![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ok, ni kanske vet från andra forum jag har varit med tanke på ny CPU, RAM, osv ett tag nu .. .. Men jag har nu beslutat att bara få ett nytt helt och hållet de delar jag har valt är listade nedan, DinoPC begär £ 803,16 för att bygga upp det för mig, och fartyget den. Men förmodligen jag skulle kunna spara en rejäl summa på lönekostnader om jag gjorde det själv .. .. Så .. Om jag visste hur mycket jag riskerar att spara? Och skulle du (någon) kan och är villiga att steg för steg berättar en komplett dator-building-noob, hur man ställer upp? Delarna är följande: CPU: Intel Core 2 Quad Q9400 "" Cooler: Thermaltake Golden orb II MoBo: Asus P5K (Intel P35 chipset, Crossfire) RAM: 4GB Corsair DDR2 1066MHz Dominator (4x 1 GB) HD1: 750GB SATA 3Gb / s HD2: 250GB SATA 3Gb / s Optisk Enhet: 20x DVD ± RW DL S-ATA Lightscribe (se not) Grafik: NVIDIA GeForce 8500GT 512MB Ljud: Creative X-Fi Xtreme 7.1 Musik OS: Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 64-bit PSU: 580W Hiper Type-M Silent PCI: s: Trådlöst 802.11g PCI-kort Mål: DinoPC standardavtal Coolmaster Cavalier 3, eller om att göra mig själv, min nuvarande Dell Inspiron 531 OBS: optiska enheten om de inte köper från DinoPC skulle vara LG GGW-H20L Notera också: om gör jag själv, jag behöver inte köpa en fråga eller mindre 250GB hårddisk. Tack på förhand för din hjälp, Ollie.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du behöver inte köpa en fråga men jag skulle. Om du håller på att bygga en anpassad gaming rig ni kommer att ha ett mål med bra luftflöde och massor av rum - något Dells har en liten brist på.
| |||
| |||
| Dess inte för spel, bara ganska highend musik, video erfarenhet och dubbla uppdrag etc. Plus Jag gillar min 531, skulle jag komma undan med det? Enligt DinoPC för kit Jag valde 450W PSU var nog, så jag cranked upp till 580W för expansion. Im inte får en Mac.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Ja du får en Mac. Compeltely allvarliga kommentar - om du ska kunna göra en hel del musik produktion / sekvenseringen blandning / musik uppgifter skulle jag starkt rekommenderar att du använder en Mac. De använder i musikindustrin av en anledning! Om du inte är överklockning Jag är säker på att du kommer att komma undan med fallet. Bara kontrollera att formuläret faktor i ärendet och mobo är densamma. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ok, jag har den på OCUK och alla (utom mål, andra hårddisken, och det trådlösa kortet) det kommer till ca £ 720, men om du inte OCing kan gå ner under £ 700 eftersom du inte behöver en stor kylare (igen kylaren är inte på OCUK)
| |||
| |||
| Även om byggnaden själv (särskilt för första gången) Jag rekommenderar looing i en Jordanslutning / Jordning bandet som ansluts till en 13A i väggen - bättre säker än ledsen. |
|
| |||
| |||
| det är bara för besatt av oss, ja, jag har ett Jag ska också ha en snabb titt på en handledning om att bygga datorn också. |
|
| |||
| |||
| Tyvärr har jag inte äger en - Jag lånade en när jag byggt mig - men jag är att köpa en. Bättre spendera en fempundsedel och vara säker, då risken att döda en enhundrafemtioo quid CPU. |
|
| |||
| |||
| och gruvan är egentligen inte mitt, det är min pappa är (han är en electro acoustic ingenjör) så att han arbetar mycket med elektroniska chips, men han bestämde det är mer problem att det är för att han trots allt varje chip bara kostnader pence. |
|
| |||
| |||
| Ollie försöka ta en titt genom denna webbplats ser ut som en god handledning från allra första grunderna i PC byggnaden. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Anpassad sökning | pest79456 | Web Design, Hosting & SEO | 1 | 11 juli 2009 13:31 |
| Perfekt temperatur för en anpassad dator? | Theresonly1 | General Hardware Chat | 6 | 5 juli 2009 14:33 |
| Ny Custom PC, lite hjälp behövs = D | deldrice | General Hardware Chat | 41 | 21 sep 2008 16:28 |
| Min nya anpassade riggen. | Eltocliousus | General Hardware Chat | 9 | 17 februari 2008 01:24 |
| Min första egna riggen. | Eltocliousus | General Hardware Chat | 30 | 15 februari 2008 01:57 |
| Thread Tools | |
| |