mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Opbygning af en PC computer! Første del.

Reply

Thread Tools
Old 29 marts 2007, 11:47
Donor-Gruppen

Opbygning af din egen PC er ikke let. Du har brug for en arbejdsgruppe forståelse af forkortelser, der anvendes, når de anvendes i henvisning til de enkelte komponenter, du behøver at vide om varmeydelse, watttal krævede, ATX spec med hensyn til bundkort og sager og PSU's. Listen fortsætter.

Bascially, en pc er blot et puslespil: Det kun passer sammen, korrekt, én måde. Men det er muligt at få det galt, og derved kunne forlade dig røde ansigter og tomme-pocketed.

Det rette værktøj til jobbet:
En skruetrækker er naturligvis temmelig vigtigt, så sikre du har en Phillips-head skruetrækker. Det er en god ide at få et magnetisk-tippes en, da dette vil gøre dit liv meget lettere (skruning systemkortet i sagen er et glimrende eksempel) og et par bidetænger eller saks kan også komme i handy for ting såsom kabel -bånd.

Tale af kabelbindere, er det tilrådeligt at købe nogle af disse og også nogle sprial kabel wrap. Begge disse vil bidrage til at holde kabler pæn og ryddelig. Dette er vigtigt for en pc for at se godt ud internt, det vil også bidrage til at fremskynde enhver fejlfindings-. Tidy kabler vil også forbedre luftcirkulation i hele sagen også. Et job værd at gøre, er værd at gøre godt.

Folk, der har bygget en eller et par PC's vil højst sandsynligt fortælle dig, det er ikke værd generer med en anti-statisk wristband, eller grundstødning dig selv på en radiator. Men som en første gang bygherre, hvad du skal huske på er, at PC komponenter meget modtagelige over for statisk elektricitet, Og er let beskadiget af det.

Det er meget vigtigt at tage nogle forholdsregler, fordi der ville du foretrække? udgifter £ 5 om en anti-statisk wristband, eller risikere at ødelægge at £ 350 grafikkort, at du lige har købt?

Følg nedenstående punkter og du kan ikke gå langt galt:
Når du arbejder med en PC komponent klare det alene ved dets kanter.
Enten købe en anti-statisk håndled kabel, jorden selv om en radiator eller holde røre PSU sag (strømforsyning) til PC, som du er nødt til at stoppe en ophobning af statisk.

Det er ikke helt nødvendigt, men hvis du ønsker yderligere ro i sindet kan du også købe anti-statisk måtter. Disse er nyttige, når montering CPU'en (centralenhed) køler til bundkortet.

Tag din tid! Jeg er klar over at få din pc op at køre, vil blive yderste i dit sind. Men du vil måske ende med at have til fejlfinding af problemer, hvis du forhaste det som kommer til at koste dig den tid, du har gemt.

Først og fremmest, vær sikker på at du har et stort nok plads til at bygge din pc.

Den næste fase er planlægning build, under de rette værktøjer til at hånd, vel vidende, hvor hver komponent går, hvilken rækkefølge, du vil tilslutte komponenter, fastgørelse af elkabler (under hensyntagen til dine kabelfremføring at hjælpe luftstrøm), og endelig have vejledningen for hver komponent til side, hvis du oplever problemer, så du kan foretage fejlfinding.

Nu til bygge selv. Dette er den ordre, som jeg vil anbefale dig fit komponenterne, men det er bare en vejledning.

Som tilfældet er anvendt til at huse alle dele af din pc dets det bedste sted at starte.
-Fjern side panel (r).
-Nogle tilfælde har aftagelige bundkort Bakker, hvis din gør fjerne det nu.
(Vi kan få begge af ovenstående hjælper med adgang til at passe komponenter).
-Sagen vil ankomme med poser af forskellige »møtrikker og bolte, har disse til side nu.

Den første komponent til at passe vil være PSU (Power Supply Unit). Jeg arbejder på den forudsætning, at din sag ikke har en installeret allerede.
Hvis du har taget hensyn til, hvordan man rute din PSU kabler (som nævnt ovenfor) kan du hved hvor du vil placere dem og hvilke du vil få brug for at bruge.

Som et eksempel for en pc med 1 SATA HDD, 1 grafikkort, og et optisk drev skal du bruge:
-A SATA strømstikket for HDD (Hard Disk Drive)
-A molex stik til optiske drev.
-A PCI-E stik til grafikkortet.
] Du skal også tage hensyn til de 24-bens 12V stik til bundkortet, det 4-pin eller 8-pin ATX stik til bundkortet (hvis din's kræver en af disse).

Ovenstående omfatter ikke meddelelse kabler, bare strømkablerne. Så skal du også en IDE kabel til dit optiske drev, en SATA-kablet til din harddisk.

