![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag har en Dell Dimension 2400-serien. Jag vill uppgradera minnet på det, men vet inte hur mycket det kommer att hålla. Dells webbplats doesnt har specifikationer diagrammet för denna modell, eftersom de låta flera olika delar i dessa system. Kan jag lägga 2 1GiB käppar i det eller tycker du thats för mycket? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prova detta -- http://www.thecomputerforums.co.uk/v....php?p=455 # 455
| |||
| |||
| Ps, jag tror 2GB blir bra bara se till att du tar bort vad som där redan och få två matchade 1gb minnen för att ersätta dem. Använd cpu-z för att hitta det hastighet / typ du redan har och ersätta med identiska större minnen. |
|
| |||
| |||
| Ta reda på vilken typ av RAM det är innan du köper. DDR RAM brukar arbeta i 133Mhz Ram tider. Dess Likley att de är minst två RAM-kortplatser det vore ännu bättre om deras dubbla kanaler tider. |
|
| |||
| |||
| Jag fick Dell 5150, fungerar utmärkt. Jag är säker på att 2400 har mycket av samma funktioner. |
|
| |||
| |||
| Jag skulle använda CPU-Z för att ta reda på hur mycket datorn kan ta. När jag uppdaterat RAM i min dell jag använde http://www.crucial.com. Den har ett bra verktyg där du berättar för dem vad exakt modell av dator du har och det kommer att visa er det minne som kommer absolut arbeta med det. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Vad du ska köpa? Behöver du en widescreenskärm för en Dell Dimension 2400. | Glen Randall | Grafikkort & Skärmar | 7 | 7 november 2009 18:52 |
| Dell Dimension 2400 går inte att Re installera Windows XP | tolet | General Hardware Chat | 8 | 9 maj 2009 14:32 |
| Nätverkskabeln Unplugged LAN på ikonen Nyligen omformaterad Dell 2400 dimensionen | actionlover | Nätverk, Modem & VoIP | 11 | 27 mars 2009 16:34 |
| Kommer uppgradera minnet skynda på min dator? | tiggytwiggy01 | Processorer, moderkort & RAM | 9 | 31 juli 2007 13:02 |
| Dell Dimension 2400 | tomc_020 | General Hardware Chat | 13 | 14 juni 2007 07:14 |
| Thread Tools | |
| |