![]() |
|
| |||
| |||
| Hei, Jeg ønsker å bygge en ny datamaskin som mine blir litt utslitt, jeg har egentlig ikke vært å se på hardware siden jeg bygget denne. Jeg har forsøkt å lete rundt, men alt jeg ser er Intel / AMD haters, Windows / Linux haters, etc. .. Anyways, jeg ønsker å tilbringe mye og har klart å komme opp med denne ATM: XFX nForce 680i SLI Skt 775 ombord 8 kanalers lyd ATX Hovedkort Intel Core 2 Extreme QX6700 Quad core (4x2.66Ghz) 8Mb Cache 1066FSB OEM Prosessor 2x synspunkt 8800GTX 768MB DVIx2 TVO PCI-E Grafikkort 2x LiteOn 20x SATA DVD ± RW / RAM Med Beige, Black & Silver Bezel + Nero - Retail 2x Corsair 2GB Kit (2x1GB) DDR2 800MHz/PC2-6400 XMS2 Memory Non-ECC Unbuffered CL4 (4-4-4-12) 2x Maxtor SMT3500630AS 500GB SATAII Harddisk 16MB Cache - OEM ZXT LEXA Aluminium tilfellet med LCD Temperatur Display Coolermaster RealPower Pro 850W PSU - 6x 12V Rails, 4x PCI-E Koblere, 13.5cm Fan Zalman RESERATOR XT Black Edition Hybrid Liquid Cooling System ***** Anyways, jeg ønsker en ekspert mening, for eksempel endringer folk gjør og hvorfor, også noen inkompatibilitet folk kan se om det er noen, Takk, Gareth |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg vil forlate eksperter å gi en mer detaljert svar, men jeg vil si 2 ting:
1. Ditt PSU er trolig sterkere enn du egentlig trenger. 2. Jeg dont vite om priser i Storbritannia, her i Japan prisen på QX6700 er super dyrt. Det kan være lurt å ta en titt på Q6600. Sine mye bedre priser, og overclocks godt. Jeg har en og kjører på 3.2Ghz uten problem. Håper dette var nyttig. Min System: The Elephant
|
|
| |||
| |||
| Hei, Den Q6600 er mye billigere, men er det merkbare forskjeller?? Vet noen? Og jeg lurte på om PSU, jeg trodde jeg kanskje må et kraftigere ett, som jeg skal kjøre 2x Geforce 8800 GTX i SLI, kan noen bekrefte? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det er ingen inkompatibilitet som jeg kan se. Den PSU vurdering ser fine, som 8800GTX er like mye saft. Jeg ønsker å ha sett en Enermax Galaxy der i stedet for Coolermaster men det er mer personlige preferanser enn noe. Cyber gjør et godt poeng når det gjelder CPU, men hvis du ikke kommer til å være overclocking så er det en god chip vurderer resten av bygge spec. Jeg er nysgjerrig på hvorfor Zalman skjønt. Det er store, dyre, må være plassert like til høyre for å avkjøle til det er best (like ovenfor CPU). Og er ikke egentlig noen fordel over én 120mm vifte radiator som kan plasseres internt, gjelder størrelse og utforming avhenger selvsagt. Hvis det var meg Jeg vil se på en Swiftech H20 120 kompakt. Jeg er med på å dra flytende kjøling til CPU, som en quadkjerne, men du kan gjøre bedre og billigere enn den Reserator. Bytt Maxtor står for Samsung T166 eller Hitachi Deskstars og du blir gull.
