![]() |
|
|
|||
|
|||
|
vänligen hjälp: Jag har en Acer Aspire 3000-serien bärbara som ive aldrig haft problem med tills now.When jag slå på den så ger jag en svart skärm och ber om ett Phoenix BIOS lösenord. Jag vet inte vad det är som ive aldrig hela det before.Any idéer ?.... snälla .....
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
detta är ett svårt lösenord för att komma förbi eftersom det är i BIOS (Basic Input Output System) och startar varje gång datorn startar
Om du inte har angett lösenordet Jag skulle säga att någon annan har Om du vill återställa det finns vissa program som du kan gå av nätet som du monterar på cd och det stryks bios lösenord eller så kan du ta ut batteriet bort av moderkortet rinna makt och lösenord kommer att tas bort är det dock mycket svårt att komma in i en laptop Mitt System: Cewy s undrar macine
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
På bärbara datorer om du blir ombedd att ange ett lösenord direkt efter att du slagit på maskinen så är det ett system som låser inte en BIOS-lösenord.
Det enda sättet att överbrygga dessa är att sända den bärbara datorn till tillverkaren styrka inköp som lösenord är inbäddat på en eeprom, borta är de dagar när du tar bort en CMOS-batteriet för att återställa allt som är irrelevant i alla fall som det är för BIOS-lösenord som detta är det inte. Mitt System: Hybr! D
|
|
|
|||
|
|||
|
Oj!
Finns det någon dokumentation om detta så jag kan få upp till noll och hur du kan få cd: s som arbetar för hårt driva döda cd jag hade och det funkade på min Acer |
|
|
|||
|
|||
|
Det finns 3 typer av bärbara datorer, system, hårddisk och BIOS.
Du kan inte kringgå systemet en, på alla. Ta bort hårddisken och försöka igen, om det fortfarande askes för ett det är systemet lås. |