mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Building a PC datamaskinen! Del én.

Reply

Thread Tools
Old 29 mars 2007, 11:47
Donor Group

Default Building a PC datamaskinen! Del én.

Bygge din egen PC er ikke lett. Du trenger en fungerende forståelse av forkortelser som brukes når det brukes i referanse til de individuelle komponentene du trenger å vite om varmeeffekt, effekten nødvendig ATX spec i forhold til hovedkortet og saker og PSU's. Listen fortsetter.

Bascially, en PC, er bare et puslespill: Det bare passer sammen, riktig, én vei. Men det er mulig å få det galt, og dermed kunne forlate deg røde møtt og tom-pocketed.

Riktige verktøy for jobben:
En skrutrekker er åpenbart ganske viktig, så pass på at du har en Phillips-head skrutrekker. Det er lurt å få et magnetisk-tipped en, for det vil gjøre livet ditt enklere (screwing hovedkortet inn i saken er et godt eksempel), og et par wire cutters eller saks kan også komme til etter ting som kabel -båndene.

Uttaler kabel bånd, er det tilrådelig å kjøpe noen av disse, og også noen sprial kabel brytes. Begge disse vil bidra til å holde kablene pent og ryddig. Dette er avgjørende for en PC for å se bra internt, det vil også bidra til å øke hastigheten på noen problemer skyting. Ryddig kabling vil også forbedre luftstrømmen gjennom tilfellet også. En jobb verdt det er verdt å gjøre godt.

Personer som har bygd en eller noen få PC-er vil mer enn sannsynlig fortelle deg det er ikke verdt plager med et anti-statisk wristband eller jording selv på en radiator. Men som første gang byggeren hva du må huske er at PC-komponenter meget sterkt utsatt for statisk elektrisitet, Og er lett skadet av det.

Det er svært viktig å ta noen forholdsregler, fordi som ønsker du? utgifter £ 5 på et anti-statisk wristband, eller risikere å ødelegge det £ 350 grafikkort som du nettopp har kjøpt?

Følg punktene nedenfor, og du kan ikke gå helt galt:
Når du arbeider med en PC-komponenten håndtere den bare av kantene.
Enten kjøpe et anti-statisk håndleddet kabel bakken deg selv på en radiator eller holde berøre PSU saken (strømforsyningsenheten) for PC som du har å stoppe en oppbygging av statisk.

Det er ikke helt nødvendig, men dersom du ønsker ytterligere sjelefred kan du også kjøpe anti-statisk matter. Dette er nyttig når montering CPU (Central behandling enhet) kjøler til hovedkortet.

Ta deg tid! Jeg innser får PCen oppe og går vil bli ytterst i tankene. Men du kan ende opp med å feilsøke problemer hvis du jag det som vil koste deg den tiden du har lagret.

Først av alt, sørg for at du har en stor nok plass til å bygge din PC.

Den neste fasen er å planlegge bygge; Å ha de riktige verktøyene for hånden, vite hvor hver komponent går, hvilken rekkefølge du skal koble komponenter, fester strømkabler (tatt i betraktning kabelen ledelse å hjelpe luftstrømmen) og til slutt å ha instruksjoner for hver komponent i hånd bør du opplever problemer, så du kan feilsøke.

Nå til å bygge selv. Dette er den rekkefølgen jeg vil anbefale dere passer på komponenter, men det er bare en veiledning.

Som tilfellet brukes til å huse alle komponentene på PCen sin beste stedet å begynne.
-Fjern side panel (s).
-Noen tilfeller har uttakbare hovedkort skuffer hvis gjør fjerne den nå.
(Doing begge ovenstående hjelper med tilgang til å passe komponentene).
-Saken kommer med poser av forskjellige 'muttere og bolter, har disse til hånd nå.

Den første komponenten til å passe vil være PSU (Power Supply Unit). Jeg arbeider på at saken din ikke har en installert allerede.
Hvis du har tatt hensyn til hvordan ruten din PSU kabler (som nevnt ovenfor) vil du vite hvor du skal plassere dem, og hvilke du kommer til å trenge å bruke.

Som et eksempel på en PC med 1 SATA HDD, 1 grafikkort og en optisk stasjon må:
-A SATA strømkontakt for HDD (harddisk)
-A Molex-kontakt for den optiske stasjonen.
-A PCI-E-kontakt for grafikkortet.
] Du må også ta hensyn til 24-pin 12V-kontakten på hovedkortet, den 4-pin eller 8-pin ATX-kontakten på hovedkortet (hvis's krever en av disse).