Dette er blot en grundlæggende spec, som du kan være anderledes. Du kan også have en fan-controller, et andet optiske drev eller et andet grafikkort. Måske et lydkort også. Tage alt dette i betragtning, når de køber din PSU som du skal bruge for at tegne sig for hver komponent, der kræver strøm fra PSU.

Også tage hensyn til de fleste PSU's har 2 stik pr kabel; nogle har 2xmolex eller 2xSATA, men nogle har en af hver. Men de fleste af de højere magt PSU's (500W +) normalt har 4 tilslutninger pr kabel, 2 i hver.

Du kan også bruge kabel slidbeviklinger til 'tie' kabler sammen, holde dem neater, eller kabel-bånd til gruppe kabler og klæbrig kabel-tie baser at hjælpe rute dem pænt.

Steder for at skjule / rydde kabler væk:
Ovenfor, og til de sider af strømforsyning.
Under bundkort bakken.
I harddisk / optiske drev bur.

Medmindre du er påfyldning din pc til toppen med komponenter er det ret usandsynligt, at du bliver nødt til at bruge alle de kabler forudsat så der kan spare dig med at rydde reservehjulsdæk's væk inde i tilfælde ville det være gavnligt at få en modulær PSU. Dette betyder bare, du kan tilslutte / afbryde kabler til / fra PSU, når behovet opstår.

Nu har du fået den PSU monteret inde i sagen de næste skridt er at installere bundkortet. Men før du gør det forsikre du fjerne den eksisterende bagpladen (det er påklædningsdukke på bagsiden af den sag, der har præ-formede huller til de forskellige stikkontakter på bundkortet) og installere bagpladen, der fulgte med dit bundkort.

Det er nødvendigt at gøre dette, blot fordi bundkort er tilbøjelige til at have forskellige porte på bagsiden eller de samme havne, men på forskellige steder på bundkortet.

Også, før du installerer bundkortet skal du skrue bundkortet stand-off's til bundkort bakken. De fleste tilfælde kan være forskellige størrelsessorteret ATX bundkort, så du kan se masser af huller klar til stand-offs på bakken. De skal ikke blive bekymret over dette som en meget simpel øvelse at holde bundkortet over bakken og se, hvor standoffs bør gå.

Men sikre, at du kun passer de nødvendige beløb på stand-off's, at bundkortet har huller for. Som montering endda en ekstra, der ikke har en skrue-hul kan ødelægge dit bundkort.

Bundkortet kan installeres nu, men forud for dette lige dobbelttjekke hvordan din CPU køler er monteret, som nogle kræver montering af en bagpladen på bagsiden af bundkortet.

Hvis du har et flytbart bundkort bakken dens gavnlige ved dette punkt, som du også kan passe til CPU, CPU køler og hukommelse, som det vil være, at mindre fiddly. Jeg vil ikke anbefale at tilslutte alt andet, der ikke er låst på plads rent ved ophæng på bundkortet selv (sådan som grafikkortet).

Som det vil afhænge af, hvilken CPU og CPU køler du bruger jeg ikke gå i, hvordan du installerer dem, men sikre, som altid, du følge instruktionerne.

Indretning RAM til bundkortet er virkelig meget simpel, da den kun passer til en måde via et slot i ram, som virker som en nøgle. Men dobbelttjekke dit bundkort, da de fleste i dag kan drage fordel af at køre RAM i dual kanal. Som det dobbelte kanaler slots variere fra mellem bundkort Jeg vil anbefale kraftigt at læse vejledningen i tilknytning til montering af ram, der fulgte med dit bundkort.

Nu du har gjort alt dette, kan du nu passe bundkortet og bakken tilbage i den sag.

(Selvfølgelig, hvis din sag ikke har fået en aftagelig bakke, så vil det allerede være i den sag)

Nu Ledningerne, der kommer monteret på sagen til det tilsvarende ben på bundkortet (igen, kan du læse de instruktioner, der fulgte med dit bundkort) Dette giver magten til enhver ført's om sagen og også en USB-og FireWire-porte på sagen.

Bemærk venligst, hvis de ikke arbejde, når du har drevet op bare slå kabler ved 180 grader på bundkortet stik.

Nu kan du installere den hdd (s), igen med henvisning til dit bundkort instruktioner, sikrer du fastgør SATA kabel fra det drev, du ønsker at være den primære til den korrekte SATA-port på bundkortet.

Hvis din sag har en front indtag ventilator med hdd bur bag det (som de fleste gør) sikre, at du placerer hdd in-line med hub af ventilator, fordi 1) Det vil blokere mindst størrelsen af luftstrømmen i sagen, og 2) det vil gøre det muligt for hdd der skal køles med luft strømmer både over og under den.