|
| |||
| |||
| Hei, Takk for å skrive tilbake, jeg har gjort endringer i væske kjøling kit og harddisker. Jeg har ennå ikke gjort meg opp om prosessor, ville jeg ikke kunne overclock med QX6700? og hvis en skulle, som en ville være bedre verdi, kjører bedre, osv. .. Og hvordan vil dette systemet som en helhet, eg ville grafikkort håndtere alt jeg gjøre slutt på dem, ville jeg kanskje være bedre med en AMD CPU for resultatet? Jeg har ikke noe budsjett (som åpenbart innenfor grunn), jeg vil at dette skal være min 'drøm' datamaskin, lol. Her er revidert liste: XFX nForce 680i SLI Skt 775 ombord 8 kanalers lyd ATX Hovedkort Intel Core 2 Extreme QX6700 Quad core (4x2.66Ghz) 8Mb Cache 1066FSB OEM Prosessor 2x synspunkt 8800GTX 768MB DVIx2 TVO PCI-E Grafikkort 2x LiteOn 20x SATA DVD ± RW / RAM Med Beige, Black & Silver Bezel + Nero - Retail 2x Corsair 2GB Kit (2x1GB) DDR2 800MHz/PC2-6400 XMS2 Memory Non-ECC Unbuffered CL4 (4-4-4-12) 2x Hitachi Deskstar 7k500 500GB SATA2 ZXT LEXA Aluminium tilfellet med LCD Temperatur Display Coolermaster RealPower Pro 850W PSU - 6x 12V Rails, 4x PCI-E Koblere, 13.5cm Fan Swiftech H20-120 Compact CPU kjøling kit Takk for hjelpen. Gareth |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Jeg vil anbefale å gå for Q6600 som Cyber opplyst om for oc'ing får du mer enn sannsynlig nå samme vurdering som med QX6700 vurderer fsb's kan du nå med striker. Det handler ikke om å spare penger på CPU, er det om bang-for-pengene. Javisst, det Q6600 er topp låst, men bare øke verdien på en CPU er ikke den mest gunstige måten å OC et system det må sies. Du vil få mest nytte øke FSB, noe Striker er født til å gjøre. Jeg vil bare få 2 kort hvis du spiller en rekke spill som støtter dual-kortet oppsett hvis du ikke, så det meningsløst å få to kort. Et annet punkt der, hvis du spilling på noe mindre enn 1920x1200 (24 eller 27 "skjerm) så er det også meningsløst å gå GTX som du aldri ser fordelen av å bli den / de card (s). En 640mb GTS håndterer alt opp til 1680x1050, selv da dual-kortets wont egentlig noen fordel, selv om en SLI aktivert spillet. Kan du se forskjellen mellom 60 fps på ett kort til 70 fps på en dual-kortet på den oppløsningen? Jeg vet jeg ikke kan. Dessuten er det laveste ramme som er det viktigste, noe under 25, og spillet er UNPLAYABLE. Godt valg på ram, men ikke bekymre deg om latencies. Lavere latency ram ikke gi noen fordel over høyere på grunn av måten minnet er kontrollert i Core 2 oppsett. Du kan gjerne sette CL5 der og ikke se noen forskjell. Jeg vet du ikke har en hard og rask budsjett men hvorfor kaste bort penger? Tildelt CL4 vil du kunne slappe av på nytt at mye mer må du OC RAM. Også, som du i utgangspunktet budsjettoptimerte gratis vil du kanskje tenke på 1066MHz ram som quadkjerne's er båndbredde sulten, og som bygger du hater å se CPU anstrengt. 800mhz vil ikke constrain det slik, men hvorfor ikke få den beste balansen hvis du har penger. G Annet enn at jeg skulle se på et større fall, ikke bare slik at komponentene er ikke så tett pakket i, men også å hjelpe luftstrøm. Jeg vil foreslå ambient varme i systemet når bygge er sagt og gjort kommer til å være høy. Ikke en morder selv, men jeg er en hater av temps. Kanskje ta en titt på en Lian Li V1000. Men det er bare meg å prøve å være en perfeksjonist.
