![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hallo ik ben nieuw op forums, in de hoop dat iemand kan helpen ... De andere dag mijn laptop (Toshiba equium) crashte zonder duidelijke reden, en nu zal het niet opstarten op alle. Kiezen voor de veilige modus werkte niet, alles in het werk zal doen is naar windows laad scherm voor een paar seconden en dan weer opnieuw opstart. Vriendje keek hij voor mij en we dit bestand gedownload KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01-04-EN.iso op een andere computer (hopelijk betekent dat iets aan iemand!) En vervolgens opgeslagen op een CD-R-schijf. Veranderd opstartvolgorde op laptop zodat het opstarten vanaf cd voor harde schijf, plaats de cd in en opnieuw en niets! Zijn nog net te doen precies hetzelfde. Hoor het CD-station maken geluiden, maar er gebeurt niets. ![]() Hoop dat iemand kan helpen, als ik nodig heb om naar bestanden op mijn laptop, oh my god I hate computers! Kitty x |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| mabye ur harddisk is gebroken
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| U kunt niet alleen het bestand branden - je nodig hebt om het te verbranden als een image met het oog op de boot af is.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vond u de cd branden als opstart-cd, als het niet was dan wanneer de bios ziet er voor een boot record zal het niet vinden op de cd en vervolgens verplaatst naar de volgende in de opstartvolgorde die de harde schijf en vervolgens uw vastzitten in dezelfde lus als u met uw laptop op dit moment. Weet u dat Knoppix is een versie van Linux en niet Windows (net Incase u dacht dat uw computer zou zijn terug naar normaal)
| |||
| |||
| Bedankt jongens, Dus het lijkt alsof ik niet de cd rechts, ik sleepte het bestand in de cd-map en gekopieerd als u gewoonlijk. Als iemand kan me de juiste manier van doen dan dat zou geweldig zijn. Alles wat ik heb gelezen dat het zou moeten werken, het is zo fustrating! Kitty |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Voordat de uitgaven te veel tijd met de KNOPPIX schijf, zal dit niet meer herstellen van Windows voor jou, (alleen laten u enkele gegevens herstellen als je geluk hebt). Meer belangrijk, heb je de Windows installatie schijf? of een Recovery Disk zoals geleverd met de laptop?.
Le t ons weten welke .... als het een Recovery Disk, kan er een optie voor een niet-destructieve Recovery, die ervoor zorgt dat uw gegevens intact. Ook is dit een XP of Vista setup? Als u of uw b / f weten wat je doet en wilt branden KNOPPIX schijf goed pak een kopie van IMGBurn (freeware) van hier: http://www.imgburn.com/ of als u Nero geïnstalleerd dan kunt u gewoon open het iso-bestand in Nero. Mijn Systeem: Home Bouw
|
|
| |||
| |||
| Hoi Phil, en we hebben knoppix te lopen bij het opslaan van het bestand naar een nieuwe CDR met behulp van een programma genaamd ISOrecorder. De volgende stap was te gaan op de root-shell type cfdisk en voer. Dit was bedoeld om ons een lijst van alle partities en we gingen naar het vaststellen van de instrumenten wanneer het bestandssysteem is NTFS. Echter, de enige partitie die kwam was sda1. Dus we verlaten cfdisk, dan ging terug in de schaal en typte "ntfsfix / dev/sda1" in de hoop dat het misschien iets doen. Zet knoppix en opnieuw laptop met de cd, maar nog steeds hetzelfde oude verhaal. Denk dat we hebben bereikt de grens van wat we kunnen doen, ik soort begrepen het aan dit punt, maar om haar te technisch nu en wat nog belangrijker is uiterst vervelend. Laptop heeft Windows XP, denk niet dat ik heb een windows schijf maar ik heb herstel schijf maar was huiverig om het te gebruiken als bf zei dat zou kunnen betekenen verlies van gegevens. Is het mogelijk om Knoppix gebruiken om bestanden op te slaan (dat wil zeggen foto's en Word-documenten) op de Memory Stick of CD's, voordat ik probeer herstel schijf? Dan moet ik doen als ik verliest de gegevens op de laptop heb ik een back it up? |
|
| |||
| |||
| Om eerlijk te zijn mijn ervaringen met KNOPPIX en Linux is beperkt, dus ik ben niet de beste persoon om u te adviseren over dit .... misschien iemand anders hier zal de post of adviseren. Het is misschien de moeite waard zijn om het starten van de herstelconsole schijf om te zien of een Niet Destructibe optie bestaat al, als zij dat doet zal een eenvoudige route. Wees niet te klikken op alles wat zou kunnen beginnen met een volledig herstel, indien niet zeker terug uit. Er is een andere manier van berging van uw gegevens en dat zou het verwijderen van de harde schijf van de laptop en zet hem in een USB External Enclosure. Dit kan vervolgens worden aangesloten op een ander systeem te trekken van de gegevens / bestanden. HTH |
|
| |||
| |||
| Ik zou ook van zei, als u een originele XP schijf, kunt u het uitvoeren van een systeem wordt gerepareerd. |
|
| |||
| |||
| Probeer het opstarten van een XP-cd en het gebruik mbrfix op het herstel console. |
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| Boot-Up Probleem - Windows XP Home of XP Media Edition Does Not Boot | elanorbreton | Windows besturingssystemen | 3 | 2 oktober 2009 15:10 |
| Windows XP Home Edition WON'T BOOT? (Toegang nodig tot Boot.ini) | ryannathans | Windows besturingssystemen | 12 | 11 jul 2009 07:42 |
| "Herstart de computer of selecteert u de juiste opstartapparaat of insert boot media apparaat" | gramble | Algemene programmatuurnoot Chat | 1 | De 8 juni 2009 23:28 |
| Nr. opstartapparaat beschikbaar staking f1 het opnieuw proberen opstarten F2 voor setup utility - Cant installeren | hbees888 | Windows besturingssystemen | 1 | 25 mei 2009 23:01 |
| Dual Boot XP Nu Wont Boot NTLDR ontbreekt | trayde | Windows besturingssystemen | 4 | 18 mrt 2009 07:07 |
| Thread Tools | |
| |