![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Bouwen aan uw eigen pc is niet eenvoudig. U moet een werkende begrip van gebruikte afkortingen die gebruikt worden bij de verwijzing naar de afzonderlijke onderdelen, je moet weten over warmte, wattage nodig, ATX spec met betrekking tot moederbord en gevallen en PSU's. De lijst gaat maar door. Bascially, een pc is net een puzzel: Het alleen in elkaar past, correct, een manier. Maar het is mogelijk om bij het verkeerde eind, en daarbij kunnen achterlaten als u rode gezichten en lege-gepot. The Right Tools for the Job: Een schroevendraaier is uiteraard vrij belangrijk, dus zorg ervoor u een kruiskop-schroevendraaier hoofd. Het is een goed idee om een magnetische-omgestoten, zoals deze zal je leven veel gemakkelijker (schroeven het moederbord in de zaak is een goed voorbeeld) en een paar draden frezen of schaar kan ook komen handig voor dingen zoals kabel -banden. Spreken van kabel-banden, het is raadzaam voor de aankoop van een aantal van deze en ook enkele sprial kabel wrap. Beide zullen helpen om de kabels netjes en opgeruimd. Dit is essentieel voor een PC er goed uitzien intern, maar je ook helpen bespoedigen problemen schieten. Tidy bekabeling zal ook de verbetering van de luchtstroom in de hele zaak ook. Een baan de moeite waard is de moeite waard zijn. Mensen die hebben een of enkele pc's zal meer dan waarschijnlijk vertellen je haar niet de moeite waard met een anti-statisch polsband of aarding jezelf op een radiator. Maar als een eerste keer bouwer wat je moet onthouden is dat de pc-componenten zijn zeer gevoelig zijn voor statische elektriciteit, En zijn gemakkelijk beschadigd door het. Het is heel belangrijk om enkele voorzorgsmaatregelen nemen, want die zou je liever? uitgaven £ 5 op een anti-statisch polsband of riskeren verpest dat £ 350 grafische kaart die u zojuist heeft gekocht? Volg de onderstaande punten en je kunt niet ver mis: Bij het werken met een pc-component hanteren zij alleen door de randen. Hetzij de aankoop van een anti-statische pols kabel, gemalen jezelf op een radiator of houden contact met de zaak PSU (voeding) voor de pc die u hebt om te stoppen met een opbouw van statische. Het is niet absoluut noodzakelijk, maar als je wilt verder gemoedsrust kunt u ook kopen anti-statische matten. Deze zijn handig als de installatie van het CPU (Central Processing Unit) koeler op het moederbord. Neem de tijd! Ik realiseer me steeds uw pc up and running zal zijn uiterste best in je achterhoofd. Maar je zou kunnen eindigen met het oplossen van problemen als u haast die het kost je de tijd kunt u hebt opgeslagen. Allereerst, zorg er dan voor dat u een groot genoeg ruimte om te bouwen uw pc. De volgende fase is de planning van het bouwen; Na het juiste gereedschap bij de hand, Weten waar elke component gaat, welke volgorde je naartoe gaat voor het aansluiten van de componenten, het aansluiten van de stroomkabels (rekening houdend met uw kabel management te helpen luchtstroom), en tenslotte met de instructies voor elk onderdeel aan de hand zou je problemen, zodat u kunt oplossen. Nu aan het bouwen zelf. Dit is de bestelling die ik zou adviseren u aan de onderdelen, maar dat is slechts een leidraad. In voorkomend geval wordt gebruikt om alle onderdelen van uw pc zijn de beste plek om te beginnen. -Verwijder de zijkant (en). -Sommige gevallen zijn verwijderbare moederbord laden, als je doet nu verwijderen. (Doing beide van de hierboven helpt met toegang tot geschikte componenten). -De zaak komt met zakken van verschillende 'moeren en bouten, zijn deze bij de hand nu. Het eerste onderdeel te passen zal de PSU (Power Supply Unit). Ik werk op de vooronderstelling