![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, jag är ny här och skulle uppskatta lite hjälp. Att ha skickat mina system tillbaka till Mesh Storbritannien i slutet av förra året, 08, var jag ut en bra bit över £ 250 för en reparation som jag trodde skulle ha täckts av mina Gold (3 år) Garantisektionen. Flera månader senare tycker jag att samma sak har inträffat på nytt med maskinen. PC, då slås på startar sin fläkt men kommer inte att starta upp ytterligare? Bildskärmen ljus och ljud ljus båda arbetar men systemet vägrar att gå längre och fläkten stannar vid full effekt. Jag har bara laddats en Security Suite och ett spel eftersom datorn var tillbaka till mig och Windows XP Media Center är nästan oskuld i sin verksamhet. Jag blev upprörd på Mesh ansvar för reparationer förra året efter att alltid betala för på plats-garanti beror på det faktum jag registrerade blind och lider av spina bifida Occulta. Nu hittar datorn gått sönder en gång till och jag finner detta beklagligt. De har precis installerat om operativsystemet och förklarade ingenting annat var fel. Lyckligtvis har jag en bärbar dator också så jag är inte avskuren från världen helt, men ser datorn har svikit mig ännu en gång måste jag säga att jag tycker Mesh nivå av teknisk tjänst äckligt. Inte kunnat gå in fråga mig själv på grund av min synskada Jag hoppas någon här kan hjälpa diagnostisera problemet så jag kan antingen få den reparerad lokalt eller ta upp frågan med Mesh Computers Storbritannien. PC stövlar upp bra på morgonen och jag kan, om så krävs, lämna den på hela dagen utan problem. Om jag stänger av den kommer det inte att starta förrän jag slå på den igen nätet morgonen, men ibland som i dag kommer det inte att starta upp upp på morgonen heller. Den blå power light ibland handlar om och ibland inte. Fläkten startar ok men inte tysta ned om Windows inte startar. Jag hoppas att detta är vettigt? Jag gissar att det kan vara en av följande utan värde din input / rådgivning: Moderkort Strömförsörjning Power Switch Fläkt Tack så mycket för alla som hjälp. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Min första tanke skulle vara en felaktig PSU.
| |||
| |||
| Tack för ditt snabba svar Phil, jag uppskattar det. Är det svårt att passa? Om jag får det startas upp igen, kan du rekommendera någon programvara för att testa PSU? Tack |
|
| |||
| |||
| Inte particualrly svårt att passa, men det är viktigt att köpa en anständig modell. Corsair primära urvalsenheter är bra och kända för sin tillförlitlighet. Ta en titt här och bläddra ner till nätaggregatets avsnitt. Det finns inte något program som kan testa en PSU, även om det är hårdvara testare finns liksom detta en . Efter att ha sagt att det bästa sättet att testa en PSU är under belastning, vilket kan vara lite knepigt. |
|
| |||
| |||
| Tack igen Phil |
|
| |||
| |||
| UPDATE: Datorn har startats upp de senaste två dagarna, men gick ner igen idag halvvägs genom att spela ett spel. Strange sak är när jag slår på strömmen nu det handlar om utan att trycka på strömbrytaren på datorn? |
|
| |||
| |||
| Dagens Uppdatering: Jag hämtade en CPU värmemätaren dag som visade 40C på uppstart, men när jag försökte starta Häxkungens datorn bara gick av. Det kör gamla spel som Wolfenstein hela dagen men kommer inte självklart hantera tung grafik spel gillar Häxkungens? |