![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| De fleste problemene med nye bygger komme ned på et par enkle feil. Her er noen råd om hvordan du løser de vanligste seg. Datamaskinen min starte i midten av spill Å nei nå er jeg nødt til å slå den robot fyr med en rakett bærerakett igjen hjelpe Har du kjøpt en dårlig PSU. Den PSU markedet sucks og dette er faktisk ganske enkelt å gjøre. Denne listen er ganske bra for å kontrollere om du har en crappy en men egentlig den Corsair 450s er virkelig billig så fikse dette bør ikke være for kostbart. Good PSUs er en stor investering som du kan bruke dem for alltid, så lenge ting fortsatt kjøre på strøm, som de trolig vil for en stund. Min datamaskin er piper og waking opp alle og katter er meowing og noen er enda woofing og det er fryktelig Piper kan bety mange ting. Det beste om piper er at du har en høyttaler, fordi de fleste tilfeller ikke har høyttalerne lenger. Denne høyttaleren kan du komponere mange interessante gamle timey medleys på den og late som du bruker MS-DOS i 1995 eller kanskje du er i en veldig dårlig film om videospill med massevis av piper og boops eller noe. Men du kan ikke gjøre det ennå så maskinen fungerer ikke! Så prøv å lese denne fascinerende artikkelen på pip koder. Sjekk din BIOS for å se hva deloverskriften bør du se på - de fleste bruker AWARD BIOS, men det varierer på tvers av produsenter. Når jeg trykker på strømknappen på datamaskinen min det ikke starter Mange mennesker gjør feil å tenke at de skal skru av hovedkortet inn i saken. Dette er ikke en god idé, så mange andre mennesker gjør feil av aldri screwing sine hovedkortet inn i saken og det rebounds inne på grunn av fremdriften av CPU fan spinning og at ruiner alt. Ikke bli en av disse personene. Bruk disse messing standoffs som fulgte med saken og / eller hovedkort, finne ut hvor skruene skal line opp på hovedkortet, og hold den standoffs i disse hullene. At måten de ledende skruer eller støt på hovedkort vil ikke føre til kortslutning av saken. Vanligvis er ikke dette en stor avtale, men sjekk for maskinvare skade. Endelig kan du alltid sjekke strømbryteren selv ved å koble topptekstene på hovedkortet hvor strømbryteren kabel går ved å sette et skrujern i mellom de to. Dette er 100% trygg. Jeg ser merkelig farget eller misshapen ting på skjermen når du spiller spill. Noen ganger kan jeg se Virgin Mary i dem. Jeg vil bare blåse ting opp uten guddommelig inngripen, med mindre det gjør ting sprenge bedre da det ville være fint Disse kalles artifakter og de betyr at skjermkortet er å oppdage nye og interessante fakta om lang døde sivilisasjoner. Dette kan bety et par ting: din skjermminne er dårlig eller at strømforsyningen er dårlig og jeg har ingen spøk for at du aldri skal spøke om strømforsyninger. Du bør RMA skjermkortet, så er det mer sannsynlig at de, men hvis du har en annen strømforsyning hendig gå foran og prøve det først. Jeg prøver å låse i en LGA775/Core 2 Duo-prosessor. Jeg frykter jeg krever Incredible Hulk. Tilbake i Pentium 4 dager var det noe som kalles en null innsetting makt socket. Nå er det som kalles en "helvetes mye insertion force" socket. Sørg for at CPU er lined opp riktig. Hvis det er det, overvinne din frykt for å bryte virkelig dyre ting og push som lever nede så hardt du kan. Når den er nede gå og skyve den til side for å låse den og sette heatsink på. Have fun lining opp push-pins som dette er like ille. Husk at pilene ikke bety noe hvis du setter inn, hvis du trekker den ut, så overse dem. Enkleste måten å gjøre dette på er å gjøre pushpins diagonalt så lik kraften brukes