![]() |
|
| |||
| |||
| Ok, och tack vare den hjälp jag fick tidigare (tack killar!) Jag hade mitt skrivbord fungerar. För ett tag ... Igår, medan det var att köra i XP är avstängd och sedan vägrade att slå igen. Jag bytte power pluggar och försökte gå ner till det lägsta antalet kringutrustning och ingenting hände. Så jag ersatte strömförsörjning med en helt ny ett och fortfarande ingenting hänt. När jag trycker på strömbrytaren, får jag inga tecken på makt alls. Inga fläktar på PSU, inga ljus någonstans. Ingenting. Jag tänker här betyder att det är ett moderkort problem, men det ska bli dyrt (för mig) så jag vill vara säker innan jag går ut och spendera ännu mer pengar på min dator. Så frustrerande! : ( Tack. |
|
| |||
| |||
| det förmodligen kommer att innebära att få ett nytt moderkort, men har du kontrollerat att kabeln som går från den växla till moderkortet och kabeln som går från nätaggregatet till moderkortet? |
|
| |||
| |||
| Ja, jag kollade båda dessa kablar som jag haft tillgång till dem från en fungerande dator, tack vare en kompis. Det förvandlas till en bit av en episk röra. Vad som började som bara ersätter ett par enheter har hamnat i huvudsak med att köpa en ny dator. Inte vad jag planeratalls. Tack muchly. TUMMARNA morgondagens återuppbygga går smidigt. |