Hvis du installerer to eller flere hdd's Men prøv at lade en kløft mellem dem, da de kan blive meget varm, hvis du lægger dem sammen. Dette kan være endnu mere af et problem, hvis du har dem konfigureres i et RAID array som de vil mere end sandsynligt, at arbejde på samme tid.

Hvis du har mere end to hdd's, er det måske værd også at købe en eftermarkedet adapter til et af de optiske bugter, så du kan montere en hdd eller to i dem (hvis du har fået dem til at spare), fordi de mere hdd's du installerer bag indtagelsen fan, jo mindre luft ind i sagen for at hjælpe cool dine andre komponenter.

Nu installere en eller to optiske drev, du har, dias hver en i en bugt i sagen, og bruge alle skruehuller forudsat at sikre drevet til bay (bliver dovne og blot installere et eller to i hver side kan resultere i drevet shuddering da det spins op, som skaber masser af støj!).

Nu lægger de IDE kabel til bundkortet, og derefter sætte stikket mærket 'primære' i drevet du tror, du bruger mest, og de øvrige stik mærket »sekundære« til de andre drev (Hvis du bruger et andet drev ).

Du er nu klar til at tilføje noget grafikkort (r) lydkort eller andre PCI enhed. Igen forsøger at udbrede disse ud af så meget som muligt. Også, som en masse grafikkort disse dage er dobbelt bredde de kan ende med at tage plads på to kort i den sag, så sikrer forud for køb, du er klar over dette, så du kan planlægge din bygge accordingley. Det er dybest ned til det faktum, at en dobbelt-bredde-kortet vil blokere adgang til en PCI-port, som er ved siden af PCI-E port for kortet, og hvis du var planlægningen om montering et lydkort derinde kan du derefter ikke i stand til.

Mange bundkort har mere end én PCI-E slot, men de fleste af disse sekundære pladser er enten 1x 4x eller 8x og PCI-E kører hurtigste på 16x. Så sikrer du har sat dit grafikkort i primær PCI-E slot.

Forhåbentlig nu du har alle de komponenter installeret i dig tilfældet, og har formået at kablerne til at bidrage til at mindske enhver begrænsning af luftstrømmen. Nu satte side panel (r) tilbage på.

Thats det for nu. Jeg arbejder på anden del, som handler om indstillingerne i BIOS og et par andre nyttige tip.

Tredje del handler om installation af Windows og drivere og også nogle nyttige tip.

Håber, at dette giver mening og er for hjælp. Alex. :)

-Kanoakavirus

Mit system: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Bundkort:
Asus P5K Premium
RAM Hukommelse:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (r):
BfG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (e):
3.35TB ext opbevaring. 2TB int oplagring
Optisk drev (r):
LG GGC H20L
Sag / PSU:
Enermax 720w
Køling:
AC7
Network / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 3 januar 2008, 18:37
Bandlyst Gruppen

Jeg bygget min computer! Jeg har virkelig brug kabelfremføring men kabler Arnt længe nok o vel dårligt få nogle strækkemidler

Mit system: #

Processor (s):
Intel P4
Bundkort:
ECS 915pla2
RAM Hukommelse:
1GB
Grafikkort (r):
ATI Radeon x1050
Lydkort:
diamant Xtreme 7.1
Harddisk (e):
160GB
Optisk drev (r):
DVD-ROM combo drev DVD + /-RW
Sag / PSU:
antech/x-power585
Køling:
luft
Network / Internet:
trådløs
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 4 januar 2008, 06:11
Donor-Gruppen

Nice guide Alex

Mit system: Hjem Build

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Bundkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM Hukommelse:
4GB (3.25gb synlig)
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-Board
Harddisk (e):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk drev (r):
Pioneer 110 x 2
Sag / PSU:
Stock / 550w Silent
Køling:
Stock
Network / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT VAR
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 2 februar 2008, 08:23
Medlem Gruppen

Lol, nogle praktiske ting, jeg vil bruge til mit 2. opbygge. : D
Old 23 februar 2008, 07:17
Medlem Gruppen

Tak for vejledningen. Virkelig nyttige
Old 24 februar 2008, 00:31
Donor-Gruppen

måske er det en god idé at medtage en kort om at anvende og fjerne termisk pasta. mange mennesker få denne fejl. en masse.

det sted til DAB på den termiske pasta er i glat, tilberedt overflade processoren. kun anvende en tynd linje der går direkte ned midt enten på eller mellem kerne (r). Ikke dækker hele overfladen! ikke går igennem. begge disse vil resultere i pastaen ikke fungerer så effektivt som det burde.

