![]() |
|
| |||
| |||
| Hallo, Helt siden jeg har bygget maskinen min, den har startet selv. Den kommer opp med en blå skjerm feil. Dette skjer hver 10-30mins etter oppstart. Selv når jeg var å installere Windows XP, jeg hadde det krasj. Saken er, hvis jeg har et spill åpnes i fullskjermvisning (som cod4, wc3, etc.) så det vil ikke starte før spillet har lukket (Men det doesnt starte så snart jeg lukker den, i likhet med 10-30min etter Jeg lukker den). Noen ganger, hvis im bruke datamaskinen uten et spill åpne, vil det komme opp som noe tilfeldig har krasjet: som generisk vert prosesser, svchost, og deretter vil det blå skjerm. Men det ikke vanligvis komme opp med disse feilene, er det vanligvis kun blå skjermene. Noen ganger når maskinen starter opp, den kommer opp med MAIN BIOS checksum FEIL, deretter BACKUP BIOS checksum feil. Her er mine specs: GA-P35-DS3P Corsair 800mhz 2GB Core 2 Duo 2,66 500GB HD 550W PSU 8800GTS 640mb Kjører Windows XP Pro. Å stemmer og det ikke starter når im kjører Ubuntu. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Dette kan være en rekke ting! Første jeg ville gjøre, er hvis du har 2x1GB RAM prøve en om gangen og se om det fortsatt skjer Deretter prøver oppdatering BIOS Og som en siste utvei erstatter CMOS-batteriet kan fungere! Edit: Hva er den eksakte modell for RAM? Det kan være noe så enkelt som å måtte øke spenningen av RAM i BIOS
www.Trade4Free.ie Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som menn, men at mennene begynner å tenke som datamaskiner. Hvor det ikke er noe alternativ, kan det ikke noe valg! ![]() Min System: Noen andre lover!
|
|
| |||
| |||
| Jeg trakk ut 1 pinne RAM, og datamaskinen oppstart som normalt, men det startet, og når den prøvde å starte opp igjen, fikk jeg en-pip-fra datamaskinen. Its 1 pip, ikke sikker på om lang eller kort, dets om dobbelt så lenge normal oppstart pip. Jeg prøvde å bytte den RAMs rundt, legger både i endring spilleautomater, men fortsatt ingenting. Jeg vet ikke hvor du skal dra herfra. Edit: Jeg vet jeg hadde satt opp min ram spenning ved 0.10V fordi min RAM sier 1.9V. Its Corsair 800mhz 5-5-5-12 1.9V her er forbindelse. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Error popup; IE7 har oppstått og feiling ... | jonkon2 | Nettlesere & FTP Clients | 1 | 30 mai 2009 00:30 |
| Min BIOS krasjet? - Min BIOS er nå satt på alle forhåndsprogrammerte | Bubba | CPUer, Hovedkort & RAM | 5 | 7 april 2009 15:33 |
| Checksum feil ved oppstart? | EddieVersatile | General Hardware Chat | 4 | 6 januar 2009 03:40 |
| BIOS? | Jophen | General Software Chat | 3 | 8 februar 2008 02:25 |
| "CMOS checksum Bad" Error | o1generallee4130 | General Hardware Chat | 4 | 24 januar 2008 01:57 |
| Thread Tools | |
| |