![]() |
|
| |||
| |||
| Hei. Så jeg har fått litt hjelp på et annet forum, der noen mennesker fikk meg noen ting. Nå har jeg endelig funnet det jeg vil, men jeg trenger noen til å sjekke ut ting og dele erfaringer om de har noen. Eller bare si hva de mener! Thanks a lot! ![]() Jeg er fra Norge, så er det sider på norsk, men jeg tror maskinvaren heter det samme på engelsk? Noen av ordet kan være galt, jeg beklager, men I'n norsk ![]() Så her er Hardwares: CPU Intel Core 2 Duo E6750, 1460kr DVD-brenner Nec AD-7173, 275kr Jeg vet ikke hva den heter på engelsk Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA, 500kr Maincard Asus P5B, 800kr Minne / RAM Corsair TWIN2X-6400 2 GB (2 x 1 GB) CL5, 769kr Skjerm Samsung SyncMaster 940BW, 1758kr Screencard Inno3D GeForce 8800 GTS 640 MB, 2750kr Kraftforsyning Hiper HPU-4M580, 744kr Tusen takk for svar |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Very well spec'd. Superb HDD (jeg har samme) går stille og kjølig. God balanse samlet, spesielt hvis kombinert med en 1680x1050 TFT. Det dreper alt kastes på det på 1280x1024 skjerm har du spec'd skjønt. Kan være lurt å tenke på en 320MB versjon av 8800 selv, som 640-versjonen er overkill for denne skjermen. Men bytte ut P5-B for en P5-K og gjøre bruk av 1333MHz FSB på CPU er i stand til. Bør ikke koste deg mye mer, hvis i det hele tatt. Men hvis du tar mitt recomendation angående kortet du vil likevel spare penger totalt.
|
| |||
| |||
| Endre HDD. GO med noe Seagate og Western Digital. Også 1 på 320MB GTS over 640MB. Med mindre du gjør alvorlig gaming det bare vil være en sløsing med penger. |
|
| |||
| |||
| Hvis temps og støy er noe for deg, gå for Samsung. Hvis hastigheten er din ting, gå for en Hitachi Deskstar. Beklager Skyride, må uenig med deg der.
__________________ hørt wow er et bedre contraceptive deretter pille, ingen vits i spilt rs for 2-3 år og 2 uker etter at jeg sluttet i lost my virginity. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Også hvis du vil hastigheten du virkelig vil ha en raptor. Dyrt, men verdt det (hvis du behov det). |
|
| |||
| |||
| Raptor's er overpriset, overfast, overloud, varmeelementer. En god 7200rpm harddisk med en tetthet på 166gb per fat (slik de fleste av dem i dag) vil komme nær, eller i tilfelle av Samsungs T166 500GB, slå en raptor (150GB NCQ versjon) ved lasting spill. Ikke roper du her nede Skyride, så tror ikke det. Raptor's var gode i dag sin, men den dagen har passert. De lever av tidligere utmerkelser. Technology, som alltid, har flyttet på.
__________________ hørt wow er et bedre contraceptive deretter pille, ingen vits i spilt rs for 2-3 år og 2 uker etter at jeg sluttet i lost my virginity. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| så med andre ord en 2x 320GB disker i RAID 1 vil slå en Raptor 150GB? |
|
| |||
| |||
| Som tidligere innlegg, potensielt, ja. Men også, alt ned til å holde stasjonen defragged osv. slik at hodet for å lese data sekvensielt. Blah blah, vet du score selv.
|
| |||
| |||
| Sitat:
Jeg har aldri bedra sak jeg aldri må. jeg bare formatere hver par måneder eller så. som et rent system. |
|
| |||
| |||
| Hver sine egne, men hvorfor ikke bare CCleaner stasjonen, og bedra? Mye mindre stresset og du sparer mye tid. Bare nysgjerrig.
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Trenger du hjelp til å kjøpe den riktige datamaskinen | stevescholes | General Hardware Chat | 17 | 6 januar 2009 22:27 |
| Kjøpe en datamaskin, trenger litt hjelp. | Decai | General Hardware Chat | 22 | 4 januar 2009 20:39 |
| Jeg kjøper en ny datamaskin | Mason151 | General Hardware Chat | 1 | 7 november 2007 17:10 |
| Kjøper en ny datamaskin ... | gbasterfield | General Hardware Chat | 16 | 8 oktober 2007 10:48 |
| Kjøper en ny datamaskin | xandeebee | General Hardware Chat | 2 | 7nde sep 2007 07:57 |
| Thread Tools | |
| |