![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hei folkens, I nær fremtid, jeg planlegger å ha en datamaskin (enten små lappie eller desktop) som alltid på, både for servering formål (for eksempel e-post eller web, sannsynligvis), og også som en rask tilgang til nettet. Men jeg føler meg litt samvittighet av at elektrisitet regninger går opp, så hva er det mest energieffektive 2GHz komp? Jeg har ikke noe imot at det er en lappie eller en gruppe av komponenter, bare så lenge det suger minst mengde juice! Cheers ett og alt |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| For å være ærlig er det ikke kommer til å være mye mellom alle maskiner, ikke verdt å bekymre deg $ $ $ klokt allikevel.
| |||
| |||
| Det er rart, jeg hørte at den nye 45nm chips forbrukes mindre strøm, og jeg vet selv at integrerte Gfx = mindre strøm også ... Sier du at det påvirker ikke det så mye? Jeg hadde ikke lese statistikk, så jeg ærlig vet ikke |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Som Dave sagt, er du neppe se mye av en forskjell i strøm regninger. Men hvis du virkelig ønsker å spare strøm, ta en 250-300W PSU, røverkjøp 45nm som i 8200 og en mikro-ATX hovedkort med onboard grafikk (som dette). Hvis noe det vil bli mye roligere, og siden den er liten, kan du feste den hvor som helst. Solid state hvis du har råd til det også, dette vil hjelpe på server ting og bli mer energieffektive og roligere. Selvfølgelig, dette kan være litt spendy for å prøve å spare strøm regninger;) Mitt forslag er å i stedet kjøpe en eldre secondhand og bruke den som din server.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hvor mye energi kostnaden for en PC som ... | Bravo | Bærevesker & Strømforsyning | 7 | 12 januar 2009 13:37 |
| Svchost.exe bruker mye RAM? | d0od | Windows-operativsystemer | 10 | 19 mai 2008 13:39 |
| Computer Basics - PC-komponenter Forklaring | cheesepuff | General Hardware Chat | 21 | 20 februar 2008 22:21 |
| Lav energi datamaskin kreves. | Jock | General Hardware Chat | 1 | 18 januar 2008 08:57 |
| Kvitt eller redusere mengden av reklame. | B! Ll | Community News & Chat | 22 | 5 desember 2007 09:04 |
| Thread Tools | |
| |