mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Död Dator

Reply

Thread Tools
Old 15 april 2008, 22:18
J0N
New Member Group

Default Död Dator

Hej alla!

Nyligen samtidigt på min dator det strömavbrott och datorn avstängd ..

Så efter detta hände jag försökt att byta den igen och datorn är död, inte komma på alls ..

Öppnade upp fallet och lampan på moderkortet fortfarande är på, så tror inte att det är moderkortet eller Powersupply? Eller har jag fel?

Om LED-lampan på moderkortet fortfarande handlar om kan det ändå vara moderkortet det är blåsta?

All hjälp skulle uppskattas, tack!
Old 15 april 2008, 22:44
New Member Group

Default Död Dator

Om strömmen gick bort, och datorn går inte att sätta tillbaka den, är chansen att strömförsörjningen har skadats med driftavbrott. Det kan mycket väl tillräckligt med ström för ljus indikatorn på moderkortet, men det kan ändå vara stekt.

En sak du kanske vill prova, är att dra ur datorn i ca 20 minuter, under denna tid, ta en CMOS-batteriet i ungefär 10 minuter, lägg tillbaka det i, ansluter den igen, och ge den en gå. Om det inte brand upp sedan, är chansen det är nätaggregatet. I värsta fall styrelsen och andra objekt kan vara skadad också.

Du kanske också vill prova "bare-bones" tillvägagångssätt. I princip koppla everthing i datorn utom vad som krävs för att starta upp. Återanslut varje tills du hittar problemet.

Hope this helps!
Old 16 april 2008, 01:36
Administrator Group

Default Död Dator

99% PSU.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 16 april 2008, 08:35
Givargruppen

Default Död Dator

Agree'd med psu svar på detta har hänt mig 3 gånger under de senaste 4-5 åren och alltid varit psu.
Old 16 april 2008, 13:39
Givargruppen

Default Död Dator

im bara förvånad över att det gjorde hända mig strömmen gick ut som 2 eller 3 gånger igår min dator var på men det är mest likly de psu och sedan naturligtvis ibland när psu går det tar moderkortet och några andra grejer med det för jag hoppas att din tur och bara din psu

Mitt System: ubr spel dator

Processor (s):
q6600 G0 @ lager kyls ac frys
Moderkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Minne:
2GB DDR2 800
Grafikkort (s):
4870 1GB
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
160GB 7200rpm ide
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Mål / PSU:
modded + målade fall w / 1kW Antec
Kylning:
2 120mm fläktar 4 80mm fläktar och en hdd
Nätverk / Internet:
två gigabyte län
Monitor (s):
24 "acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 17 april 2008, 15:41
J0N
New Member Group

Default Död Dator

Tack för hjälpen alla, jag plug'd min psu i en äldre dator, en som inte behöver mycket av ett nätaggregat för att arbeta, en min psu startat upp den .. Så kan det fortfarande innebära gruvan ihållande summan skadade en skränande få tillräckligt med ström för att starta min dator alls .. Eller kan det vara något annat thats skruvas på datorn? Haha shoulda jus investerat i ett fönster .. Finns det någon som känner till några områden eller platser där jag kan få summan hjälp med min en mobil .. Tack!
Old 17 april 2008, 16:05
Givargruppen

Default Död Dator

ok det kan vara moderkortet eller något annat liknande som sedan för din mobil hjälpa http://cellphoneforums.net/
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Dead Dator - Nej Power On pastordan General Hardware Chat 9 27 januari 2009 02:26
Dead Moderkort / Dead PSU, eller både och? VictorMeldrew General Hardware Chat 3 31 oktober 2008 02:12
Dead PC hårddisk nu inne i den här datorn! chrismorris730 General Hardware Chat 4 13 sep 2008 16:10
Computer varit död i flera månader kan du hjälpa TAMARISK General Hardware Chat 1 29 juni 2008 13:54
Hej Hej! - Död Dator Dilbert Cases & Power Supplies 29 22 juli 2007 05:22
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.