mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Datorhårdvara tester

Reply

Thread Tools
Old 1 juli 2008, 03:47
New Member Group

Default Datorhårdvara tester

Hej, någon som vet ett bra test för datorer att ta reda på vad som är fel med dem. Jag är en IT-tekniker och det kan ta tid att identifiera ett problem och har sett en del program på webben som kan göra detta men vet inte vilket vore bra eller inte. Det finns en sk Micro2000, har någon använt den.

Tack
Old 1 juli 2008, 04:09
Administrator Group

Ett bra test är att göra en OS installation.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 1 juli 2008, 04:16
New Member Group

Ja, kan det vara bra att berätta för dig om det uppstår ett problem. Jag skulle vilja att identifiera exakt vad problemet är och ersätta den delen. För mig är en OS-installation inte berätta för dig om du har en allvarlig eller till och med en Intermittant problem och där problemet ligger. Normalt kommer det att stå hårddisk misslyckanden, men för något annat du måste fixa det själv.

Tack
Old 1 juli 2008, 08:59
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av bigyin View Post
Ja, kan det vara bra att berätta för dig om det uppstår ett problem. Jag skulle vilja att identifiera exakt vad problemet är och ersätta den delen. För mig är en OS-installation inte berätta för dig om du har en allvarlig eller till och med en Intermittant problem och där problemet ligger. Normalt kommer det att stå hårddisk misslyckanden, men för något annat du måste fixa det själv.

Tack
Oftast då inte du får en BSOD med teknisk information för en OS-installation kommer att låta dig veta var problemet ligger.
Old 1 juli 2008, 12:15
Givargruppen

Det är inte som om hårdvarufel betyder en sak. Med PSU, får du ofta få lampor men ingen power-up, även med kortsluten stift, med GPU du få full effekt upp utan visa .. det enda verkliga bråkstaken är moderkortet.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 1 juli 2008, 13:37
Givargruppen

Jag har sett på ebay Theres PCI-kort fullständig lägga in ditt moderkort och har en LCD-skärm och när den upptäcker ett problem den ger dig en number.then man slår upp det numret med en bok som du får med det och som kommer att berätta var problemet är .. Jag ser slumpmässigt produkten men abit trött om det eney bra eneyone den här med en? om de är the real deal så skulle vara perfekt för
bigyin

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2,3 GHz AMD
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1 gig ddr
Grafikkort (s):
256 G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY watercooling
Nätverk / Internet:
virgin 50 MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Få en ny dator, behöver du hjälp att välja hårdvara:) Davida50000 General Hardware Chat 1 22 november 2009 11:34
Online Test av dator kunskap? Sandra General Hardware Chat 3 28 april 2009 10:09
Att köpa datorutrustning clint91 Grafikkort & Skärmar 9 1 december 2008 03:01
Var ska du få din datorutrustning från? thingie2 General Hardware Chat 13 19 maj 2008 07:47
Någon köpte datorutrustning från dessa? thingie2 General Hardware Chat 2 23 april 2008 15:17
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.