mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Att köpa en ny dator

Reply

Thread Tools
Old 6:e Sep 2007, 11:57
New Member Group

Default Att köpa en ny dator

Hallå där,
Få mycket nära nu att äntligen köpa en ny dator (woop!), För att säkerställa jag få bäst valuta för pengarna och en spec som passar mina behov perfekt, jag trodde jag skulle bara köra vad jag syftar till att få igenom er så att du kan slå mig med något förslag. den nuvarande spec jag tittar på är följande:

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 Ghz 8Mb Cach, 4GB Corsair Memory DDR 800, 500 GB SATA-hårddisk,, färger 550Watt Silent Upgrade, 256 MB Nvidia 8600GTS grafikkort DX10, QC - ASUS P5N-ESLI 1333FSB-DDR800x4 SLI moderkort (Dual grafik) , 2 x 18x DVD + /-RW (Samsung), Creative Sound Blaster Live 7.1 ljudkort, Trust 2.1 SP-3200 Speaker Set, Microsoft Windows Vista Ultimate (OEM)

Först några frågor om spec. Jag väljer en Quad-processor, eftersom de verkar vara den senaste grejen. Om jag spelar en hel del av spelet World of Warcraft, är detta den bästa processorn att köpa? Dessutom är den nuvarande grafikkort Jag har valt bättre än Radeon x1950?

Andra bara en fråga om den webbplats jag köper av .. Jag har för avsikt att köpa från är Inga länkar.
Kan du ge mig några råd till om detta är en bra plats eller inte? Jag valde dem eftersom de är betydligt billigare än andra sidor ..

Någon hjälp skulle vara mycket appriciated! många tack
Old 7:e Sep 2007, 03:26
Ledamot Gruppen

Quad gjutkärnor endast närvarande körs på väldigt få spel, jag tror att Microsoft Flight sim är en av dem, annat än att 99% av spelen inte utnyttja quad core system. Detta innebär att för de flesta spel Quad core faktiskt skulle köra långsammare än en Core 2 Duo, på grund av den långsammare buss hastighet. Jag tror att E6750 är ca £ 50 - £ 60 billigare än Q6600, och för närvarande, kommer att köra snabbare. Men naturligtvis i cannt säga vad situationw kommer att vara 6-12 månader.

Minnet verkar vara ett bra val, men om jag höll på att bygga det system jag skulle föredra att använda 2GB @ 1066MHz, i motsats till 4GB @ 800MHz. De flesta ansökningarna kommer aldrig att få behovet av att använda 4GB, och kommer endast att använda 2GB mesta. Även detta kommer troligen att säga att du lite pengar också. Till exempel kan du få OCZ Reaper 2GB @ 1066MHz från ww.aria.co.uk för bara £ 100 (tror jag).

Med de pengar som sparas från processor och minne skulle jag se till att öka grafikkortet till 8800-serien, om möjligt.

Jag skulle också känna sig mer bekväma med en högre ström nätaggregatet minst 700w enligt min åsikt.

Några av de mer erfarna personer här kommer säkert att kunna ge er lite mer / bättre råd, men personligen, det är vad jag skulle göra.
Old 7:e Sep 2007, 07:57
New Member Group

Tack för ditt råd, och jag kommer säkert att ta hänsyn till .. Bara för att motivera mitt nuvarande val, i syfte att göra comptuer som framtida bevis som möjligt, alltså 4 GB RAM-minne och quad processor. Jag tror också att för World of Warcraft eller buss hastighet eller grafikkortet kommer att ha några problem handeling det till en hög nivå. Med
700 watt av makt, kan du ge mig några råd till fördel för detta. Ett stort tack
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Behöver du hjälp att köpa rätt dator stevescholes General Hardware Chat 17 6 januari 2009 22:27
Att köpa en dator, behöver hjälp. Decai General Hardware Chat 22 4 januari 2009 20:39
Jag köper en ny dator Mason151 General Hardware Chat 1 7 november 2007 17:10
Att köpa en ny dator ... gbasterfield General Hardware Chat 16 8 oktober 2007 10:48
Att köpa en ny dator! Please help. Kenjii General Hardware Chat 26 24 august 2007 13:25
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.