mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Computer Problem

Reply

Thread Tools
Old 7nde 2008, 14:35
New Member Group

Default Computer Problem

Hallo,

Ikke sikker på om dette er riktig sted å sende inn spørsmål, men tenkte jeg ville starte generelt og fokusere emnet ned. So here goes.

Litt over en uke siden var jeg surfer på nettet på 1 av mine 2 stasjonære og den krasjet. Strømmen gikk til det og det hele skjermen gikk svart. Det var ingen røyk eller lukt, og jeg syntes det kan ha vært en strøm bølge så jeg sjekket grenuttaket og alle de andre enhetene kjørte fine, og lyset var på på grenuttaket. Jeg prøvde å slå maskinen på igjen, og ingenting skjedde. Jeg så slått ut strømledningen fra baksiden med en annen strømkabel og klarte å få lysene av datamaskinen for å komme på, viftene kjøres og diskskuffen kaste ut, men det er ingen vise hva så noensinne på hver skjerm. Jeg tok min andre datamaskinen og koblet den til skjermer og det fungerer fint. Så jeg vet at skjermer ikke dårlig.

Jeg har siden slått grafikk kortene mellom 2 datamaskiner, slått minnet og fremdeles det samme skjer. Ingen visning på min 1ste datamaskin, med 2nd datamaskinen arbeider fin med den opprinnelige datamaskinens minne og grafikkort.

Tror du jeg liksom stekt mitt hovedkort eller cpu? Jeg leter etter noen råd tilgjengelig. Jeg har mange filer og prosjekter på den gamle datamaskinen og ville elske å gjenopprette hva jeg kan, men på dette punktet kan jeg ikke engang får en skjerm for å se hva som er der fortsatt. Takk på forhånd.

Hvis dette er feil sted for denne type spørsmål jeg beklager.
Old 7 januar 2008, 15:08
Donor Group

Default Computer Problem

Kanskje du kan bytte datamaskinene strømforsyningen også, og se om det er feil.
Selv om cpu / hovedkort er stekt ikke alt er tapt som forhåpentligvis dataene var ikke skadet, og du kan koble til harddisker i den andre PC og hente data.
Endring av strømkabelen som resulterer i minst noen aktivitet i PC synes å antyde at strømledningen selv opprinnelig forårsaket problemet.

Min System: Krlll

Prosessor (er):
Intel Q9550@4.33Ghz
Hovedkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM-minne:
4x2GB OCZ Platinum PC8500
Graphics Card (s):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 Mem)
Lydkort:
Onboard HDA
Harddisk (er):
Noen lol 1650GB totalt
Optisk stasjon (er):
1xDVD Philips DVD +-RW
Case / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Cooling:
Tuniq Tower 120
Nettverk / Internett:
Dual Gigabit Ethernet
Skjerm (er):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
New Computer Problem CaPpedDoG General Hardware Chat 11 31 desember 2007 22:30
Computer problem gretgret General Hardware Chat 14 27 desember 2007 03:26
Hallo. Kanskje du kan hjelpe meg med en datamaskin problem. Sefiros Multimedia & Kodeker 1 8 desember 2007 22:05
Computer Problem Jase123 General Hardware Chat 5 27 oktober 2007 04:37
Computer problem Jungel-bhoy General Hardware Chat 13 1ste sep 2007 15:39
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.