over socket. Jeg kan starte med en pinne med minne, men ikke to / jeg får BSODs. Dette kan bety mange ting. Du bør alltid sjekke minne's lager spenning for å se hva spenning den skal kjøre på grunn hovedkort ofte undervolt dem og føre til alle slags problemer (se sjekklisten nedenfor). Hvis alt annet mislykkes, kan du prøve memtest86. Nybygg Sjekkliste: CASE PREP: [] Faktura kontrolleres, alle deler utgjorde [] Elektrostatisk håndleddet band / jordet selv om saken eller PSU. [] Installed strømforsyning i tilfelle. [] Kobles MAINS ledningen for å gi enkel jording under bygging (berøres PSU ofte) [] Installert alle harddisker, optiske stasjoner og andre forpanelet enheter. [] Koblet SATA data kabler til disse stasjonene, lar hengende til hovedkortet er plugget inn [] Installert tynne aluminium plate "I / O skjold" for hovedkort Hovedkort FORBEHANDLING: [] Fjernet plast dekker på CPU og hovedkort socket. Hekte smekklås på socket. [] Plasserte CPU i sokkel, som har kontrollert arrow retning (den bare går på en måte!). Visste ikke berøres enten i bunnen eller toppen av CPU. [] Reduserte metall socket dekke, presset hardt på klinke og til side for å sikre CPU. [] Mounted heatsink med fire push pins. [] Kobles CPU_FAN topptekst for kjøleanlegget er fan [] Installert minne i dual-kanal konfigurasjon (hvis relevant) Hovedkort INSTALLASJON: [] Funnet skruehullene tilsvarende min hovedkort på sak og satte standoffs i disse hullene. [] Plasserte hovedkort i tilfelle og skrus inn standoffs [] Installed grafikkortet. [] Installed perifer kort (lyd, nettverk osv.) [] Kobles 24 pin ATX-kontakten på hovedkort fra PSU [] Kobles 4 pin CPU tilkobling til hovedkort fra PSU [] Kobles 6/8/multiple pin kontakten til skjermkortet fra PSU [] Hektet seg makten, reset, HDD LED, osv. topptekstene på hovedkort [] Kobles tilfellet fans til hovedkortet topptekstene (hvis relevant) [] Kobles USB / FireWire / audio forpanelet topptekstene CABLE MANAGEMENT: [] Kobles data kabler fra HDD / optiske stasjoner [] Kobles kraftkabler til HDD / optiske stasjoner [] Kobles kraftkabler for fall fans (husk Molex kan Daisy-chain) /! \ Hvis du er i tvil PULL ALT UT i saken og sette hovedkortet W / CPU, ONE STICK FOR RAM og grafikkortet ON en pappeske ELLER IKKE-ledende overflate og CHECK det der /! \
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| En veldig god guide som alltid Carbon du rearly gjøre mye av din tid å gjøre disse. + rep
| |||
| |||
| Veldig bra guide, " Du må spre noen omdømme rundt før du gir den til Carbon igjen. " Cant + rep du så jeg karakter 5 / 5 stjerner |
|
| |||
| |||
| Takk, som du kan sikkert fortelle fra det siste spørsmålet jeg mente å sette en sjekkliste for programvare og BIOS-konfigurasjoner i tillegg, men glemte det. Forutsatt at bygge er vel og bra: [] BIOS oppdatert (merk at du ikke kan gjøre dette uten internett) [] Checked RAM spenning, satt til uansett RAM ønsker (se: emballasje) [] Set RAM nytt til det er vurdert (ikke har det på AUTO!) [] FSB / prosessorhastigheten er hva som er vurdert på boksen [] OS installert [] Hovedkort drivere installert (du skal nå ha tilgang til Internett via USB / Ethernet) [] Nyeste skjermkortdriverne installert (bruke nettet, ikke de som er på CD) [] Peripheral PCI enhetsdriverne installert (se ovenfor) På dette tidspunktet kan du begynne å laste den opp med din programvare og slikt. Hvis du ønsker å partisjonere stasjonen, dobbeltoppstart, rotet med bootloader, hva nå er tiden inne for å gjøre det.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
|
| |||
| |||
| very nice guide for newbies Carbon, holde opp! |