mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Bygga min egen dator

Reply

Thread Tools
Old 30 august 2007, 11:58
Ledamot Gruppen

Default Bygga min egen dator

Mitt namn är Clinton och jag bygga min egen dator. Jag kör mitt eget företag (Jackson Flagg Ent.) Och jag video marknadsföring produktion. Jag antar att ett bättre sätt att säga det är att jag startar mitt företag. Jag har erfarenhet inom detta område, men jag vet omfattar programvara inte hårdvara. Jag har byggt datorer i det förflutna, men ingen av specs att jag behöver det här. Jag antar att jag borde säga det enda orubbliga hårdvara jag har funnit är Sapphire ATI Radeon HD2900XT 1GB DDR4 2DVI/VIVO HDCP PCI-Express Grafikkort. Bortsett från detta är jag verkligen på en förlust för det jag behöver. Jag tänkte köra Arial, Helvetica, sans-serif] Intel Core 2 Quad Q6600 Kentsfield 2.4GHz 2 x 4 MB L2-cache LGA 775 Processor (Tankar? Hur är det med AMD?) Och vad ljudkort de Sound Blaster X-Fi XtremeMusic. När det gäller motherboad är jag helt förlorad. Jag har gjort forskning, men alla riktmärken dem med spel och jag är inte riktigt säker på hur som översätter i min bransch. Jag vill ha möjlighet att få ut HD-kvalitet, men de flesta av mina saker är bara att vara lokala bolag med mig manipulera redan erövrat video. Jag kan inte spela in video själv, jag bara redigera befintliga verk tillsammans. Ett mycket bra exempel på detta är filmtrailrar. Jag har inte en gigantisk budget, men jag arbetar ett andra jobb för att spara upp för datorn. Jag vill inte ha någon annan sätta ihop egentligen, jag vill veta min dator utan och innan. Inte bara av vid det och tryckknappar. Kalla det galet, men jag har alltid känt att när du lägger tid och kraft på något, du få en mycket bättre belöning från den produkt du lagt ut. Inte försöker ljud ZEN här, men det ger dig ett förhållande än bara ett tangentbord med datorn. Hursomhelst, någon hjälp att ni alla kan ge kommer att vara mycket uppskattat. Om någon av er vill kontakta mig och ge råd eller bara säga hej mina mail ** Borttaget **

Tack alla än en gång och har en stor dag.
Clint
Old 30 august 2007, 12:46
Givargruppen

Okej, om den huvudsakliga användningen ska videoredigering / produktion. Sedan kommer du att kräva en hel del förvaring, mer RAM desto bättre, Quad Core CPU kommer inte ge dig någon fördel just nu eftersom jag inte känner till några redigeringsprogram som använder 4 kärnor idag.

Den GPU är mycket overkill, även för en spelare. Även upp ett res på 1920x1200 1GB RAM är löjligt.

Om det går för 2900XT, gå för 512MB-versionen, även om bildskärmen har ovannämnda resolution. Du är inte en spelare, så även de 2900XT (oavsett vilken version) är overkill. Men det är självklart ditt val.

Eftersom du inte har nämnt budget, totalt sett, jag skulle titta på denna spec:

Core 2 E6750/E6850.
4GB DDR2 6400 (800MHz) RAM-minne, eller ska du köpa ett moderkort som erkänner 1066MHz RAM så det skulle vara bättre. Ju mer bandbredd för att kunna vara ärlig med tanke på din uttalade användning.
Jag antar du streaming video på högsta möjliga kvalitet så jag skulle kunna titta på 2 eller 3 500 GB-enheter. Kostnad per GB jämfört med en 750 GB eller 1 TB hdd är mycket bättre. Om du inte hålla papperskopia är jag också fundera på att två av hdd upp på en RAID 1 (spegel) format.

Även om grafikkortet jag skulle titta på Nvidia's Quadro antal kort som arkitektur av dessa är mer anpassade till din citerad användning.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 30 august 2007, 12:51
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av alex View Post
Även om grafikkortet jag skulle titta på Nvidia's Quadro antal kort som arkitektur av dessa är mer anpassade till din citerad användning.

Awesome tacka dig så mycket. Den enda anledningen till att jag valde att grafikkortet var på grund av de recensioner som jag läst. Jag vill strömma video till en högsta jag kan. Men jag älskar att lära och om jag måste ändra mitt tänkande sedan med alla medel råda bort. Jag ska kolla in detta Nvidia en som du talade om. Tack igen.
Old 30 august 2007, 13:00
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av clintondavidn View Post
Awesome tacka dig så mycket. Den enda anledningen till att jag valde att grafikkortet var på grund av de recensioner som jag läst. Jag vill strömma video till en högsta jag kan. Men jag älskar att lära och om jag måste ändra mitt tänkande sedan med alla medel råda bort. Jag ska kolla in detta Nvidia en som du talade om. Tack igen.
I så fall din viktigaste punkterna i fokus kommer att vara RAM och CPU. Och i mindre grad moderkortet.

