 |
| Ska jag köpa en Canon 450D digital SLR-kamera | AtWittsEnd | Digital Imaging & Skrivare | 1 | 28 november 2008 10:39 |
| Vilken digitalkamera? Jag får en ny digitalkamera | Marian M | Digital Imaging & Skrivare | 2 | 21 november 2008 07:49 |
| Bästa digitalkamera att köpa? | Ashley S | Digital Imaging & Skrivare | 3 | 21 november 2008 01:01 |
| Ny digitalkamera runt £ 100 ark. | Hybr! D | General Hardware Chat | 2 | 17 mars 2007 12:33 |
| Thread Tools | |
| |