mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Kontrollera disk problem och "blue screen of death" - sedan åter formatering och nya RAM

Reply

Thread Tools
Old 24 mars 2008, 14:26
Ledamot Gruppen

Hej,
Väl sedan omformatering vår egenbyggda skrivbord Vi har fått fel check disk vid start som försvinner efter ett par timmar och sedan bara nu jag, tydligen, har just sett den "blå skärm av frånfälle" - jag hade aldrig haft det förut - som sa att fönstren måste stoppas så jag igen och satt in windows skivan och startat upp därifrån, men ingenting kom det bara lastas fönster upp.
Old 24 mars 2008, 14:41
Givargruppen

Tycks peka i två olika riktningar - chkdsk verkar indikera fel på hårddisken, och BSOD verkar tyda ditt RAM: s fel.

Vad jag skulle göra nu är att köra memtest, Och säkerhetskopiera alla viktiga filer till en extern medium för säkerhets skull. Memtest kommer att berätta om problemet är ditt RAM-minne eller inte - om det inte är, är hårddisken dör.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 24 mars 2008, 14:45
Givargruppen

Jag har installerat nya bagge för några månader sedan .. och jag fick blue screen of death .. jag WOS soo säker på att det wosent vädur som WOS helt nytt .. tärnor ut det WOS .. den dos hända:)

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2.34GHZ överklockat! Athlon64 3000 +
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1,50 gig ddr
Grafikkort (s):
256MB PCI G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster HD 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY luftkyld kylfläns
Nätverk / Internet:
Virgin 50Mbps
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Window's 7 Ultimate
Old 24 mars 2008, 14:50
Givargruppen

hur operativsystem du har och hur mycket RAM?

för mycket RAM har orsakat mig BSOD

Mitt System: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Moderkort:
Winfast 6600
RAM Minne:
3Gb
Grafikkort (s):
MSI 8600GT
Ljudkort:
några billiga DX9 5.1
Hårddisk (s):
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 24 mars 2008, 19:50
Givargruppen

pete21, all respekt men du kan försöka och skriv in english please Jag är positiv korta texten är inte tillåten här.
Också Samantha, har du fortfarande har din gamla RAM-minne installerad i din dator? Om så är den nya ramma samma märke som den gamla RAM? Om du har din gamla bagge ta ut dina nya och se om det finns fortfarande ett problem om så då kan du säkerhetskopiera dina filer och installerar nytt operativsystem. en sista sak gå till start högerklicka min dator och klicka egenskaper att kontrollera om din dator har erkänt ditt RAM-minne i gång installerat 2GB på vänner comp och den sa att det fortfarande har 512MB RAM tills jag bytte ut dem runt konstigt men möjligt.
Old 25 mars 2008, 13:31
Ledamot Gruppen

Nope, inga gamla RAM installerat och nya RAM skiljer göra gamla.
Computer insåg nya RAM och efter att du skrivit detta inlägg igår min dator dog igen och vi omformaterad (igen).
Har Windows XP och 2x1 GB RAM.
Försöka memtest.
Old 25 mars 2008, 13:48
Moderator-gruppen

Eventuella fel siffror skulle vara till hjälp också.

Old 25 mars 2008, 14:36
Givargruppen

Prova att ta bort den nya Ram och sätta gamla Ram tillbaka in
Om detta löser problemet, är det troligt att det nya Ram är oförenlig med ditt moderkort.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 28 mars 2008, 06:43
Ledamot Gruppen

Ok, är datorn fortfarande inte fungerar.
Tog fram nya RAM och ersatt det med den gamla och till en början fungerade, men sedan började frysa igen och nu startar inte igen.
Innan vi åter formaterad, häromdagen fick vi meddelanden som till exempel (jag skrev dem alla men glömde att föra papper!) Hal.dll saknas system saknas i system32, en. Exe-filen saknas och några andra ( Det var då det kom upp som "Vill du starta Windows i felsäkert läge, normalt, etc - men på den här skärmen våra vanliga tangentbord icke verk för att välja eller ange en alternativ dock plugga igen gamla tangentbordet gör att jag kan).
Nu när jag försöker starta datorn det bara handlar om att "läsa disken fel, tryck ctrl, alt + del för omstart" (och det startas endast med det gamla tangentbordet .. och kommer tillbaka till samma skärm).
Liksom jag har haft det frysa upp på välkomstskärmen och det bara går upp till Windows-skärmen och lastning för evigt.

Hjälp behövs ASAP, som jag bara på den här datorn i en timme och naturligtvis kan jag inte komma på hemma (används för att ha en back up-system men som bröt).
Tack
Old 28 mars 2008, 06:55
Givargruppen

Som du redan har formaterat om hårddisken och ominstallerat XP, det börjar låta som problemet kan vara en trasig hårddisk.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.