![]() |
|
| |||
| |||
| ok så jag sätter på min dator och det raderar BIOS inga problem. så snart det går till boot skärmen och börjar ladda windows det bara dör. im ganska säker på att detta har något att göra med min hårddisk, eftersom så fort det börjar köra något från den, stängs av. Jag skulle verkligen uppskatta att få hjälp. tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Börja med att kontrollera fläktar, det är förmodligen överhettning.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du kan installera Motherboard Monitor (upphört, men om din mobo är om det stöd lista ...) eller SpeedFan / CoreTemp och övervaka din värme nivåer under genomsökningen. Om de skjuter mer än 50 grader Celsius, vara orolig.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Cpu beroende. De flesta nyare processorer har en termisk avstängning tröskeln mycket högre än 50c. Som exempel, core2's är bra för runt 70C
|
| |||
| |||
| Du har rätt, jag bara vilja hålla den under 50. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 1. Kontrollera CPU-fläkt, se det är spinning. Om det inte kontrollera kabeln attatched rätt till ditt moderkort.
2. Det kan vara din ram. Mer än sannolikt detta är problemet. Hur många sticksm RAM har du? Om du har 2, sedan ta en av de 2:a facket och bara försöka att starta upp med ett. Sen om det icke verk sedan växlingsutrymmet minnet RAM med en som du just tagit ut. 3. Kontrollera PSU, hur många watt är det gå igenom? Är det sufficiant. Om du har 3 HDD, en Core 2 Duo och 8800 GT Vid kortet körs på 350watt så thats din boven. Mitt System: Egenbyggda v1.2
|
|
| |||
| |||
| Jag har inte haft någon lycka |
|
| |||
| |||
| Jag antar att det skulle kunna vara virus närstående eller temperatur närstående. Jag hade en Windows shutdown frågan en gång beslutat att rensa datorn. CPU-fläkten var så igensatt med smuts att knivarna skulle knappt gå. Även den termiska fett mellan CPU och kylare hade helt torkat upp. Jag rengöras noga allt och tillämpas nya fett och systemet fungerar bra sedan dess. |
|
| |||
| |||
| Kan det vara en stekt moderkort? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Spelar det någon starta upp i felsäkert läge?