Når du er klar til at placere afkøling enhed, det være sig en heatsink eller en ventilator, skal du sørge for at trykke ned med nogle moderat pres, og rotere afkøling enhed med uret og mod uret. Dette sikrer, at pastaen er spredt i et tyndt lag over det meste af overfladen. dækker hele overfladen til at begynde med giver plads til at tilføje alt for meget. hvilket er grunden til denne metode anbefales. Der er også langt mindre risiko med utilsigtet spredning indsætte på andre dele.

Hvis du ønsker at fjerne nogle gamle indsæt første, inden det nye, så sørg for at gnide det væk ved hjælp af isopropylalkohol. også kendt som grengnav alkohol. og bruge en lintless klud. alkohol fordamper hurtigt, er det en udmærket rengøringsmiddel, og lintless klud sikre, får du ikke lidt partikler klud sidder på overfladen af forarbejdningsvirksomheden eller hvad det er du anvender pasta til. eventuelle restkoncentrationer, uanset om det er hud olie, døde hud, hår, eller støv kan mindske effektiviteten af pastaen.

lykkelig opbygning:)

Mit system: Ezekiel

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750 2.66ghz
Bundkort:
MSI P-35 Neo Combo chipset
RAM Hukommelse:
2 GB G. Skill DDR2 800 MHz
Grafikkort (r):
BfG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512 MB
Lydkort:
Creative 7.1 lydkort
Harddisk (e):
160 gig Western Digital SATA-drev
Optisk drev (r):
ASUS 16x DVD-CD-RW Combo drev
Sag / PSU:
CoolerMaster tilfælde Antec Earthwatts 500W
Køling:
3x lager 120mm fans, 1 bestand CPU fan
Network / Internet:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Monitor (s):
22 tommer Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 8 marts 2008, 02:36
Donor-Gruppen

stor guide bør du tilføje et par billeder til at spice tingene op
Old 17 marts 2008, 16:29
Donor-Gruppen

Meget god guide faktisk.

Når det er sagt, jeg har lige afsluttet min 7. opbygge og en af de ting jeg har lært af den første er at installere CPU, CPU køler og hukommelse på bundkortet inden du passe de ting i dit tilfælde.

Hvis du har et bundkort bakken, der kan blive fjernet fra din sag du har nogle lykke. Hvis ikke, jeg plejer at sætte noget meget blød på bordet, lægge anti-statisk emballage af mit bundkort på toppen (hvis det er sikkert nok til forsendelsesdokumenter det produkt, det er sikkert nok til at sætte dit mobo på i cirka en halv time, mens du passer det komponenter).

Bare sørg for at du ikke gælde for stort pres, når montering af CPU køler og RAM.

Mit system: Willy Wonka's Polygon Factory

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 2x3.16Ghz 1333GHz
Bundkort:
Gigabyte GA-EP35 DS3R Socket 775
RAM Hukommelse:
4GB Micron PC-6400 (800 MHz)
Grafikkort (r):
XFX 8600GT 256MB DDR3 540Mhz
Lydkort:
Ombord 7.1 Sound
Harddisk (e):
400GB Samsung / 36GB Raptor (x2)
Optisk drev (r):
Optiarc AD-7200D 20x DVD-RW (x2)
Sag / PSU:
Cosmos RC-1000 / Arctic 600 W PSU
Køling:
Zalman CNPS9700 / Noctura NC-U6
Network / Internet:
Ombord
Monitor (s):
Samsung 2232BW 22 "(x2)
Operating System (s):
Win-XP (SP2)
Old 18 marts 2008, 03:57
Donor-Gruppen

Jeg ville elske at tilføje noget som dette til min website.am bare ikke alt for teckie enuf også
kun gjort 2 bygger hehe

www.myPCbuild.piczo.com

Mit system: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2.34GHZ overclocket! Athlon 64 3000 +
Bundkort:
Asus
RAM Hukommelse:
1,50 gig DDR
Grafikkort (r):
256MB PCI G-kraft
Lydkort:
Sound Blaster HD 5,1
Harddisk (e):
1-80 GB 1-120GB Western Digital's
Optisk drev (r):
Pioneer's DVD-RW
Sag / PSU:
brugerdefinerede tilfælde & 650w PSU
Køling:
DIY luftkølet varmeafleder
Network / Internet:
Virgin 50Mbps
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Window's 7 Ultimate
Old 18 marts 2008, 04:33
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af pete21 View Post
Jeg ville elske at tilføje noget som dette til min website.am bare ikke alt for teckie enuf også
kun gjort 2 bygger hehe

www.myPCbuild.piczo.com
Wow, det pågældende sted er ligesom .. ud i midten af 90'erne.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.