mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Datamaskinen ikke starter

Reply

Thread Tools
Old 29th 2008, 09:38
New Member Group

Default Datamaskinen ikke starter

Datamaskinen har nylig gått galt ... (Jeg vet ingenting om datamaskiner og har kommet til dette forumet som søker hjelp.)

Et par dager siden, mens du surfer på nett, hele maskinen frøs, vil musen ikke flytte og ingen handling vil un-fryse den. Så endte jeg opp å slå den av ved tårnet. Da snudde på, Compaq symbolet som vises alltid når du slår den på kom opp, men da skjermen gikk svart.

Etter ca 20 min av denne svart skjerm, kom et vindu opp, kan jeg ikke huske akkurat hva dette var, men det førte til reformating av datamaskinen.

Den reformatering syntes å virke, mistet jeg alt, men minst det var arbeider. Inntil i går, da det samme skjedde igjen, denne gang førte det til en gjenoppretting av system istedenfor reformating og alt var normalt igjen.

En tredje gang, frøs den, ventet vi i ca en time på dette frosne skjermen men ingenting skjedde, og det ble umiddelbart slått av igjen.

Slå den på igjen i dag, bare en beskjed ordtak "DISK BOOT FAILURE ENTER SYSTEM DISK og trykk ENTER.

Problemet er, har vi ikke denne disken, dette var en renovert datamaskin til, og kom ikke med noe, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.
Old 29 januar 2008, 10:57
Donor Group

er din harddrive gjør noen rare lyder? klikke etc?

Min System: hAvAAck Bygg 3

Prosessor (er):
Intel Core 2 Duo E6750@2.67GHz
Hovedkort:
Asus P5N-E
RAM-minne:
GSkill 4GB DDR2
Graphics Card (s):
EVGA Nvidia e-GeForce 8600GT
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
Samsung 500GB @ 7200RPM
Optisk stasjon (er):
Død
Case / PSU:
Generisk Case, Generisk PSU
Cooling:
Zalman 92mm
Nettverk / Internett:
onboard
Skjerm (er):
Dell 2408WFP UltraSharp 2048 24 "
Operating System (s):
MS Vista Ult, Ubuntu 7.10 64-Bit
Old 30nde 2008, 11:25
New Member Group

Nope, ikke noe sånt.
Old 30nde 2008, 11:28
Medlem Group

Hmmm ... har du sjekket alle kabler er tette? Eller kanskje det kan være firmware korrupsjon på disken .. Hva gjør på disken det er?
Old 1st 2008 Feb, 07:50
New Member Group

Det kan være prosessoren som har gitt opp, men den eneste måten å finne ut er å ta det ut og prøve den på en annen datamaskin, og se om det samme skjer. Hvis den ikke, så det er mer sannsynlig enn noe annet.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.