mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Maskinvare tester

Reply

Thread Tools
Old 1 juli 2008, 03:47
New Member Group

Default Maskinvare tester

Hei, Er det noen som vet om en god test for datamaskiner å finne ut hva som er galt med dem. Jeg er en IT-tekniker, og det kan ta tid å identifisere et problem, og har sett noen programvare på Internett som kan gjøre dette, men vet ikke noe som ville være bra eller ikke. Det er en som heter Micro2000, har alle brukt det.

Takk
Old 1 juli 2008, 04:09
Administrator Group

En god test gjør en OS installere.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 1 juli 2008, 04:16
New Member Group

Ja, det kan være godt å si om det er et problem. Jeg ønsker å finne ut nøyaktig hva problemet er og erstatte den del. For meg en OS installerer ikke fortelle deg om du har en alvorlig eller et intermittant problemet og hvor problemet ligger. Normalt vil det si harddisken svikt, men for noe annet må du jobbe den ut selv.

Takk
Old 1 juli 2008, 08:59
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by bigyin View Post
Ja, det kan være godt å si om det er et problem. Jeg ønsker å finne ut nøyaktig hva problemet er og erstatte den del. For meg en OS installerer ikke fortelle deg om du har en alvorlig eller et intermittant problemet og hvor problemet ligger. Normalt vil det si harddisken svikt, men for noe annet må du jobbe den ut selv.

Takk
Oftere deretter ikke du får en bsod med teknisk informasjon, slik at en OS installere deg beskjed om hvor problemet ligger.
Old 1 juli 2008, 12:15
Donor Group

Det er ikke som om maskinvarefeil alle betyr en ting. Med PSU, vil du ofte få lys, men ingen oppstart, selv med shorted pins, med GPU vil du få full effekt opp uten skjerm .. den eneste virkelige troublemaker er hovedkortet.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 1 juli 2008, 13:37
Donor Group

Jeg har sett på ebay Theres PCI kort u satt i hovedkortet, og den har en LCD-skjermen og når det oppdager et problem, det gir et number.then du slå opp nummeret til boken du få med seg og som vil fortelle deg var problemet er .. i tilfeldig se dette produktet, men abit trette hvis det eney god eneyone på her ved hjelp av en? hvis de er de virkelige avtale deretter som ville være perfekt for
bigyin

Min System: P * L * A * Z * M * A

Prosessor (er):
2.34GHZ overclocked! Athlon64 3000 +
Hovedkort:
Asus
RAM-minne:
1.50 gig DDR
Graphics Card (s):
256mb pci G-force
Lydkort:
Sound Blaster HD 5.1
Harddisk (er):
1-80GB 1-120GB Western Digital's
Optisk stasjon (er):
Pioneer's DVD-RW
Case / PSU:
tilpassede tilfellet & 650w PSU
Cooling:
DIY luftkjølte heatsink
Nettverk / Internett:
jomfru 50Mbps
Skjerm (er):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Window's 7 Ultimate
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Få en ny datamaskin, trenger, hjelp til å velge maskinvare:) Davida50000 General Hardware Chat 1 22 november 2009 11:34
Online tester av Computerutstyr Knowledge? Sandra General Hardware Chat 3 28 april 2009 10:09
Kjøp av maskinvare clint91 Kabinetter & Skjermer 9 1 desember 2008 03:01
Hvor får du din maskinvare fra? thingie2 General Hardware Chat 13 19 mai 2008 07:47
Alle som kjøpte maskinvare fra disse? thingie2 General Hardware Chat 2 23 april 2008 15:17
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.