![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hei, Well siden re-formatering våre spesialtilpassede skrivebordet vi har fått se diskfeil ved oppstart som går vekk etter et par timer og så akkurat nå jeg, tydeligvis, har nettopp sett "blue screen of death '- I'd aldri hatt det før - ordtak vinduer måtte bli stoppet så jeg startet og satt inn vinduer disken og startet derfra, men ingenting kom opp det bare lastet vinduer opp. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Synes å peke i to ulike retninger - chkdsk synes å indikere HDD svikt, og BSOD synes å indikere din RAM er feil. Hva jeg vil gjøre nå er å kjøre memtestOg ta sikkerhetskopi av viktige filer på et eksternt medium bare i tilfelle. Memtest vil fortelle deg om problemet er din RAM eller ikke - hvis ikke, er harddisken din dør.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg har installert nye ram for noen måneder siden .. og jeg fikk blåfarge skjermen av død .. jeg wos soo at det wosent ram som det wos helt nytt .. terner ut det wos .. det dos skje:)
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hvilken OS du har og hvor mye ram? mye ram har påført meg BSOD
Temperaturen inne i denne apple pie er over 1000 grader. Hvis jeg presse den, et jetfly av smeltet Bramley apple vil sprute ut. Kunne gå veien, kunne gå min. Uansett, en av oss går ned! Min System: Min
|
|
| |||
| |||
| pete21, no disrespect men kan du prøve og skriv inn english please I'm positive kort tekst er ikke tillatt her. Også Samantha, du fremdeles har den gamle ram installert på datamaskinen? hvis det er slik at den nye ram samme gjør som den gamle ram? hvis du har den gamle ram ta ut din nye og se om det fortsatt er et problem i så fall vil du kunne sikkerhetskopiere filene dine og re installere OS. En siste ting gå til start høyreklikk min datamaskin og klikk egenskaper å kontrollere om datamaskinen har gjenkjent din ram i gang installert 2gb på en venner komp og den sa den fremdeles har 512mb ram til jeg slått dem rundt merkelig, men mulig. |
|
| |||
| |||
| Nope, ingen gamle RAM installert og ny RAM er annet merke til gamle. Computer gjorde gjenkjenne ny RAM og etter å skrive dette innlegget i går kveld datamaskinen min døde igjen, og vi reformateres (igjen). Har Windows XP og 2x1GB RAM. Vil prøve memtest. |
|
| |||
| |||
| Eventuelle feil tall vil være nyttig også. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prøv å fjerne den nye Ram og sette den gamle Ram inn igjen
| |||
| |||
| Ok, er datamaskinen fremdeles ikke fungerer. Tok ut ny RAM og erstattet den med den gamle og først det virket, men så begynte frysing opp igjen og nå vil ikke starte opp igjen. Før vi re-formaterte, den andre dagen fikk vi meldinger som (jeg skrev dem ned, men glemte å ta med papiret!) Hal.dll mangler system mangler system32 en. EXE-filen mangler og et par andre ( dette var da det kom opp som "vil du starter Windows i sikkermodus, normalt, osv. - men på denne skjermen våre vanlige tastaturet ikke arbeide for å velge eller angi en alternativ imidlertid å koble den gamle tastaturet lar meg). Nå når jeg prøver å starte opp datamaskinen det bare kommer til å "lese diskfeil, trykker du ctrl, alt + del for å hvile» (og den starter på nytt bare med det gamle tastaturet .. og kommer tilbake til samme skjerm). I tillegg har jeg hatt det iskaldt oppe på velkomstskjermen, og det bare går opp til Windows-skjermen og lasting alltid. Hjelp trengs ASAP, så jeg bare på denne datamaskinen for en time, og selvsagt kan jeg ikke komme på hjemme (pleide å ha en back up system, men som brøt). Takk |
|
| |||
| |||
| Som du allerede har formatert harddisken og installert XP, det begynner å høres ut som problemet kan være en defekt harddisk. |