mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Computer vil ikke starte

Reply

Thread Tools
Old 29 januar 2008, 09:38
Ny Medlem Gruppen

Min computer er for nylig gået galt ... (Jeg ved intet om computere og er kommet til dette forum, der søger hjælp.)

Et par dage siden, samtidig med at surfe på nettet, hele computeren frøs, ville musen ikke bevæge sig og handle, ville un-fryse det. Så jeg endte med at slukke det ved tårnet. Når den er slået tilbage på, Compaq symbol, der altid vises, når du tænder den kom op, men så skærmen gik sort.

Efter ca 20 minutter af denne sort skærm, kom et vindue op, kan jeg ikke huske præcis, hvad det var, men det førte til at omlægge af computeren.

Reformateret syntes at arbejde, jeg mistet alt, men i det mindste var i orden. Indtil i går, da det samme skete igen, denne gang førte det til et system opsving i stedet for at omlægge og alt var normal igen.

En tredje gang, det frøs, vi ventede i cirka en time på denne frosne skærmen, men der skete ingenting, og det blev hurtigt slukket igen.

Tænde for det igen i dag, intet andet end en besked mundheld "Disk boot failure ENTER ordning disk og tryk på ENTER."

Problemet er, at vi ikke har denne disk, dette var en renoveret computer til og kom ikke med noget, så jeg har ingen idé om, hvad de skal gøre.
Old 29 januar 2008, 10:57
Donor-Gruppen

er din harddisk gøre noget weird lyde? klikke etc?

Mit system: hAvAAck Byg 3

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750@2.67GHz
Bundkort:
Asus P.5N-E
RAM Hukommelse:
GSkill 4 GB DDR2
Grafikkort (r):
EVGA Nvidia e-GeForce 8600GT
Lydkort:
ombord
Harddisk (e):
Samsung 500GB @ 7200rpm
Optisk drev (r):
Død
Sag / PSU:
Generic sag, Generic PSU
Køling:
Zalman 92mm
Network / Internet:
ombord
Monitor (s):
Dell 2408WFP Ultrasharp 2048 24 "
Operating System (s):
MS Vista ULT, Ubuntu 7.10 64-Bit
Old 30 januar 2008, 11:25
Ny Medlem Gruppen

Nope, intet som dette.
Old 30 januar 2008, 11:28
Medlem Gruppen

Hmmm ... har du tjekket alle kabler er stramt? Eller måske der kan være firmware korruption på disken .. Hvad gør i disk det er?
Old 1 februar 2008, 07:50
Ny Medlem Gruppen

Det kan være din processor, der har givet op, men den eneste måde at finde ud af er at tage det ud og prøve det på en anden computer, og se om det samme sker. Hvis det gør, så er det mere end sandsynligt noget andet.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.