![]() |
|
| |||
| |||
| Hallå där, jag har precis avslutat min examen och jag ser fram emot en trevlig långa sommaruppehållet ... det slog mig att en uppgradering skulle vara en bra idé .... Currenlty Jag har: Intel E8200 Dual Core 2,66 @ 3,6 GHz OCZ 4 GBS PC2-6400 RAM Sapphire ATI Radeon 4850 512MB MSI P35 Neo2-FR iP35 mobo Jag har även köpt en ny 23inch övervaka så nu har jag 1x19in + 1x23in brett Med 2 skärmar jag göra mycket mer saker på en gång så jag är i behov av en uppgradering. Min budget är £ 220 ($ 360). Jag tänkte mer RAM-minne och en quad core? Eller kanske en 4850? Vänligen ge råd, Tack:) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag antar att 23 "är 1920x1200 eller 1920x1080? A 4850 på att res kommer att kämpa, ersätta det med ett 4890 och det borde vara det mest kostnadseffektiva uppgraderingen.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Yh Jag håller uppgradera ditt grafikkort, och jag vill också genom ett enda SATAII hårt drisk prefably 10000 RPM bara för ditt operativsystem och program, och detta kommer att ge dig snabbare tillgång gånger till filer och mappar och snabbare att bläddra på datorn. |
|
| |||
| |||
| Jag skulle hoppa på att Raptor drive. Något verkligt behov av det, Raptor diskar brukar vara de mest hardcore PC gamers, tror jag inte att den här killen vill köra Häxkungens på en miljon fps. Jag antar, eftersom han kör en 8200 och har overclocked det, han har en Sata 2 HDD också. En nyligen genomförd studie visade söka gånger på en 74gb partition av en 1 TB-enheten är snabbare än försöker gånger på en Raptor också. Får gå med kol råd, ett 4890 kommer att se dig genom en massa spel och 3D-program för ett bra tag, kan du ta en till för Crossfire om du så önskar. Det skulle vara den bästa uppgraderingen för dig, 1 GB minne kommer att bidra till en byggnad belastning på högre upplösningar. Processorn är bra, särskilt med överklockning så inga problem där. |
|
| |||
| |||
| Yh Jag håller med Razer den Raptor drive isnt verkligen så viktigt att hastigheten på datorn om du inte kommer att bli spel. Det skulle också göra en skillnad i hastighet av OS och de snabba åtkomst till filer och program. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| CPU Upgrade Råd Snälla. | ledande ögonblick | Processorer, moderkort & RAM | 8 | 8 augusti, 2009 08:02 |
| Behöver råd Comp ska byggas | xZoDiACx | General Hardware Chat | 16 | 12 maj 2009 03:33 |
| Uppgradera råd | CE Jones | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 1 | 23 maj 2008 18:01 |
| Uppgradera Råd | JonniBravo | General Hardware Chat | 10 | 5 februari 2008 17:38 |
| Råd om en uppgradering | Plusi | General Hardware Chat | 4 | 13 oktober 2007 14:02 |
| Thread Tools | |
| |