Ovenfor ikke inkluderer kommunikasjon kabler, bare kraftkabler. Så du trenger også en IDE-kabel for optisk stasjon, en SATA-kabel til harddisken din.

Dette er bare en grunnleggende spec, som det du kan være forskjellig. Du kan også ha en fan-kontrolleren, en andre optiske stasjonen eller faktisk en ekstra grafikkort. Kanskje et lydkort også. Ta dette med i betraktningen når du kjøper din PSU som du må konto for hver komponent som krever strøm fra PSU.

Også ta hensyn til de fleste PSU's har 2 kontakter per kabel, og noen har 2xmolex eller 2xSATA, men noen har en av hver. Men mest av høyere makt PSU's (500W +) vanligvis har 4 kontakter per kabel, 2 av hver.

Du kan også bruke kabel sheathing til "tie" kabler sammen, holde dem neater, eller faktisk kabel bånd til gruppen kabler og klebrige kabel-tie baser for å hjelpe rute dem pent.

Steder for skjuling / rydding kabler unna:
Ovenfor og på sidene av strømforsyningen.
Under hovedkortet skuffen.
I harddisk / optisk stasjon buret.

Med mindre du fylle PCen til toppen med komponenter det er ganske usannsynlig at du må bruke alle kablene forutsatt slik du vil spare måtte rydde ekstra's unna inne i tilfelle det ville være gunstig å få en modulær PSU. Dette betyr bare du kan koble / koble kabler til / fra PSU som, og når det er nødvendig.

Nå har du det PSU montert inne i tilfelle det neste trinnet er å installere hovedkortet. Men før du gjør dette sikre du fjerne den eksisterende backplate (dette er cutout på baksiden av saken som har pre-formet hull på de ulike sockets på hovedkortet) og installere backplate som fulgte med hovedkortet.

Det er nødvendig å gjøre dette fordi hovedkort pleier å ha forskjellige portene på baksiden eller samme portene men på ulike steder på hovedkortet.

Også, før du installerer hovedkortet må du skru hovedkort stand-off's til hovedkortet skuffen. De fleste tilfeller kan passe forskjellige størrelser ATX hovedkort så kan du se massevis av hull klar for stand-offs på skuffen. Ikke bli for bekymret av dette som en veldig enkel øvelse å holde hovedkort over skuffen og se hvor standoffs bør gå.

Men pass på at du bare passer den nødvendige mengden av stand-off er at hovedkortet har hull etter. Som passer med en ekstra som ikke har en skrue-hulls kunne ødelegge hovedkortet.

Hovedkortet kan installeres nå, men før du gjør dette bare dobbeltsjekke hvordan CPU-kjøler er montert, som noen krever fitment av en backplate på baksiden av hovedkortet.

Hvis du har en utskiftbar hovedkort skuffen sin fordel på dette punktet så kan du også passe CPU, CPU-kjøler og minne som det vil være at mindre fiddly. Jeg vil ikke anbefale å koble noe annet som ikke er låst på plass rent ved mountings på hovedkortet selv (som for eksempel grafikk-kort).

Som det vil avhenge av hvilken CPU og CPU-kjøler du bruker jeg ikke tenkt å gå inn i hvordan du installerer dem, men sikrer, som alltid, du følger instruksjonene.

Montere RAM til hovedkortet er veldig enkelt som det bare passer en vei via en spilleautomat i ram som fungerer som en nøkkel. Men dobbeltsjekke hovedkortet som de fleste nå til dags kan dra nytte av å kjøre ram i dobbel kanal. Som dual kanaler slots varierer fra mellom hovedkort jeg anbefaler sterkt å lese instruksjonene om fitment RAM som fulgte med hovedkortet.

Nå du har gjort alt dette, kan du nå passer på hovedkortet og skuffen tilbake til saken.

(Selvfølgelig, dersom saken din ikke har fått en flyttbar skuff deretter vil det allerede være i saken)

Nå koble ledningene som kommer utstyrt for saken til tilsvarende pins på hovedkortet (igjen, les instruksjonene som fulgte med hovedkortet) Dette gir strøm til noen ledede er på saken, og også eventuelle USB-og FireWire-porter på saken.

Vær oppmerksom hvis de ikke fungerer når du har drevet opp bare slå kabler gjennom 180 grader på hovedkort connectors.

Nå kan du installere harddisken (e), igjen henvise til hovedkort instruksjoner, sikre at du fester SATA kabel fra den stasjonen du vil være hoveddomenet til riktig SATA-port på hovedkortet.

Hvis ditt tilfelle har foran inntaket vifte med HDD buret bak seg (som de fleste gjør) at du plasserer HDD in-line med hub av fan fordi 1) Dette vil blokkere minst mengden luftstrømmen inn i saken og 2) Dette gjør at HDD å bli avkjølt av luften som strømmer både over og under den.