__________________ hørt wow er et bedre contraceptive deretter pille, ingen vits i spilt rs for 2-3 år og 2 uker etter at jeg sluttet i lost my virginity. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Hei igjen, Jeg har gjort noen endringer, har jeg endret grafikkortet (bare 1 og et annet kort), min skjermen er 28 "btw. Jeg har bestemt seg mot SLI for tiden, men som spill fremgangen jeg enkelt kan endre mening. Prosessoren er endret til hva folk anbefales, (også er det noen forskjell på Q6600 og Q6700? + Hva er G0 stepping?). Hovedkortet er endret og så har RAM og sak (det gjorde jeg liker utseendet på saken nevnt, er en jeg har valgt noen bedre?) Dette er oppsettet jeg ser på ATM, noen flere anbefalinger for å gjøre dette enda mer av et udyr? Asus Striker Extreme 680I Intel Core 2 Quad Q6600 kjerne G0 Stepping (4x2.4Ghz 1066MHz) 8Mb Cache 1x EVGA 8800 Ultra Superclocked 768MB GDDR3 PCI-E 2x LiteOn 20x SATA DVD ± RW / RAM Med Beige, Black & Silver Bezel + Nero - Retail 2x OCZ 2GB Kit (2x1GB) DDR2 1066MHz/PC2-8500 dual-channel SLI klar edition 2x Hitachi Deskstar 7k500 500GB SATA2 Coolmaster Black Stacker 832 Coolermaster RealPower Pro 850W PSU - 6x 12V Rails, 4x PCI-E Koblere, 13.5cm Fan Swiftech H20-120 Compact CPU kjøling kit Takk igjen, Gareth |
|
| |||
| |||
| Sitat:
CPU stepping koden betegner revisjonen (i dette tilfellet GO er det nyeste) av kjernen som prosessoren har blitt bygget. Under salgbare levetiden til en spesiell CPU vil den ha serveral revideringer. Disse endringer er i utgangspunktet der produsenten har vært i stand til å forbedre på visse aspekter av prosessorens arkitektur, det være seg spenning nødvendig termisk virkningsgrad etc.. Hver revisjonen er signified av en bokstav, etterfulgt av et tall, en bokstav endringen innebærer betydelige endringer hvor mange betyr mindre oppdateringer. Igjen GO stepping er Intels nyeste revisjonen først introduserte på QX6850. Den Q6600 siste revisjonen ble B3. GO ser ut som en stor forbedring på dette. Den TDP (kortversjon; avfall varme) er redusert fra 105w til 95w og termisk spesifikasjonen har økt fra 62c til 71c, og dette betyr at CPU skal publiseres, stably, ved høye temperaturer (en overclockers drøm å være ærlig), kan dette i sin tur betyr Du kan potensielt trykk mer spenning gjennom CPU når oc'ing. Den nye GO stepping er bare noen få pund mer enn B3 og vel verdt å få i min mening. Den store forskjellen mellom 6700 og 6600 er aksjen fart, vil 66 kjører 2,4 lager, de 67 på 2.67ghz lager. CM's 832 er en fantastisk sak, men ikke fylle side panel med 120mm vifter som materiale brukt i sidepaneler er tynnere enn på resten av saken. Du får mye gysning med mange fans. Angående 8800 Ultra (og min tidligere kommentarer) Hva er oppløsningen på skjermen?
__________________ hørt wow er et bedre contraceptive deretter pille, ingen vits i spilt rs for 2-3 år og 2 uker etter at jeg sluttet i lost my virginity. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| 1024x768 minibank, men det kan støtte opp til 1080i HD. Men når jeg setter det på en høyere oppløsning ATM det ser dumt og ofte uklare (dont vite om skjermen eller kort). I øyeblikket har Gainward Golden Sample GeForce 6800 Ultra 256MB AGP 8x. Vil det være verdt å få Q6700 for ekstra? |
|
| |||
| |||
| Det er fordi du har en LCD-TV, de er ikke sammenlignbare med ekte TFT skjermer for visning pc innhold. Hvis du planlegger på stikker med denne skjermen, trenger du ikke et kort hvor som helst i nærheten av prowess av Ultra eller GTX for den saks skyld. Dette er på grunn av antall piksler. Hvis du planlegger på oc'ing, stokk med 6600. Hvis du planlegger å feste med at skjermen på PCen, stokk med 6600 (og få en lavere spec'd kort, kanskje en 320mb 8800GTS). Hvis du planlegger å kjøpe et high-res skjerm (Eg Samsung 244T - 24 "1920x1200 oppløsning) og ikke OC, så får ultra og 6700.
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Trenger du hjelp til å kjøpe den riktige datamaskinen | stevescholes | General Hardware Chat | 17 | 6 januar 2009 22:27 |
| Kjøpe en datamaskin, trenger litt hjelp. | Decai | General Hardware Chat | 22 | 4 januar 2009 20:39 |
| Jeg kjøper en ny datamaskin | Mason151 | General Hardware Chat | 1 | 7 november 2007 17:10 |
| Kjøper en ny datamaskin | xandeebee | General Hardware Chat | 2 | 7nde sep 2007 07:57 |
| Kjøper en ny datamaskin! Please help. | Kenjii | General Hardware Chat | 26 | 24 august 2007 13:25 |
| Thread Tools | |
| |