dat uw zaak niet over een al geïnstalleerd. Als u rekening gehouden met hoe de route van uw PSU kabels (zoals hierboven) je weet waar je naartoe gaat om hen en welke u zult moeten gebruiken. Als voorbeeld voor een pc met 1 SATA HDD, 1 grafische kaart, en een optische schijf die je nodig hebt: -A SATA power connector voor de HDD (Hard Disk Drive) -A Molex connector voor de optische drive. -Een PCI-E connector voor de grafische kaart. ] U moet ook rekening worden gehouden met de 24-pins 12V-aansluiting voor het moederbord, de 4-pins of 8-pins ATX aansluiting voor het moederbord (als je het moet een van deze). Het bovenstaande niet meer de communicatie kabels, alleen de stroomkabels. Dus je zult moeten ook een IDE-kabel voor uw optische drive, een SATA-kabel voor uw harde schijf. Dit is gewoon een basis spec, zoals de jouwe kunnen zijn. Je kunt ook een fan-controller, een tweede optische schijf of zelfs een tweede grafische kaart. Misschien een geluidskaart ook. Met alles rekening houden bij de aankoop van uw PSU als u nodig heeft om rekening te houden met elk onderdeel dat vergt energie van de PSU. Ook rekening gehouden met de meeste PSU's hebben 2 aansluitingen per kabel; sommige hebben 2xmolex of 2xSATA, maar sommige hebben een van elk. Maar de meeste van de hoger-Power PSU's (500W +) hebben meestal 4 aansluitingen per kabel, 2 van elk. U kunt ook gebruik maken van kabel mantels naar 'das' kabels samen te houden overzichtelijker uit, of kabel-schappen aan de groep kabels en plakkerig kabel-tie bases te helpen route ze netjes. Plaatsen voor het verbergen / schoonmaakactie kabels weg: Boven en aan de zijkanten van de stroomvoorziening. Onder de moederbord tray. In de harde schijf / optische drive kooi. Tenzij u het invullen van uw pc naar de top met componenten is het vrij onwaarschijnlijk dat u gebruik zal moeten maken van alle kabels bedoeld om zo te besparen u hoeft te tidy enige reserve de weg in het geval zou zijn voor een modulaire PSU. Dit betekent gewoon dat u kunt aansluiten / ontkoppelen kabels van / naar de PSU als en wanneer dat nodig is. Nu heb je de PSU voorzien in het geval de volgende stap is het installeren van het moederbord. Maar voordat u dit doet verzekeren verwijdert u de bestaande backplate (dit is de uitsnede aan de achterkant van de zaak die heeft pre-vormige gaten voor de verschillende aansluitingen op het moederbord) en het installeren van de backplate die bij uw moederbord. Het is noodzakelijk om dit te doen omdat moederborden hebben meestal verschillende poorten op de achterkant of de havens, maar in verschillende plaatsen op het moederbord. Ook voor het installeren van het moederbord moet je moederbord schroef de stand-off's voor het moederbord tray. De meeste gevallen kunnen passen verschillende grootte ATX moederborden zo zie je tal van gaten voor de stand-offs op de lade. Wees niet te ongerust door deze als een zeer eenvoudige oefening om het moederbord in de lade en zien waar de standoffs moet gaan. Maar ervoor zorgen dat u alleen aan de benodigde hoeveelheid van de stand-off is dat het moederbord heeft gaten voor. Zoals montage zelfs een extra die niet beschikken over een schroef-holes kunnen ruïneren uw moederbord. Het moederbord kan worden geïnstalleerd, maar voordat dit te doen gewoon dubbel te controleren hoe uw cpu koeler is gemonteerd, zoals sommigen eisen dat de montage van een backplate aan de achterkant van het moederbord. Als je een verwijderbaar moederbord tray zijn uiteindelijk op dit punt als je kan ook worden voldaan aan de cpu, cpu koeler en het geheugen als het zal zijn dat minder fiddly. Ik zou niet aanraden het aansluiten van iets anders dat niet is vergrendeld in plaats