Hvis du installerer to eller flere harddisker selv, prøver å forlate et gap mellom dem så de kan bli veldig varmt hvis du setter dem sammen. Dette kan være enda mer av et problem hvis du har dem konfigurert i et raid array som de vil mer enn sannsynlig at det fungerer på samme tid.

Hvis du har mer enn to harddisker, kan det være verdt også kjøpe en ettermarkedet adapter for en av de optiske bukter så du kan passe en HDD eller to i dem (hvis du har fått dem til overs) fordi flere harddisker du installerer bak inntaket fan, jo mindre luft blir i tilfelle å hjelpe cool dine andre komponenter.

Nå installere ett eller to optiske stasjoner du har, lysbilde hvert inn i en vik i saken og bruke alle skruehullene forutsatt å sikre kjøre til Bay (som lat og bare installere ett eller to per side, kan resultere i stasjonen shuddering som den spinner opp og skaper mye støy!).

Nå fester IDE kabelen til hovedkortet, og sette i kontakten merket "primær" i stasjonen du tror du bruker mest, og den andre kontakten merket "videregående" i den andre stasjonen (Hvis du bruker andre stasjonen ).

Du er nå klar til å legge til grafikkortet (s) lydkort eller andre PCI-enheter. Igjen, prøv å fordele disse ut så mye som mulig. Også, som mange grafikkort i disse dager er dobbel bredde de kan ende opp med å ta plassen med to kort i tilfelle, så sikre før kjøp du er klar over dette, slik at du kan planlegge å bygge accordingley. Dette er grunnen til at en dobbel bredde kortet vil blokkere tilgangen til en PCI-port som er ved siden av PCI-E port på kortet, og hvis du var planlegging om hva som passer en soundcard der vil du ikke være kunne.

Mange hovedkort har mer enn én PCI-E sporet, men de fleste av disse andre stedene er enten 1x 4x eller 8x og PCI-E går raskest på 16x. Slik at du har satt grafikkortet i primær PCI-E slot.

Forhåpentligvis nå du har alle komponentene installeres i deg saken og har klart kablene å bidra til å redusere noen begrensning til luftstrøm. Nå satt side panel (r) på igjen.

Det er det for nå. Jeg arbeider på del to, som handler om innstillinger i BIOS og noen andre nyttige tips.

Del tre handler om å installere Windows og drivere og også noen nyttige tips.

Håper dette er fornuftig, og er til hjelp. Alex. :)

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 3dje 2008, 18:37
Banned Group

Jeg bygde min datamaskin! Jeg trenger virkelig kabel management men kablene Arnt lenge nok o godt ill få utvidelsesenheter

Min System: #

Prosessor (er):
Intel P4
Hovedkort:
ecs 915pla2
RAM-minne:
1GB
Graphics Card (s):
ATI Radeon x1050
Lydkort:
diamond Xtreme 7.1
Harddisk (er):
160GB
Optisk stasjon (er):
DVD-ROM Combo drive DVD + /-RW
Case / PSU:
antech/x-power585
Cooling:
air
Nettverk / Internett:
trådløst
Skjerm (er):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 4de 2008 jan 06:11
Donor Group

Nice guide Alex

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 2nd 2008 Feb, 08:23
Medlem Group

Lol, noen praktiske ting jeg vil bruke for min 2dre bygge. : D
Old 23. Feb 2008, 07:17
Medlem Group

Takk for veiledningen. Virkelig nyttig
Old 24th Feb 2008, 00:31
Donor Group

kanskje er det lurt å ta et kort på søker og fjerne termisk pasta. mange ganger oppstår det feil. mye.

stedet å DAB på termisk pasta er i jevn, utarbeidet overflaten av prosessoren. bare bruke en tynn linje som går direkte ned midt enten på eller mellom kjernen (e). Ikke dekker hele overflaten! ikke gå over. Begge disse vil resultere i lim ikke fungerer så effektivt som den burde.

