mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Dead PC

Reply

Thread Tools
Old 20 juni 2007, 07:46
Medlem Group

hei,

PCen er nå helt død den synes,

broren min vekket meg 2 uker siden, forteller meg at han kunne ikke starte den, det gjorde jeg ikke tenker mye på den tiden da jeg hadde re-installert Windows natten før og hadde ikke installert noen drivere for den ennå (grafikk kortet, hovedkortet eller noe, bare installert Windows, nedstengt og gått i dvale) og jeg trodde han var bare forvirret.

på befaring om det virkelig var ikke starter, lyser står på forsiden var på på dette punkt (tror jeg), men snart etter at de var døde også, viftene døde. det er ingen respons i det hele tatt.

Jeg koblet all maskinvaren jeg kunne en på en tid uten glede og bestilte en ny strømforsyning som jeg kom i morges.
Jeg monterte strømforsyningen til det beste av meg muligheten (ta ut den gamle tilkoblinger en om gangen og erstatte dem som gikk jeg), og du gjettet det-ingen forskjell.

Jeg søker etter hjelp på nettet i to uker nå, prøvd alt jeg kan tenke på eller se til å prøve, gjør noen har noen ideer?

takk
Old 20 juni 2007, 07:50
Banned Group

Crazy svarer jeg vet kompis men har du sjekket sikringen i støpselet på veggen, eller hvis det er pugged til en bølge Protector gjort at det skjer?

Min System: #

Prosessor (er):
Intel P4
Hovedkort:
ecs 915pla2
RAM-minne:
1GB
Graphics Card (s):
ATI Radeon x1050
Lydkort:
diamond Xtreme 7.1
Harddisk (er):
160GB
Optisk stasjon (er):
DVD-ROM Combo drive DVD + /-RW
Case / PSU:
antech/x-power585
Cooling:
air
Nettverk / Internett:
trådløst
Skjerm (er):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 20 juni 2007, 07:50
Donor Group

Det faktum du om den første oppstart betyr det mer enn sannsynlig har ingenting å gjøre med reinstall av Windows.

Den PSU er et bra sted å starte så bra gjort for det, synd det ikke har virket skjønt.

Det kan være hovedkortet relatert men vi vil gjøre nede at ruten i en bit. Sjekket plugger / sikringer osv.?

Min første kommentar (og forslag) er om ledede's.

Er du abolutely at du har koblet strømkabelen til strømknappen på sak til riktig pin på hovedkortet og koblet den rett veien rundt?

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 20 juni 2007, 07:52
Medlem Group

Ja, prøvde det i 3 forskjellige plugger, som jeg testet arbeidet med en lampe
Old 20 juni 2007, 07:55
Medlem Group

Sitat:
Originally Posted by alex View Post
Det faktum du om den første oppstart betyr det mer enn sannsynlig har ingenting å gjøre med reinstall av Windows.

Den PSU er et bra sted å starte så bra gjort for det, synd det ikke har virket skjønt.

Det kan være hovedkortet relatert men vi vil gjøre nede at ruten i en bit. Sjekket plugger / sikringer osv.?

Min første kommentar (og forslag) er om ledede's.

Er du abolutely at du har koblet strømkabelen til strømknappen på sak til riktig pin på hovedkortet og koblet den rett veien rundt?

Vel, jeg har spilt litt med det i dag for første gang (tror jeg dvs hva det var likevel), men før jeg har aldri rørt så jeg er sikker på at det må være riktig (jeg ikke bygge maskinen selv, Jeg har hatt det ca 18 måneder og det har vært ok)
Old 20 juni 2007, 08:00
Donor Group

Okey doke, tid til å feilsøke. Vær advart at dette kan være en lang prosess.

Har du kontrollert plugin / sikring? Har du også forsøkt å erstatte de viktigste strømkabelen?

-Kanoakavirus
Old 20 juni 2007, 08:06
Banned Group

Du sier du har kjøpt en ny PSU, har du benken testet det i sin egen rett?
Old 20 juni 2007, 08:07
Medlem Group

Sitat:
Originally Posted by alex View Post
Okey doke, tid til å feilsøke. Vær advart at dette kan være en lang prosess.

Har du kontrollert plugin / sikring? Har du også forsøkt å erstatte de viktigste strømkabelen?

yeah, gjøres både av disse.

En ting jeg var usikker:
når jeg endret strømforsyningen Jeg fulgte noen guider på nettet, på hovedkortet, jeg har en hoved 24 pin adapter og en 4-pinners adapter men ingensteds for 6-pinners kontakt. Som jeg sa jeg endret dem så jeg gikk så jeg tror ikke jeg gjort en feil, men er det riktig for enkelte styrene ikke har et sted for de 6 pin plug (beklager hvis jeg forklarte dårlig)
Old 20 juni 2007, 08:07
Administrator Group

Neste steg etter alt som er å koble alle interne strømkabler fra PSU til ting som harddisker og CD-ROMer forlate bare hoveddisplayet plugger fra PSU til hovedkortet og deretter koble alle harddisker, CD-ROMer data kabler og tillegget på kort fra hovedkortet.

Tydeligvis holde fans plugget i.

Hvis det fortsatt er død er det trolig en feil på hovedkortet.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 20 juni 2007, 08:08
Medlem Group

Sitat:
Originally Posted by Wolfeymole View Post
Du sier du har kjøpt en ny PSU, har du benken testet det i sin egen rett?
nei jeg bare setter den i gang
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.