mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Computer Problem

Reply

Thread Tools
Old 26th Nov 2007, 09:38
Banned Group

Default Computer Problem

Hei alle,

Jeg har et problem med min datamaskin. Det makter opp helt greit, jeg kan komme inn i bios også. Men jeg kan ikke komme inn i windows. Den kommer opp og sier, velger du riktig boot enheten og deretter trykker en tast. (Kanskje ikke være nøyaktig ord).

Så prøvde jeg å gjøre en fersk installasjon, ved å gå inn i bios og sette den å boote fra cd, men sier det samme, (velger du riktig boot enheten og deretter trykker en tast). Jeg vet ikke hva annet å prøve. Tror du dette kan være en dårlig harddisk?

Takk på forhånd.

Regards Jase
Old 26th Nov 2007, 11:02
Banned Group

Default Computer Problem

Også ved å gjøre datamaskinen lys på saken ikke lyse. Og det starter ikke alltid opp når jeg trykker på power knappen.
Old 26th Nov 2007, 15:47
Donor Group

Default Computer Problem

Hei Jase.

Først trekker hver kabelen fra komponenter du, og deretter igjen.

Dernest, når det starter opp fra den optiske er det satt til master i bios? Jumpers (hvis noen) på masternivå, satt til master?

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 26th Nov 2007, 15:55
Banned Group

Default Computer Problem

Jeg har harddisken angitt som master og den optiske stasjonen som slave, men min datamaskin ikke alltid starte opp og når den ikke lysene på saken ikke engang lyser men jeg får en skjerm. Jeg vet det ikke er det hovedkortet som jeg har hatt som testet. Jeg vet ikke hva annet det kunne være.

Noe annet å foreslå?

Regards Jase
Old 26th Nov 2007, 16:02
Banned Group

Default Computer Problem

Høyre fikk lys på saken arbeider. Men det holder likevel si "Reboot og velge riktig støvel enhet Sett boot media i utvalgte oppstartsenheten og trykk en tast" jeg satt det også boote fra cd slik at jeg kan gjøre en fersk installasjon, men det sier det samme.

Regards Jase
Old 27th Nov 2007, 04:37
Banned Group

Default Computer Problem

Endelig har det å gjøre en fersk installasjon. Alt ser ut til å fungere fint, selv om det bor på en svart skjerm når du starter opp rett etter bios for om 30secs eller så. Er dette noe å bekymre seg?

Regards Jase
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Computer Problem etipjar General Hardware Chat 1 7 januar 2008 15:08
New Computer Problem CaPpedDoG General Hardware Chat 11 31 desember 2007 22:30
Computer problem gretgret General Hardware Chat 14 27 desember 2007 03:26
Hallo. Kanskje du kan hjelpe meg med en datamaskin problem. Sefiros Multimedia & Kodeker 1 8 desember 2007 22:05
Computer problem Jungel-bhoy General Hardware Chat 13 1ste sep 2007 15:39
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.