![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Hej Killar,
Jag hoppas att detta är rätt forum! Ok, med ett konstigt problem med CD-enhet på en Dell Optiplex SX260, runnning Windows 2000 Professional: CD-enheten är godkänd av datorn - dvs. Det visar i listan under Den här datorn, Hardware Manager säger maskinvaran är installerad och körs på rätt sätt, och det ger ström till den - dvs. enheten kommer att öppna / stänga när knappen trycks in. Men när du sätter in en CD i enheten, det gör det buller som förväntas, när du laddar en CD, men aldrig får något ytterligare - istället håller detta och aldrig läser in cd-skivan. Om du klickar på enheten i Den här datorn visas en Windows brevet ber dig att mata in en CD i enheten. Datorn verkar vara virusfria enligt Avast Pro, CCleaner har fastställt alla registret frågor fann etc. Google = inga liknande problem i Windows 2000 lol. HJÄLP! Jag är ganska behöriga med PC så känner att jag behöver hjälp nu av er, eftersom detta har förlorat mig! Tack Rich
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Är det bara med en skiva eller med flera diskar?
|
|||
|
|||
|
Det är med någon skiva jag ställde där. CD-R, CD-RW, Microsoft skivor, musik-CD etc etc etc.
Jag skulle sätta en annan enhet, men att den modell som det är, det är en konstig en - ytterst små etc. En snabb titt på Dells webbplats inte kasta upp en ny enhet: ( |
|
|
|||
|
|||
|
Med en snabb titt på det, det tar en vanlig dell CD / DVD-enhet som de använder i sina bärbara datorer - Jag vet de som vi har i skolan som är liknande även ta dessa enheter.
Jag ska ta en titt och se om jag kan hitta en. |
|
|
|||
|
|||
|
Ah ok - jag hade inte ens tänkt på möjligheten att det är en bärbar enhet!
![]() Om du har någonting som ligger runt kan du tala om det för mig, jag kan vara intresserade. Tack Rich |
|
|
|||
|
|||
|
Efter letar runt kan jag inte hitta en ledig. Billigaste på eBay är ca £ 30 inkl P & P.
|
|
|
|||
|
|||
|
Tack, jag kommer att få på "viken.
Räkna som är lösningen? Enheten är inte riktigt värt mycket längre, så undrar om det är ens värt det nu lol. |
|
|
|||
|
|||
|
Jag är inte säker på att vara ärlig.
Om det inte ser CD skulle jag antar att det är något fel med DVD-enheten och det skulle vara min första punkt i samtalet. Eller, om du funderar på att få en ny dator i framtiden ändå, du kan bara få ett USB-en till då och då få en ny dator vid ett senare tillfälle. Eller om du är loacted nära mig som du kan titta in och jag kunde ta en titt på det. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Vilka är specs på datorn? hur mycket i framtiden kommer du att få en ny? honeslty inte ens nowing de specs jag säga sitt värde men thats just mig att jag älskar att ha massor av gamla arbetar datorer i mitt hus (men jag har inget jag behöver mer !!!!!)
|
|||
|
|||
|
Bara en annan trodde - är alla drivrutiner aktuell för cd-enheten?
|