![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Hi guys,
I den nærmeste fremtid, jeg planlægger at have en computer (enten små lappie eller skrivebordet), der er altid den, både for servering formål (gerne mail eller internettet, sandsynligvis), og også som en hurtig adgang til nettet. Men jeg føler lidt samvittighed over, at elregningen er på vej op, så hvad er den mest energieffektive 2GHz comp? Jeg har ikke noget imod, hvis det er en lappie, eller en gruppe af dele, lige så længe, det stinker det mindste beløb af saft! Cheers en og alle |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
At være ærlig er der ikke vil være langt mellem alle maskiner, intet værd at bekymre sig om $ $ $ klogt alligevel.
|
|||
|
|||
|
Det er mærkeligt, jeg hørte, at de nye 45nm chips forbruges mindre strøm, og jeg ved mig selv, at den integrerede Gfx = mindre effekt for ...
Siger det ikke påvirker det så meget? Jeg har ikke læst de statistikker, så jeg helt ærligt ikke kender |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Ligesom Dave sagde, du er usandsynligt at se meget af en forskel i elregninger. Men hvis du virkelig ønsker at spare på strømmen, snup en 250-300 W PSU, et lejlighedskøb 45nm ligesom 8200 og en micro-ATX bundkort med ombord grafik (gerne dette). Hvis der er noget, det vil være meget støjende, og fordi det er lille, kan du klæbe det overalt. Fast tilstand, hvis du har råd til det så godt, dette vil hjælpe til server-ting og være mere energieffektiv og mindre støjende.
Selvfølgelig, det kunne være lidt spendy for at forsøge at spare på elregningen;) Mit forslag er at i stedet købe en ældre brugthandel og bruge det som din server.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "
Mit system: 日夏子
|