mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Kan ikke starte op fra cd - hjælp please!

Reply

Thread Tools
Old 4 januar 2008, 07:44
Ny Medlem Gruppen

Default Kan ikke starte op fra cd - hjælp please!

Hej jeg er ny på fora, håber nogen kan hjælpe ...

Den anden dag min bærbar (Toshiba equium) styrtede ned uden synlig grund, og nu vil det ikke starte op på alle. Vælge fejlsikret tilstand ikke virker, alt, hvad den vil gøre, er at gå til Windows loading skærmen i et par sekunder og derefter genstarter igen.

Kæreste så på den for mig, og vi hentede denne fil KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01-04-EN.iso på en anden computer (forhåbentlig, som betyder noget for nogen!) Og derefter gemt det på en cd-r-disk. Changed boot sekvens på bærbare, så den ville starte op fra cd før harddisk, kan du sætte den cd i og genstartes, og intet! Dens stadig bare gør præcis de samme ting. Kan høre den cd-drev gør lyde, men intet sker.

Håber nogen kan hjælpe så jeg har brug for at komme til filer på min laptop, åh min Gud, jeg hader computere!

Kitty x
Old 4 januar 2008, 13:48
Bandlyst Gruppen

mabye ur harddisk er brudt

Mit system: #

Processor (s):
Intel P4
Bundkort:
ECS 915pla2
RAM Hukommelse:
1GB
Grafikkort (r):
ATI Radeon x1050
Lydkort:
diamant Xtreme 7.1
Harddisk (e):
160GB
Optisk drev (r):
DVD-ROM combo drev DVD + /-RW
Sag / PSU:
antech/x-power585
Køling:
luft
Network / Internet:
trådløs
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 4. januar 2008, 14:46
Donor-Gruppen

Man kan ikke bare brænde filen - du har brug for at brænde det som en image med henblik på at starte op fra den.

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 4 januar 2008, 15:15
Donor-Gruppen

Var den cd brænde som en boot cd, hvis det ikke var så når bios ser for en boot record den ikke vil finde en på cd og derefter gå videre til den næste i boot sekvens der er harddisken og derefter din stak i samme kredsløb som du har med din bærbare computer i øjeblikket. Kender du at Knoppix er en version af Linux og ikke Windows (bare incase du troede din computer vil være tilbage til normal)

Mit system: --

Processor (s):
Intel 2,4 GHz Core 2 Quad
Bundkort:
ACER EG31M
RAM Hukommelse:
2 GIG DDR2 667
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 8400GS
Lydkort:
Realtek High Definition Mobilanlæg
Harddisk (e):
500 GB + 250 GB + 180gb SATA 2
Optisk drev (r):
DVD-RW + DVD
Sag / PSU:
Ikke-mærkevarer sag og PSU @ 500 watt
Køling:
MATERIEL
Network / Internet:
Realtek PCI-E gigabite NIC
Monitor (s):
19 "LCD og 15" LCD
Operating System (s):
Triple Boot - Windows Vista Ultimat
Old 5 januar 2008, 06:00
Ny Medlem Gruppen

Tak fyrene,

Så det ser ud som om jeg ikke har cd'en til højre, jeg lige har trukket filen i cd mappe og kopieres, som du normalt ville. Hvis nogen kan fortælle mig den rigtige måde at gøre det så ville være dejligt. Alt hvad jeg har læst, at det skal arbejde, det er så fustrating!

Kitty
Old 5 januar 2008, 07:50
Donor-Gruppen

Før brugte for meget tid med KNOPPIX disk, dette vil ikke gendanne Windows for dig, (kun lade dig inddrive nogle data, hvis du er heldig). Mere vigtigt, har du fik Windows installationsdisken? eller en Recovery Disk som leveres sammen med den bærbare computer?.

Le t os vide, hvilke .... hvis det er en Recovery Disk, der kan være en mulighed for en Ikke destruktiv genoprettelse, som vil holde dine data intakte.

