mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Datorhårdvara tester

Reply

Thread Tools
Old 1 juli 2008, 03:47
New Member Group

Default Datorhårdvara tester

Hej, någon som vet ett bra test för datorer att ta reda på vad som är fel med dem. Jag är en IT-tekniker och det kan ta tid att identifiera ett problem och har sett en del program på webben som kan göra detta men vet inte vilket vore bra eller inte. Det finns en sk Micro2000, har någon använt den.

Tack
Old 1 juli 2008, 04:09
Administrator Group

Ett bra test är att göra en OS installation.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 1 juli 2008, 04:16
New Member Group

Ja, kan det vara bra att berätta för dig om det uppstår ett problem. Jag skulle vilja att identifiera exakt vad problemet är och ersätta den delen. För mig är en OS-installation inte berätta för dig om du har en allvarlig eller till och med en Intermittant problem och där problemet ligger. Normalt kommer det att stå hårddisk misslyckanden, men för något annat du måste fixa det själv.

Tack
Old 1 juli 2008, 08:59
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av bigyin View Post
Ja, kan det vara bra att berätta för dig om det uppstår ett problem. Jag skulle vilja att identifiera exakt vad problemet är och ersätta den delen. För mig är en OS-installation inte berätta för dig om du har en allvarlig eller till och med en Intermittant problem och där problemet ligger. Normalt kommer det att stå hårddisk misslyckanden, men för något annat du måste fixa det själv.

Tack