![]() |
|
| |||
| |||
| Hei, vel jeg vil starte fra begynnelsen ... maskinen min fikk stuck / frysing på vinduer påloggingsskjermbildet så jeg bestemte meg for å ta en titt på innsiden og funnet CPU vifte dekket av støv. Nå er siden min datamaskin ofte overheats jeg bestemte meg for å ta ut CPU Vifte og ta ut alt støvet på den. Men da jeg tok den ut den også tok ut CPU. I korte CPU hadde mange av sine pins bended (som jeg måtte rette ut) og jeg måtte kjøpe nye Termisk Lim / fett / sammensatte. Jeg har også bestemt seg for å få en ny CPU vifte. Når jeg satte det hele sammen datamaskinen slås på, og var på Windows påloggingsskjermbildet laste opp og da jeg luktet noe brenning og datamaskinen er slått av. Dagens situasjon Jeg kjøpte nye Termisk lim (jeg bruker en som fulgte med CPU vifte før), og prøvde again.This tid til datamaskinen vil slå på, fansen ville også. Dvs om datamaskinen min gjør nå. Ingenting vises på skjermen, den diskstasjoner ikke åpne og når jeg trykker på strømknappen for å slå datamaskinen av det ikke vil slå av. Jeg har på dette tidspunkt ingen anelse om hva de skal gjøre noen hjelpe ville være verdsatt. takk, Juan |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| muligens noe galt med hovedkortet hvis det vilikke slå av eller Strømforsyning, kan du kilde lukten av brenner?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Høres ut som du kokte CPU, sannsynligvis fordi viften ikke var satt tilbake på riktig måte etter at du har renset den.
| |||
| |||
| Er det en måte å finne ut om det var moren bord eller CPU som ble stekt? Moren bord som et lite lys på den som slår på dvs alle. Også kunne jeg ikke fortelle hvor lukten kom fra. |
|
| |||
| |||
| Dette kan være den siden når jeg kjøpte ny fan det kom med en slags (jeg trodde) termisk lim under det å gå med CPU og jeg tilfeldigvis rubbed noe av, men prøvd det anyways. Det er rett før det ga brenne lukter. |
|
| |||
| |||
| Det er sannsynlig å være årsaken som er alt du fjernet fra maskinen. Du gjorde rett som støv vil forårsake en PC overopphetes, men ved ikke å sette viften tilbake riktig CPU overopphetet til et punkt der det brenner. Du trenger en ny CPU. |
|
| |||
| |||
| hva var CPU? hvis det er veldig gammelt, har du vurdert et nytt hovedkort så vel |
|
| |||
| |||
| Dette er en Pentium 4, 478 pins, og jeg tror hastighet 3,0 |
|
| |||
| |||
| ønsker du å kjøpe en ny av samme prosessor eller oppgradere systemet? |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| [forespørsel] Hjelp med. pak Filer | lucyfer | General Software Chat | 5 | 1 juli 2009 05:03 |
| Anmodning! - Chat | mrberty | Community News & Chat | 10 | 29 juni 2009 00:39 |
| Be om en Sig - Avatar Her. | mrberty | Av Emne Diskusjon | 2 | 25 juni 2009 08:52 |
| Forespørsel om datamaskinen hjelp | Kodak | General Hardware Chat | 8 | 6 januar 2008 16:22 |
| Thread Tools | |
| |