![]() |
|
| |||
| |||
| Hei Jeg er ny på forum, håper noen kan hjelpe ... Den andre dagen min laptop (Toshiba equium) krasjet uten tilsynelatende grunn, og nå vil den ikke starte i det hele tatt. Velge sikkermodus fungerte ikke, all den vil gjøre er å gå til Windows loading skjermen et par sekunder, og den starter på nytt igjen. Kjæresten så på det for meg, og vi lastet ned denne filen KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01-04-EN.iso på en annen maskin (forhåpentligvis som betyr noe for noen!) Og deretter lagret den på en CD-R-plate. Endret boot sekvensen på bærbare så det ville starte fra CD før harddisk, sette CD og nytt og ingenting! Dens fremdeles bare gjør nøyaktig det samme. Kan høre CD-stasjonen gjør noises men ingenting skjer. ![]() Håper noen kan hjelpe så jeg trenger å komme til filene på min laptop, Herregud jeg hater datamaskiner! Kitty x |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| mabye ur harddrive er ødelagt
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan ikke bare brenne filen - du må brenne det som en bilde for oppstart av det.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Var cd brenner som en boot cd, hvis det ikke var så når bios ser etter en støvel posten vil den ikke finner en på cd og deretter flytte til det neste i bagasjerommet sekvens som er harddisken og deretter din stuck i samme loop som du har med den bærbare datamaskinen din i øyeblikket. Visste du at Knoppix er en versjon av Linux og ikke Windows (bare incase du trodde maskinen vil være tilbake til normal)
| |||
| |||
| Takk fyrene, Så det ser ut som om jeg ikke har gjort CD rett, jeg bare dra filen inn i CD-mappe og kopieres på vanlig måte. Hvis noen kunne fortelle meg den rette måten å gjøre det så det ville være fint. Alt jeg har lest tyder på at det skal fungere, det er så fustrating! Kitty |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Før brukte alt for mye tid med KNOPPIX disk, dette vil ikke gjenopprette Windows for deg, (bare fortelle deg å gjenopprette data hvis du er heldig). Mer viktig, har du fikk Windows installasjonsdiskett? eller en Recovery Disk som følger med Laptop?.
Le t oss hvilke .... Hvis det er et Recovery Disk, kan det være et alternativ for en ikke ødeleggende, som vil beholde data intakt. Dessuten er dette en XP eller Vista setup? Hvis du eller b / f vite hva du gjør og vil brenne KNOPPIX disk riktig, ta en kopi av IMGBurn (freeware) fra her: http://www.imgburn.com/ eller hvis du har Nero installert kan du bare åpne iso filen i Nero. Min System: Hjem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Hi Phil godt vi fikk KNOPPIX å kjøre ved å lagre filen på en ny CDR bruke et program kalt ISOrecorder. Neste steg var å gå inn root shell type "cfdisk" og enter. Dette var ment å gi oss en liste over alle partisjonene og vi kommer til å fikse de hvor filsystemet er NTFS. Men den eneste partisjonen som kom opp var sda1. Så vi gikk ut cfdisk, og deretter gikk tilbake i skallet og skrev "ntfsfix / dev/sda1" i håp om det kan gjøre noe. Nedstengt KNOPPIX og startet laptop med ut CD, men fortsatt samme gamle historien. Tror vi har nådd grensen for hva vi kan gjøre nå, jeg slags forstått det opp til dette punktet, men det får for teknisk nå, og enda viktigere svært kjedelig. Laptop har Windows XP, tror ikke jeg har en Windows-disken, men jeg har utvinning disk men var motvillige til å bruke den som bf sa at det kan bety å miste data. Er det mulig å bruke Knoppix lagre filer (for eksempel bilder og Word-dokumenter) til minnepinne eller CDer før jeg prøve å gjenopprette disken? Så hvis jeg mister data på bærbare jeg har støttet den opp? |
|
| |||
| |||
| For å være ærlig min erfaring med KNOPPIX og Linux er begrenset, så jeg er ikke den beste personen til å gi deg råd om dette .... Kanskje noen andre her vil publisere eller råd. Det kan være verdt å starte gjenopprettingskonsollen disk for å se om en ikke Destructibe Recovery Option eksisterer selv om den gjør det som vil bli en enkel rute. Bare vær forsiktig med å klikke på noe som kan starte en full gjenoppretting hvis usikker ut igjen. Det er en annen måte å salvaging dine data og som ville være å fjerne HDD fra Laptop og putte den i en USB Eksternt kabinett. Dette kan være koblet til et annet system for å trekke av data / filer. HTH |
|
| |||
| |||
| Jeg bør også sagt, om du hadde en original XP disk, kan du være i stand til å gjennomføre en System reparer. |
|
| |||
| |||
| Prøv å starte med en XP CD og bruker mbrfix på gjenopprettingskonsollen. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Boot-Up Problem - Windows XP Home eller XP Media Edition ikke Boot | elanorbreton | Windows-operativsystemer | 3 | 2 oktober 2009 15:10 |
| Windows XP Home Edition VIL IKKE BOOT? (Trenger tilgang Boot.ini) | ryannathans | Windows-operativsystemer | 12 | 11 juli 2009 07:42 |
| "Reboot eller velge riktig boot enhet eller sette boot media til enheten" | gramble | General Software Chat | 1 | 8 juni 2009 23:28 |
| No boot enhet tilgjengelig streik f1 å prøve boot F2 for Setup Utility - skrånende installere | hbees888 | Windows-operativsystemer | 1 | 25 mai 2009 23:01 |
| Dobbeltoppstart Nå XP wont Boot NTLDR mangler | trayde | Windows-operativsystemer | 4 | 18 mars 2009 07:07 |
| Thread Tools | |
| |