![]() |
|
| |||
| |||
| ok så jeg slår på datamaskinen min, og det klarner det BIOS ikke noe problem. så snart det blir til boot-skjermen og begynner å laste windows det bare dør. im ganske sikker på at dette har noe å gjøre med harddisken min fordi så snart det begynner å løpe noe fra den, slår den av. Jeg ville virkelig satt pris på hjelp. takk |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Begynn med å sjekke fans, er det sannsynligvis overoppheting.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hvis du kan installere Motherboard Monitor (utgått, men hvis mobo er på støtte listen ...) eller SpeedFan / CoreTemp og overvåke varme nivåer under skanningen. Hvis de skyter høyere enn 50 grader Celsius, være bekymret.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Cpu avhengige. De fleste av nyere cpu's har en termisk nedleggelse terskelen mye høyere enn 50C. Som eksempler, Core2's er god for rundt 70C
|
| |||
| |||
| Du har rett, jeg bare liker å holde det under 50. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 1. Sjekk CPU vifte, sikre at det er spinning. Hvis det ikke er å finne kabelen er koblet riktig til hovedkortet ditt.
2. Det kan være ram. Mer enn sannsynlig er dette problemet. Hvor mange sticksm RAM har du? Hvis du har 2, deretter ta en av 2. sporet og bare prøve å støvel opp med én. Så hvis det ikke arbeide så bytte pinnen av væren med den du nettopp tok ut. 3. Kontroller PSU, hvor mange watt koster det satt gjennom? Er det sufficiant. Hvis du har 3 HDD, en Core 2 Duo og 8800 GT Vid kortet kjører på 350watt, dvs da du synderen. Min System: Custom Built v1.2
|
|
| |||
| |||
| Jeg har hatt uten hell |
|
| |||
| |||
| Jeg tror det kunne være virus i slekt eller temperatur relatert. Jeg hadde en Windows nedleggelse problemet en gang og bestemte seg for å rengjøre maskinen. CPU vifte var så tett med skitt at bladene ville knapt bevege seg. Også den termiske fett mellom CPU og kjøleribben hadde helt tørket inn. Jeg rengjøres grundig alt og anvendt nye fett og systemet har kjørt problemfritt siden den gang. |
|
| |||
| |||
| kan det være en stekt hovedkort? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Betyr det støvel i sikkermodus?
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Boot-Up Problem - Windows XP Home eller XP Media Edition ikke Boot | elanorbreton | Windows-operativsystemer | 3 | 2 oktober 2009 15:10 |
| Gateway støvel opp problemet - Nei TPM eller TPM har problem | rajank | Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer | 0 | 17 juni 2009 22:35 |
| Boot Problem | jemes | CPUer, Hovedkort & RAM | 3 | 1 oktober 2007 05:46 |
| Trenger du hjelp med merkelige boot problem | rizse | General Hardware Chat | 3 | 29 august 2007 12:09 |
| Boot Problem | Tera | General Hardware Chat | 1 | 3 august 2007 04:06 |
| Thread Tools | |
| |