van louter bevestigingsinrichtingen op het moederbord zelf (zoals de grafische kaart). Zoals dit zal afhangen van welke cpu en cpu koeler u I'm not going to go in hoe ze moeten worden geïnstalleerd, maar er, zoals altijd, volg je de instructies. Aanbrengen van de ram op het moederbord is echt heel simpel als alleen past een manier via een sleuf in de ram die fungeert als een sleutel. Maar controleer uw moederbord zoals de meeste tegenwoordig kunnen profiteren van de lopende ram in dual channel. Zoals de dubbele kanalen slots verschillen tussen moederborden Ik raad sterk lezen van de instructies met betrekking tot de montage van de ram die met uw moederbord. Nu je dat hebt gedaan, kunt u nu past het moederbord en de lade terug in de zaak. (Natuurlijk, als uw zaak nog niet heb een verwijderbare lade dan zal reeds in het geval is) Nu sluit u de draden die is aangebracht op de zaak naar de overeenkomstige pinnen op het moederbord (nogmaals, lees de handleiding van uw moederbord) Dit geeft macht aan elke LED's op de zaak en ook een USB-en Firewire-poorten op de zaak. Let op als ze niet werken als je eenmaal hebt ingeschakeld gewoon de kabels door middel van 180 graden op het moederbord connectoren. Nu kunt u de installatie van de hdd (s), opnieuw, verwijzend naar uw moederborden instructies, garanderen u de SATA-kabel van het station dat u wilt worden in de eerste plaats naar de juiste SATA-poort op het moederbord. Als uw zaak heeft een front intake fan de hdd cage erachter (zoals de meeste doen) zorgen ervoor dat u de harde schijf in-lijn met de naaf van de ventilator, want 1) Dit blokkeert de minste hoeveelheid luchtstroom in de zaak en 2) Het zal de vaste schijf te worden gekoeld door de lucht die boven en onder. Als de installatie van twee of meer hdd's wel proberen om een kloof tussen hen, omdat zij kan het wel heel warm als je ze samen. Dit kan zelfs nog meer van een probleem als je ze hebt geconfigureerd in een RAID array als ze meer dan waarschijnlijk werken tegelijk. Als u meer dan twee hdd's, is het wellicht de moeite waard zijn om ook de aankoop van een aftermarket-adapter voor een van de optische baaien, zodat u kunt voldoen aan een hdd of twee in hen (als je hebt ze tot reserveonderdelen) omdat het meer hdd's die u installeert achter de intake fan, hoe minder lucht komt in de zaak te helpen cool je andere componenten. Installeer nu de een of twee optische drives je hebt, schuif elk in een baai in het geval en het gebruik van alle schroefgaten bedoeld om de rit naar de baai (lui zijn en alleen het installeren van een of twee per kant kan resulteren in het station shuddering als het draait up, het maken van veel lawaai!). Nu voegt de IDE kabel op het moederbord, dan zetten de connector geëtiketteerd 'primaire' in het station dat u denkt dat u met behulp van de meest en de andere connector geëtiketteerd "secundaire" in de andere schijf (Als u een tweede schijf ). U bent nu klaar om een grafische kaart (en) geluidskaart of een andere PCI-apparaat. Nogmaals, probeer te verspreiden deze zo veel mogelijk. Ook, zoals veel van de grafische kaarten van deze dagen zijn dubbele breedte kunnen ze uiteindelijk in de ruimte van twee kaarten in het geval, dus zorgen voor de aankoop u de hoogte van dit plan, zodat u kunt uw accordingley bouwen. Dit is in principe aan het feit dat een dubbele breedte kaart zal blokkeren de toegang tot een PCI poort die naast de PCI-E-poort voor de kaart, en als je van plan waren over de installatie van een geluidskaart daar zal je niet worden kunnen. Veel moederborden hebben meer dan een PCI-E slot, maar de meerderheid van deze secundaire slots zijn ofwel 1x 4x of 8x en PCI-E loopt snelste op 16x. Dus zorg ervoor dat u heeft gebracht van uw grafische kaart in de primaire PCI-E slot. Hopelijk hebt u nu alle onderdelen geïnstalleerd in je zaak en hebben de kabels te helpen bij het verminderen van eventuele beperkingen op de luchtstroom. Nu zet de zijkant (en) weer op. Thats it for now. Ik ben bezig met deel twee, die gaat over de instellingen in het BIOS en enkele andere nuttige tips. Deel drie gaat over het installeren van windows en drivers en ook een aantal handige tips. Hoop dat dit zinvol is en is van hulp. Alex. :)
