mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

CD-stasjon saker Dell Optiplex SX260, kjører Windows 2K Professional ...

Reply

Thread Tools
Old 6 oktober 2008, 05:17
New Member Group

Default CD-stasjon saker Dell Optiplex SX260, kjører Windows 2K Professional ...

Hei Fyrene,

Jeg håper dette er riktig forum!

Ok, har et merkelig problem med CD-stasjonen på en Dell Optiplex SX260, runnning Windows 2000 Professional:

CD-stasjonen gjenkjennes av datamaskinen - det vil si. det viser i listen under Min datamaskin, maskinvare Manager sier maskinvaren er installert og kjører på riktig måte, og leverer strøm til det - dvs.. stasjonen vil åpne / lukke når trykket.

Men når du setter inn en CD i stasjonen, den lager støy forventet, når lasting en CD, men aldri blir noe mer - istedenfor det holder å gjøre dette og aldri laster CD.

Klikker du på stasjonen i Min datamaskin sprette opp en Windows-melding som ber deg om å sette inn en CD i stasjonen.

Datamaskinen ser ut til å være virusfrie ifølge avast Pro CCleaner har løst alle registret problemer det funnet etc.

Google = ingen lignende problem på Windows 2000 lol. Hjelp!

Jeg er ganske kompetente med PC-er så føler at jeg trenger hjelp nå fra dere, da dette har mistet meg!

Takk

Rich
Old 6 oktober 2008, 08:20
Donor Group

Default CD-stasjon saker Dell Optiplex SX260, kjører Windows 2K Professional ...

Er det bare med en disk eller med flere disker?

Kanskje laseren behov renhold - hvis dette er tilfelle vil jeg bare anbefale å få en annen stasjon som de er så billige å kjøpe, det er bare mye elss stresset!

Min System: #

Prosessor (er):
Intel Q6600
Hovedkort:
MSI P6N SLI V2
RAM-minne:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Graphics Card (s):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Lydkort:
Integrert 8 Channel
Harddisk (er):
320GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optisk stasjon (er):
LG LightScribe
Case / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Trådløst
Skjerm (er):
Samsung SyncMaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Old 6 oktober 2008, 08:25
New Member Group

Det er med en plate jeg legge inn der. CD-R, CD-RW, Microsoft-plater, musikk-CD's etc etc etc.

Jeg vil sette en annen stasjon i, men er den modellen det er, det er en merkelig en - ultra liten osv. En rask titt på Dells nettsted ikke kaste opp en ny stasjon: (
Old 6 oktober 2008, 08:34
Donor Group

Etter en rask titt på den, det tar en vanlig dell CD / DVD-stasjonen som de bruker i sine laptopper - Jeg vet at de vi har på skolen som ligner også ta disse stasjonene.

Jeg skal ta en titt og se om jeg kan finne en.
Old 6 oktober 2008, 08:37
New Member Group

Ah ok - Jeg hadde ikke engang tenkt på muligheten for at det er en bærbar stasjon!

Hvis du har noe liggende rundt, kan du gi meg beskjed, jeg kan være interessert.

Takk

Rich
Old 6 oktober 2008, 08:48
Donor Group

Etter å runde Jeg finner ikke en reservedeler. Billigste på ebay er ca 30 pund inc P & P.
Old 6 oktober 2008, 08:53
New Member Group

Takk, jeg kommer på "bay.

Anse som er løsningen? Enheten er ikke akkurat verdt mye mer, så lurer på om det er enda verdt det nå lol.
Old 6 oktober 2008, 08:56
Donor Group

Jeg er ikke sikker på å være ærlig.

Hvis den ikke ser CD-er så vil jeg gjette det er noe galt med DVD-stasjonen, og at vil være min første punktet i samtalen. Eller, hvis du tenker på å få en ny PC i framtiden allikevel, så kan du kjøpe en USB-en på nå og da få en ny PC på et senere tidspunkt.

Eller hvis du er loacted nær meg du kunne stikke innom og jeg kunne ta en titt på den.
Old 6 oktober 2008, 18:16
Donor Group

Hva er specs på datamaskinen? hvor mye i fremtiden skal du få et nytt? honeslty ikke engang nowing du spesifikasjoner jeg vil si det verdt det men dvs bare meg Fordi jeg elsker å ha tonn gamle arbeider datamaskiner i huset mitt (men jeg har ingen Jeg trenger mer !!!!!)

Min System: ubr gaming maskin

Prosessor (er):
q6600 G0 @ stock avkjølte ac fryseboks
Hovedkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM-minne:
2GB DDR2 800
Graphics Card (s):
4870 1GB
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
160GB 7200RPM IDE
Optisk stasjon (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Case / PSU:
modded + malt tilfellet m / 1kw Antec
Cooling:
2 120mm vifter 4 80mm vifter og en HDD
Nettverk / Internett:
dual gigabyte län
Skjerm (er):
24 "Acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 8 oktober 2008, 08:57
Donor Group

Bare en tanke - er alle driverne oppdatert for CD-stasjonen?
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Slå av Windows XP Professional jon Windows-operativsystemer 1 22 oktober 2009 20:22
Installerer Windows XP Professional? Windows XP-installasjonen er skadet! LegendaryFire Windows-operativsystemer 11 17 august 2009 12:17
Windows Me Audio problem. Jeg har Dell Optiplex Gx150 Mohi212 Multimedia & Kodeker 4 18 mars 2009 15:57
Dell Optiplex gx260 å Television Kevan Kelly General Hardware Chat 2 17 april 2008 20:57
DELL OPTIPLEX 500Mbr + Biografier Gjennomgang AO7 Legge Harddrive THEDENTIST Drivere og flyttbare medier 3 19 desember 2007 12:09
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.