![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| [Stayed tillbaka för att kontrollera detta] Så den enda lösningen skulle vara att få en ny hårddisk? Jag ska försöka få någon att se tillbaka på svar på detta |
|
| |||
| |||
| Jag håller med phill på HD |
|
| |||
| |||
| Datorn fungerar för tillfället. Ran check disk och det hela gick igenom bra? |
|
| |||
| |||
| Också, glömde säga det förut. Innan omformatering vi försökt att reparera med windows skivan, försökte chkdsk - didnt göra vad som helst och även fixboot som inte gjort något också. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om det fungerar efter en lyckad chkdsk kör och sedan se hur det går.
Den punkt att komma ihåg är .... chkdsk kommer att gömma skadade sektorer på hårddisken, men det brukar bli av med dem och om enheten går dåligt, kommer fler att visas och orsaka framtida problem. Om detta inträffar måste du definitivt överväga en ny enhet. Under tiden skulle jag säkerhetskopiera alla viktiga filer regelbundet. Nu har du dator som kör, kan du också prova att gå till enheten tillverkarens hemsida och ladda ner deras diagnostiska verktyg för att kolla enheten. Kör du med den nya Ram nu? Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Gamla RAM i atm, vågar inte sätta den nya tillbaka in Försökte göra hårddisken kontrollera genom att ladda ner något från Samsung men kunde inte få den att starta från hårddisken. |
|
| |||
| |||
| Instruktionerna för att ladda ner och bränna Samsung verktyget är ganska tydlig. Har du följer instruktionerna till punkt och pricka? .... gjorde du ladda ner 2 filer som behövs (Hutil210.exe & Hutil210.zip)? Om inte disken du skapar inte kommer att vara startbar. Om du är osäker kolla igen här för instruktioner. Även du kanske vill kontrollera din sekvens köra boot i BIOS för att ändra din 1: a boot enhet till Diskettenhet A: |
|
| |||
| |||
| Ok, tack. Försöker igen. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Blue screen of death | lori26 | Windows-operativsystem | 1 | 30 november 2008 08:23 |
| Blue Screen of Death! | Cloud123 | General Hardware Chat | 5 | 6:e sep 2008 07:06 |
| Blue screen of Death | Demtschuk | Windows-operativsystem | 8 | 2 april 2008 15:48 |
| Blue screen of death .. | chilloutcolin | PC & Console Gaming | 5 | 16 februari 2008 14:45 |
| Blue screen of death! | cammochris | Drives & Removable Media | 2 | 1 november 2007 00:57 |
| Thread Tools | |
| |