![]() |
|
| |||
| |||
| Jag var om fastställande av mina brorsdöttrar maskin i dag - det var snarare bud upp efter att hon åkte på en "installera allt som ständigt dyker upp" Spree. Hon har en CRT-monitor. Jag minns när vi gav den till henne, det var en bra skärm, men nu vet jag inte hur någon någonsin skulle använda en! Det spelar 70Hz uppdateringsfrekvens, men du kan fortfarande se flimmer, och även om det skulle vara "plattare, squarer röret" kan du se kurvan ... Jag tror hon kommer att få en TFT som en julklapp ..... |
|
| |||
| |||
| Proffsen i en billig TFT är de använder en tredjedel av kraften i en CRT, inte bryter bänkar och ingen strålning emitions och du får ingen huvudvärk beror detta på att en bildpunkt bara uppdateras när det behöver snarare än hela parti uppdateras . En 60 hrtz skärmen har mycket mindre flimmer än en 85hrtz CRT. Förbr billiga de är långsamma pixel svar de ändrar färg för långsamt och en dålig betraktningsvinkel så färgskiftningar som du flyttar ditt huvud. Även billiga TFTS inte kan visa ett mycket brett spektrum av färgton jämfört med en CRT. För professionell design, konst eller fotografi arbete försöker en Formac gallery TFT deras perfekta oavsett vad någon designer kommer att berätta när de kom ut var den enda TFT till ut matcha en professionell CRT monitor. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Tre bildskärmar | bdadavies | Grafikkort & Skärmar | 5 | 17 NOVEMBER 2009 17:03 |
| 3 Monitorer Hjälp | YRTNEG | Grafikkort & Skärmar | 4 | 23 januari 2009 13:57 |
| Vilka är de bästa monitorer | Buchanan | Grafikkort & Skärmar | 22 | 20 april 2008 20:13 |
| Två monitorer hjälp? | KanoakaVirus | Grafikkort & Skärmar | 7 | 29 mars 2008 16:58 |
| Två skärmar på en dator. Är det möjligt? | marcusallon | Grafikkort & Skärmar | 1 | 23 mars 2007 04:06 |
| Thread Tools | |
| |