Når du er klar til å plassere kjøling enhet, det være seg en heatsink eller en fan, må du trykke ned med noen moderate trykk, og rotere kjøling enhet klokken og mot klokken. Dette sikrer at lim er spredt i et tynt lag over det meste av overflaten. dekker hele overflaten for å starte med forlater rommet for å legge altfor mye. det er grunnen til at denne metoden er anbefalt. Det er også langt mindre risiko med utilsiktet spredning lim inn på andre deler.

hvis du har tenkt å fjerne noen gamle lime første før det nye, sørg for å skrubbe den vekk ved hjelp isopropyl alkohol. også kjent som Rubbing alkohol. og bruke en lintless klut. alkohol fordamper fort, det er et utmerket rengjøringsmiddel og lintless klut sikre at du ikke vil få lite partikler av stoff fast på overflaten av prosessoren eller noe annet er det du bruker lim for. noen rester, enten det er hud olje, død hud, hår eller lo kan redusere effektiviteten av lim.

happy bygning:)

Min System: Esekiel

Prosessor (er):
Intel Core 2 Duo E6750 2,66
Hovedkort:
MSI P-35 Neo Kombitaster brikkesett
RAM-minne:
2 gigabyte G. Skill DDR2 800mhz
Graphics Card (s):
BFG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512 MB
Lydkort:
Creative 7.1 soundcard
Harddisk (er):
160 gig Western Digital SATA-stasjon
Optisk stasjon (er):
ASUS 16x dvd-cd RW kombinert stasjon
Case / PSU:
CoolerMaster tilfellet Antec Earthwatts 500W
Cooling:
3x lager 120mm vifter, 1 stock CPU vifte
Nettverk / Internett:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Skjerm (er):
22 tommers Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 8th 2008 Mar, 02:36
Donor Group

great guide bør du legge til noen bilder å krydre fortgang
Old 17th 2008 Mar, 16:29
Donor Group

Veldig bra guide virkelig.

Når det er sagt, har jeg nettopp ferdig med min 7nde bygge og en av de tingene jeg har lært fra det første er å installere CPU, CPU-kjøler og minne på hovedkortet før du får plass til ting i ditt tilfelle.

Hvis du har et hovedkort brett som kan fjernes fra tilfelle du har litt flaks. Hvis ikke, kan jeg gjerne legge noe mykt på bordet, legg anti-statisk emballasje av mine hovedkort på toppen (hvis det er sikkert nok for frakt produktet er det trygt nok til å sette mobo på i omtrent en halv time mens du passer på komponenter).

Bare sørg for at du ikke bruke for mye press når du monterer CPU-kjøler og RAM.

Min System: Willy Wonka's Mangekantsmål Factory

Prosessor (er):
Core 2 Duo E8500 2x3.16Ghz 1333GHz
Hovedkort:
Gigabyte GA-EP35 DS3R Socket 775
RAM-minne:
4GB Micron PC-6400 (800Mhz)
Graphics Card (s):
XFX 8600GT 256MB DDR3 540Mhz
Lydkort:
Onboard 7.1 Sound
Harddisk (er):
400GB Samsung / 36GB Raptor (x2)
Optisk stasjon (er):
Optiarc AD-7200D 20x DVD-RW (x2)
Case / PSU:
Cosmos RC-1000 / Arctic 600W PSU
Cooling:
Zalman CNPS9700 / Noctura NC-U6
Nettverk / Internett:
Onboard
Skjerm (er):
Samsung 2232BW 22 "(x2)
Operating System (s):
Win-XP (SP2)
Old 18nde Mar 2008, 03:57
Donor Group

Jeg vil gjerne legge til noe som dette til min website.am bare ikke for teckie enuf for
bare gjøres 2 bygger hehe

www.myPCbuild.piczo.com

Min System: P * L * A * Z * M * A

Prosessor (er):
2.3GhZ AMD
Hovedkort:
Asus
RAM-minne:
1 gig DDR
Graphics Card (s):
256MB G-force
Lydkort:
Sound Blaster 5.1
Harddisk (er):
1-80GB 1-120GB Western Digital's
Optisk stasjon (er):
Pioneer's DVD-RW
Case / PSU:
tilpassede tilfellet & 650w PSU
Cooling:
DIY Vannkjøling
Nettverk / Internett:
jomfru 50MB
Skjerm (er):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 18nde Mar 2008, 04:33
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by pete21 View Post
Jeg vil gjerne legge til noe som dette til min website.am bare ikke for teckie enuf for
bare gjøres 2 bygger hehe

www.myPCbuild.piczo.com
Wow, dette området er som .. ut på midten av 90-tallet.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Ekstern harddisk - Slik partisjonerer en del FAT32 og en del NFTS? ahsanjee Drivere og flyttbare medier 1 25 mai 2009 15:52
Building Min første datamaskin Dave4468 General Hardware Chat 19 7 juli 2008 18:43
Bygge PC Vega General Hardware Chat 2 25 januar 2008 20:06
Tok min første datamaskin XgenAdam General Hardware Chat 6 17 nov 2007 11:39
Bygge en ny datamaskin MilkshakeMan General Hardware Chat 10 13. sep 2007 18:16
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.