Om du kör stora filer (jag antar att du är) så E6850 är bästa insats. 1066MHz (PC 8500) RAM-minne är också bästa insats men kontrollera alla moderkort s spec är att du tittar på för att bekräfta det kommer standard hastighet RAM till 1066MHz och inte 800 MHz eller 667 MHz.

På RAM, gå på A-Data som ditt varumärke, några av de bästa 1066MHz RAM ute. Och det bästa jag har sett till priset. Det kan ändras men överväger DDR3 är på väg in

När det gäller att inte gå för DDR3, latensen kommer att döda dig och det är också fortfarande väldigt dyr för vad den är och det är (tänkt) förmåner för närvarande över DDR2.

-Kanoakavirus
Old 30 august 2007, 14:26
Ledamot Gruppen

Okej, gör detta grafikkort ut vad jag går för. . . kan inte fatta att jag inte hade hört talas om det. Antar att jag blev förblindad av de vackra lågorna på den andra ett hahahaha. Så okej, ser processorn bra också och jag var på väg över moderkort och det verkar som om ASUS P5K-VM Socket 775 Intel G33 uATX Intel Moderkort (http://www.newegg.com/Product/Produc...82E16813131187) Skulle fungera perfekt för mig. Men vad tycker du?
Old 5:e Sep 2007, 07:00
Ledamot Gruppen

Den som har några tankar om detta moderkortet?
Old 5:e Sep 2007, 07:06
Givargruppen

Asus P5-K? En revidering. Japp. .

Min erfarenhet av denna serie mobo's (hittills) är inget annat än superb. Mycket stabil och lätt att bygga bort.

-Kanoakavirus
Old 5:e Sep 2007, 07:39
Givargruppen

Jag har en P5K-E. Jag var ett första Temne byggmästare och hittade den en stor kartong att arbeta med, och hade nästan inga problem. Det overclocks lätt också. övergripande kan jag säga att jag är nöjd med det.

Ett fåtal personer har haft en del problem med denna serie relaterade till SATA-portar och kablar, men jag hade inga. Dessa nämnder också köras varmare än de flesta på grund av placeringen av moderkortet sensorn. det inte ett problem, utan bara att göra dig medveten om. När jag fick gå ombord på temps nära CPU temps så jag var lite orolig för detta, när jag kollade på ASUS forum jag fick reda på om sensorn positionering.

Mitt System: The Elephant

Processor (s):
Intel Core 2 Quad Q6600
Moderkort:
Asus P5K-E/Wi-fi
RAM Minne:
2GB Corsair XMS
Grafikkort (s):
Asus EN8600GT Silent
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Samsung HD501
Optisk enhet (er):
Asus drw-1814BLT
Mål / PSU:
Antec P180/Corsair HX620
Kylning:
Thermalright Ultra-120 extrem
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Dell 2005FPW 20 tum
Operating System (s):
Windows Vista Home Premium
Old 5:e Sep 2007, 08:13
Ledamot Gruppen

Tack så mycket för råd och information. Det är häftigt att ni är bomben!
Old 5:e Sep 2007, 10:40
Ledamot Gruppen

okej, så jag har tittat hög och låg för 1066 2 GB minne och har kommit fram till endast förpackningar med två 1GB marker. Jag ville ha mer än 4 GBS minne eftersom jag kommer att köra Vista och grafikkortet tar upp en spelning den säger. Så det skulle lämna datorn för att köra på 2 GB, men då blir jag alltid försöker vara boyscout och få mer än jag egentligen behöver. Jag vill inte bygga en fin dator och sedan lura mig själv på prestanda eftersom jag skimped på minnet. Några förslag?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Bygga Mitt Allt i Ett Rigg. feags420 General Hardware Chat 15 26 februari 2009 12:54
Bygga nytt st fman General Hardware Chat 2 6 februari 2008 16:26
Bygga en ny PC Thunderer General Hardware Chat 5 18 januari 2008 04:58
Bygga denna riggen för nu chrismorris730 General Hardware Chat 3 15 januari 2008 21:15
Bygga PC BrucieBonus Off Topic Discussion 16 8 oktober 2007 12:59
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.