mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Computer HACKIG var några sekunder

Reply

Thread Tools
Old 25 juni 2009, 22:18
New Member Group

Default Computer HACKIG var några sekunder

Jag byggde en ny dator lite sätt tillbaka och jag har stött på några problem med datorn HACKIG med några sekunder (lite pauser eller fryser på både ljud och video, då det åter löpa normalt). Det verkar hända när du tittar på video, lyssna på musik eller spela spel. Det är väldigt frustrerande eftersom jag inte datorn analfabeter (även om jag är långt ifrån avancerad), men jag kan inte lista ut vad problemet är. En annan udda sak är att HACKIG normalt avtar efter att spela vissa spel för ett tag, men jag har märkt att det verkar komma tillbaka efter jag använda min CD-enheten. Jag kommer lista de specs nedan Hör av dig om du behöver ytterligare information. Jag skulle uppskatta all hjälp Hörni kan erbjuda.

Specs:
  • WD Caviar Hårddisk - 1 TB
  • WD Caviar Hårddisk - 500 GB
  • HT Omega strejkande 7.1 Ljudkort
  • XFX GX285NZDFF GeForce GTX 285 1GB 512-bit GDDR3 Grafikkort
  • Intel Core i7 920 Nehalem 2,66 LGA 1366 130w Quad-Core Processor
  • G. SKILL 6GB (3 x 2 GB) 240-Pin DDR3 SDRAM DDR3 1600 x 2 (jag har hört med alla tider ockuperade kan leda till problem. Thoughts?)
  • PC Power & Cooling 750W nätaggregat
  • Vista 64-bit SP2, XP 32-bit SP2 Ubuntu Operativsystem (HACKIG förekommer i alla av dem)
  • Antec Twelve Hundred Black Steel ATX Full Tower Computer Case
  • SAMSUNG 22X DVD-brännare Svart SATA Modell SH-S223F
  • GIGABYTE GA-EX58-UD4P LGA 1366 Intel X58 ATX Intel Moderkort (har inbyggda ljud, kan det finnas en konflikt mellan det och min tredje part ljudkort?)
Old 29 juni 2009, 14:54
Givargruppen

Försök använda 181,20 drivrutiner för ditt grafikkort, de klarats upp (de flesta) av mina vänner frågor med sin HACKIG ljud och video i Vista

En dator en gång slog mig i schack
Men det var ingen match för mig på kick boxning.

Mitt System: redden137

Processor (s):
AMD Opteron 165 o / c
Moderkort:
ASUS a8n SLI Deluxe
RAM Minne:
2gb Corsair XMS PC3200 platium
Grafikkort (s):
8800gts o / c
Ljudkort:
Creative SoundBlaster 4
Hårddisk (s):
1x 80 GB 2x 250GB
Optisk enhet (er):
1x Sony DVD-RAM-enhet 1xphillips dv
Mål / PSU:
700w moduler psu
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Old 3 juli 2009, 13:12
New Member Group

Tack för förslaget, redden137. Men jag klarade mitt ljudkort och åtgärdat problemet. Om man återgår jag kommer definitivt att försöka ditt råd när det gäller drivrutiner.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.