![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla Gick runt till mina mostrar hus att reda ut hennes st som höll på att långsamt etc. Men jag vände på den och det blev så långt fönstren lastning bar sedan startas om, om och om igen. Jag tog i sidan av datorn och det wasnt anthing utöver det vanliga liten damm bygga på CPU heatsink som jag tog hand om. Im tänkande kan det vara hårdvaran men im inte alltför säker. Några idéer? |
|
| |||
| |||
| Vad o / s är det som kör? |
|
| |||
| |||
| Windows XP Pro SP2. |
|
| |||
| |||
| oftast slumpmässiga omstarter beror på överhettning som du tydligt när du dammas ner h / s / f. hade du haft windows alls när du gick till din mostrar? eller var det första gången du startade upp det har fastnat i bagageutrymmet loop? |
|
| |||
| |||
| Det spelar ingen enligt min åsikt ljudkort närstående som sådan, eftersom det oftast kraschar eller startar om i det inledande inlägget, och det blir längre än så. Låter mer mjukvarurelaterade, har du försökt senast fungerande konfiguration eller se om det kan starta upp i felsäkert läge? |
|
| |||
| |||
| Jag gick på datorn förra året och det var allt bra, STICKA fick ett samtal nyligen sagt att somthing var. I couldnt få i felsäkert läge, hållas trycka F8 men då frågade mig vilken enhet för att starta upp från = S, så jag valde hårddisken och det lastade XP normalt .... sedan startas om. (mods gärna flytta det här ämnet i programvaran avsnitt om du tror att det inte hårdvaran närstående) |
|
| |||
| |||
| errrm .. från toppen av ditt huvud kan du minns fabrikat och modell av den st? Finns det inga andra alternativ när du trycker på f8 bortsett från vilken enhet som att starta från? |
|
| |||
| |||
| Dess en egenbyggda en Specs är: AMD Sempron 2800 + 1.6GHz 1gig RAM 128MB Club 3D-grafikkort ASUS K8V-MX mobo (tror jag) Maxtor 80GB SATA disk. Och det finns inga alternativ när du trycker F8 |
|
| |||
| |||
| I dont förstå varför det inte finns någon meny när trycka f8. Vet du om det någonsin har varit en meny? Ive stött på detta i det förflutna med färdiga datorer med förinstallerat Windows, eftersom tillverkarna lägga till extra funktioner till menyn. men inte en egenbyggda. Allt jag kan föreslå är att göra en reparationsinstallation, och så kommer det att spara alla dina filer intakt utan formatering och med att göra en ominstallation. Im sorry I could'nt ha mer hjälp ..... Kan någon annan utveckla det här problemet??? |
|
| |||
| |||
| Eller kanske var jag trycka F8 vid fel tidpunkt, det fanns massor av post / bios skärmar. som alla gick förbi väldigt fort. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| XP Stuck in Boot Meny Loop | splassht | Windows-operativsystem | 1 | 18 november 2009 04:53 |
| Hårddisk eller Windows? St wont Boot korrekt och har fastnat i en ständig loop! | soupdragon1973 | Windows-operativsystem | 12 | 7 november 2009 09:00 |
| Hårddisk Stuck fortgående Check Disk Loop | amyreaney | Drives & Removable Media | 1 | 27 maj 2009 03:11 |
| Kommer inte att starta, fastnar i en sorts loop | keithh233 | Windows-operativsystem | 4 | 18 mars 2008 03:39 |
| Computer fastnat i boot loop = / | Axegrinder | Windows-operativsystem | 2 | 20 februari 2008 12:13 |
| Thread Tools | |
| |