mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Datorn startar inte

Reply

Thread Tools
Old 29 januari 2008, 09:38
New Member Group

Min dator har nyligen gått fel ... (Jag vet ingenting om datorer och har kommit till detta forum som söker hjälp.)

För några dagar sedan, surfar på nätet, hela datorn frös, skulle musen inte flytta och inga åtgärder skulle un-frysa den. Så slutade jag dig att stänga av det vid tornet. När vände igen, Compaq symbol som visas alltid när du slår på den kom upp, men då skärmen blev svart.

Efter ca 20 minuter av denna svarta skärm, kom ett fönster upp, kan jag inte ihåg exakt vad det var, men det ledde till reformating på datorn.

Omformatering verkade fungera, förlorade jag allt, men åtminstone det fungerar. Fram till i går, när samma sak hände igen, den här gången ledde det till ett system för återvinning i stället för reformating och allt var normalt igen.

En tredje gång, frös det, vi väntade i ungefär en timme vid denna frusna skärmen men ingenting hände, och det var slås genast av igen.

Slå på den igen i dag, bara ett meddelande som säger "diskuppstartsmetoden FEL ENTER SYSTEM DISK och tryck ENTER."

Problemet är att vi inte har denna disk, detta var en renoverad dator och kom inte med någonting, så jag har ingen aning om vad de ska göra.
Old 29 januari 2008, 10:57
Givargruppen

är hårddisken gör några konstiga ljud? klicka etc?

Mitt System: hAvAAck Bygg 3

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750@2.67GHz
Moderkort:
Asus P5N-E
RAM Minne:
GSkill 4GB DDR2
Grafikkort (s):
EVGA Nvidia e-GeForce 8600GT
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Samsung 500GB @ 7200rpm
Optisk enhet (er):
Död
Mål / PSU:
Generiskt mål, Generic PSU
Kylning:
Zalman 92mm
Nätverk / Internet:
ombord
Monitor (s):
Dell 2408WFP UltraSharp 2048 24 "
Operating System (s):
MS Vista Ult, Ubuntu 7.10 64-bitars
Old 30 januari 2008, 11:25
New Member Group

Nope, inget sånt.
Old 30 januari 2008, 11:28
Ledamot Gruppen

Hmmm ... har du kollat alla kablar är täta? Eller kanske det kan vara firmware korruption på disken .. Vad göra med att hårddisken är?
Old 1 Februari 2008, 07:50
New Member Group

Det kan vara din processor som har gett upp, men det enda sättet att ta reda på är att ta ut det och prova på en annan dator, och se om samma sak händer. Om det doesnt, då det är mer troligt än något annat.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.