Desuden er dette en XP eller Vista setup?

Hvis du eller din b / f vide hvad du laver og ønsker at brænde KNOPPIX disk korrekt, tag en kopi af IMGBurn (freeware) fra her: http://www.imgburn.com/ eller hvis du har Nero installeret, kan du bare åbne iso-fil i Nero.

Mit system: Hjem Build

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Bundkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM Hukommelse:
4GB (3.25gb synlig)
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-Board
Harddisk (e):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk drev (r):
Pioneer 110 x 2
Sag / PSU:
Stock / 550w Silent
Køling:
Stock
Network / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT VAR
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 5 januar 2008, 09:02
Ny Medlem Gruppen

Hi Phil,
og vi fik Knoppix til at køre ved at gemme filen på et nyt CDR ved hjælp af et program kaldet ISOrecorder. Det næste skridt var at gå ind root shell type "cfdisk" og indtast. Det var meningen, at give os en liste over alle de partitioner og vi skulle fastsætte dem hvor filsystemet er NTFS. Men den eneste partition, der kom op var sda1. Så vi forlod cfdisk og derefter gik tilbage i skallen og skrevet "ntfsfix / dev/sda1" i håb om det kunne gøre noget. Luk Knoppix og genstartes laptop med ud-cd, men stadig samme gamle historie.

Mener, at vi har nået grænsen for, hvad vi kan gøre nu, jeg slags forstået det op til dette punkt, men at blive for teknisk nu, og hvad vigtigere er ekstremt kedeligt.

Laptop har Windows XP, tror ikke, at jeg har en Windows-disk, men jeg har fået opsving disk men var tilbageholdende med at bruge det som bf sagde, at det kan betyde at miste data. Er det muligt at bruge Knoppix til at gemme filer (dvs. billeder og ord docs) på memory stick eller cd'er, før jeg forsøger opsving disk? Så hvis jeg mister data på bærbare jeg har bakket op?
Old 5 januar 2008, 09:50
Donor-Gruppen

At være ærlig min erfaring med KNOPPIX og Linux er begrænset, så jeg er ikke den bedste person til at rådgive dig om dette .... måske en anden om her, vil post eller rådgiver.

Det kunne være værd at starte genoprettelseskonsollen disk for at se, hvis en ikke Destructibe Tilbagesøgningen Valgmulighed eksisterer dog, hvis den gør, der vil blive en nem rute. Bare vær forsigtig ikke at klikke på noget, der kan starte en fuld tilbagebetaling, hvis usikker ud.

Der er en anden måde at redde dine data, og det ville være at fjerne harddisken fra den bærbare computer, og læg dem i en ekstern USB-kabinet. Det kan derefter være tilsluttet til et andet system til at trække data / filer.

HTH
Old 5 januar 2008, 09:52
Donor-Gruppen

Jeg vil også sige, hvis du havde en original XP disk, kan du være i stand til at foretage en reparationer.
Old 5 januar 2008, 16:55
Donor-Gruppen

Prøv at starte med en XP-cd og bruge mbrfix på Genoprettelseskonsol.
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Boot-up "-problem - Windows XP Home eller XP Media Edition ikke starter elanorbreton Windows-operativsystemer 3 2 oktober 2009 15:10
Windows XP Home Edition VIL IKKE BOOT? (Skal have adgang til Boot.ini) ryannathans Windows-operativsystemer 12 11 juli 2009 07:42
"Genstart eller vælg korrekt opstartsenhed eller indsætte opstartsmedier til indretning" gramble General Software Chat 1 8 juni 2009 23:28
Nr. opstartsenhed rådighed strejke f1 at prøve boot F2 for setup utility - Cant installere hbees888 Windows-operativsystemer 1 25. maj 2009 23:01
Dual Boot Nu XP plejer Boot NTLDR Mangler trayde Windows-operativsystemer 4 18 marts 2009 07:07
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.