![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Inte säker om detta är rätt ställe att lämna in min fråga, men tänkte att jag skulle börja i allmänhet och fokusera mitt ämne ned. So here goes. För drygt en vecka sedan var jag surfat på 1 av mina 2 stationära och den kraschade. Makten gick ut den och hela skärmen blev svart. Det fanns ingen rök eller lukt, och jag tänkte att det kan ha varit en effekt våg så jag kontrollerat grenuttag och alla de andra enheterna sprang fint och ljuset var på grenuttag. Jag försökte stänga av datorn igen och ingenting hände. Jag sedan bytte ut strömsladden från baksidan med en annan strömsladd och kunde få ljus på datorn för att komma på, supportrarna springa och skivan matas ut facket, men det finns ingen display vad det någonsin på någon monitor. Jag tog min andra dator och anslutna den till monitorer och det fungerar bra. Så jag vet att monitorer är inte dåligt. Jag har sedan bytt grafikkorten mellan 2 datorer, bytte minne och fortfarande samma sak händer. Ingen display my 1st dator, med den 2: a dator fungerar bra med den ursprungliga datorns minne och grafikkort. Tror du att jag på något stekt mitt moderkort eller cpu? Jag letar efter något råd tillgänglig. Jag har en massa filer och projekt på den gamla datorn och skulle älska att återkräva vad jag kan, men på denna punkt jag kan inte ens få till en display för att se vad som finns kvar. Tack på förhand. Om detta är fel plats för dessa typer av frågor som jag ber om ursäkt. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kanske du kan byta datorer nätaggregatet också och se om det är fel.
Även om cpu / moderkort är stekt allt är inte förlorat så förhoppningsvis dina data inte skadats och du kan ansluta hårddiskar till den andra datorn och hämta data. Ändra nätsladden resulterar i åtminstone någon aktivitet i datorn tyder på att nätsladden själv ursprungligen orsakade problemet. Mitt System: Krlll
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Ny Dator Problem | CaPpedDoG | General Hardware Chat | 11 | 31 december 2007 22:30 |
| Dator problem | gretgret | General Hardware Chat | 14 | 27 december 2007 03:26 |
| Hej. Kanske du kan hjälpa mig med en dator problem. | Sefiros | Multimedia & Codecs | 1 | 8 december 2007 22:05 |
| Dator Problem | Jase123 | General Hardware Chat | 5 | 27 oktober 2007 04:37 |
| Dator problem | djungel-bhoy | General Hardware Chat | 13 | 1:a sep 2007 15:39 |
| Thread Tools | |
| |