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ik bouwde mijn computer! Ik heb echt wel behoefte kabel management, maar de kabels Arnt lang genoeg o goed ziek krijgen Extenders
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nice gids Alex
| |||
| |||
| Lol, een aantal handige dingen zal ik gebruiken om mijn 2de bouwen. : D |
|
| |||
| |||
| Bedankt voor de gids. Echt nuttig |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| misschien is het een goed idee om een korte over de toepassing en de verwijdering van thermische pasta. veel mensen krijgen deze fout. veel.
the place to schar op de thermische pasta is in de gladde, bereid oppervlak van de processor. slechts een dunne lijn die direct in het midden, hetzij op of tussen de core (s). Hebben geen betrekking op de gehele oppervlakte! ga er niet overheen. beide zal resulteren in het plakken niet zo efficiënt als het zou moeten. zodra u klaar bent om het koelblok, zij het een koeling of een ventilator, moet u ervoor zorgen dat de druk bij sommige gematigde druk, en draai het koelblok de klok mee en tegen de klok. Dit zorgt ervoor dat de pasta wordt verspreid in een dunne laag over het grootste deel van het oppervlak. over het gehele oppervlak te starten met ruimte laat voor het toevoegen van veel te veel. Dat is de reden waarom deze methode wordt aanbevolen. er is ook veel minder risico's met per ongeluk verspreiden plakken op andere onderdelen. als u van plan om een aantal oude plak eerste, vóór toepassing van de nieuwe, moet u ervoor zorgen dat wrijf het weg met behulp van isopropylalcohol. ook bekend als wrijven alcohol. en gebruik een lintless doek. alcohol verdampt snel, het is een uitstekend reinigingsmiddel en lintless doek ervoor zorgen dat u niet zal krijgen weinig deeltjes doek geplakt op het oppervlak van de processor of wat is je toepassing te plakken. eventuele residuen, of het nu huid olie, dode huid, haren, of lint kan de efficiëntie van de plakken. gelukkig gebouw:) Mijn Systeem: Ezechiël
|
|
| |||
| |||
| geweldige gids moet u een paar foto's te specerijgewassen dingen |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Zeer goede gids inderdaad.
Dat gezegd hebbende, ik heb net mijn 7e opbouwen en een van de dingen die ik heb geleerd van de eerste is voor het installeren van de processor, CPU-koeler en het geheugen op het moederbord passen voordat u het ding in je zaak. Als u een moederbord lade dat kan worden verwijderd uit uw geval heeft u een beetje geluk. Zo niet, ga ik meestal iets zeer zacht op de tafel, die het anti-statische verpakking van mijn moederbord bovenop (als het veilig genoeg is voor de scheepvaart als het product dat het veilig genoeg om je mobo op ongeveer een half uur terwijl u aan de componenten). Zorg ervoor dat je niet te veel druk bij het monteren van de CPU-koeler en het RAM-geheugen. Mijn Systeem: Willy Wonka's Polygon Factory
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| I would love to add zoiets aan mijn website.am gewoon niet te teckie enuf te
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citaat:
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. " Mijn Systeem: 日夏子
|