![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej killar, Inom en snar framtid, jag planerar att ha en dator (antingen små lappie eller skrivbordet) som är alltid på, både för servering ändamål (till exempel e-post eller webben, troligen), och även som en snabb åtkomst till nätet. Men jag känner något samvete av att elräkningar kommer upp, så vad är det mest energieffektiva 2 GHz comp? Jag har inget emot om det är en lappie eller en grupp av komponenter, bara så länge det suger minsta juice! Skål en och alla |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| För att vara ärlig finns det inte kommer att vara mycket mellan alla maskiner, ingenting värt att oroa dig för $ $ $ klokt ändå.
| |||
| |||
| Det är märkligt, jag hörde att den nya 45nm chips förbrukas mindre energi, och jag vet själv att integreras Gfx = mindre ström också ... Säger du det påverkar inte det så mycket? Jag har inte läst statistik, så jag ärligt talat inte vet |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Liksom Dave sa, du är knappast att se mycket av en skillnad i elräkningar. Men om du verkligen vill spara ström, ta en 250-300W PSU, ett fynd 45nm i likhet med 8200 och en micro-ATX moderkort med onboard grafik (som detta). Om allt det ska bli mycket tystare och eftersom det är små, du kan hålla fast den någonstans. Fast om du har råd med det också, detta kommer att bidra till servern grejer och bli mer energieffektiva och tystare. Naturligtvis kan detta vara lite spendy för att försöka spara på elräkningar;) Mitt förslag är att istället köpa en äldre andrahandsvärde och använda det som din server.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hur mycket är den energi som kostnaden för en dator som ... | bravo | Cases & Power Supplies | 7 | 12 januari 2009 13:37 |
| Svchost.exe använder stora mängder RAM-minne? | d0od | Windows-operativsystem | 10 | 19 maj 2008 13:39 |
| Computer Basics - PC komponenter Explained | cheesepuff | General Hardware Chat | 21 | 20 februari 2008 22:21 |
| Låg energi dator behövs. | Jock | General Hardware Chat | 1 | 18 januari 2008 08:57 |
| Bli av med eller minska mängden reklam. | B! Ll | Gemenskapen Nyheter & Chat | 22 | 5 december 2007 09:04 |
| Thread Tools | |
| |