![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, någon som vet ett bra test för datorer att ta reda på vad som är fel med dem. Jag är en IT-tekniker och det kan ta tid att identifiera ett problem och har sett en del program på webben som kan göra detta men vet inte vilket vore bra eller inte. Det finns en sk Micro2000, har någon använt den. Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ett bra test är att göra en OS installation.
| |||
| |||
| Ja, kan det vara bra att berätta för dig om det uppstår ett problem. Jag skulle vilja att identifiera exakt vad problemet är och ersätta den delen. För mig är en OS-installation inte berätta för dig om du har en allvarlig eller till och med en Intermittant problem och där problemet ligger. Normalt kommer det att stå hårddisk misslyckanden, men för något annat du måste fixa det själv. Tack |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är inte som om hårdvarufel betyder en sak. Med PSU, får du ofta få lampor men ingen power-up, även med kortsluten stift, med GPU du få full effekt upp utan visa .. det enda verkliga bråkstaken är moderkortet.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag har sett på ebay Theres PCI-kort fullständig lägga in ditt moderkort och har en LCD-skärm och när den upptäcker ett problem den ger dig en number.then man slår upp det numret med en bok som du får med det och som kommer att berätta var problemet är .. Jag ser slumpmässigt produkten men abit trött om det eney bra eneyone den här med en? om de är the real deal så skulle vara perfekt för bigyin
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Få en ny dator, behöver du hjälp att välja hårdvara:) | Davida50000 | General Hardware Chat | 1 | 22 november 2009 11:34 |
| Online Test av dator kunskap? | Sandra | General Hardware Chat | 3 | 28 april 2009 10:09 |
| Att köpa datorutrustning | clint91 | Grafikkort & Skärmar | 9 | 1 december 2008 03:01 |
| Var ska du få din datorutrustning från? | thingie2 | General Hardware Chat | 13 | 19 maj 2008 07:47 |
| Någon köpte datorutrustning från dessa? | thingie2 | General Hardware Chat | 2 | 23 april 2008 15:17 |
| Thread Tools | |
| |