![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hej,
Ända sedan jag har byggt min dator har det startat själv. Det kommer upp en blå skärm fel. Detta händer varje 10-30 minuter efter start. Även när jag har installerat Windows XP, hade jag en krasch. Saken är den, om jag har ett spel öppna i full skärm (t.ex. cod4, WC3, etc.) så kommer det inte starta förrän spelet har stängt (but it doesnt starta så fort jag stänger den, liksom 10-30min efter Jag stänger den). Ibland, om IM använder min dator utan en omgång öppen, kommer det komma upp som något slumpmässigt har kraschat: like Generic Host processer, svchost, och då blir blå skärm. But it doesnt brukar komma med dessa fel, det oftast bara blå skärmar. Ibland när datorn startar upp, kommer det upp med MAIN BIOS checksum error, då BACKUP BIOS checksum error. Här är mina specs: GA-P35-DS3P Corsair 800MHz 2GB Core 2 Duo 2,66 500GB HD 550W PSU 8800GTS 640mb Windows XP pro. Oh ja och den icke starta när im kör Ubuntu. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Detta kan bero på flera saker!
Första jag skulle göra, är om du har 2x1 GB RAM-minne prova en i taget och se om det fortfarande händer Andra försöker uppdatering Bios Och som en sista utväg som ersätter cmos batteri kan fungera! Edit: Vad är den exakta modellen av ditt RAM-minne? Det kan vara något så enkelt som att behöva öka spänningen i ditt RAM-minne i Bios
Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag drog ut 1 stick RAM-minne och datorn startat upp som vanligt, men det startas om, när man försökte starta upp igen, fick jag en-beep-från datorn. Dess 1 pip, inte säker på om lång eller kort, dess ungefär dubbelt så länge som den normala startprocessen ljudsignal. Jag försökte byta baggar runt, sätta båda i, föränderliga tider, men fortfarande ingenting. Jag vet inte var jag ska gå härifrån.
Edit: Jag vet att jag satte upp min bagge spänningen med 0.10V eftersom mitt RAM säger 1.9V. Dess Corsair 800MHz 5-5-5-12 1.9V här är länk. |
|
|
|||
|
|||
|
Citat: