mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Dead st

Reply

Thread Tools
Old 20 juni 2007, 07:46
Ledamot Gruppen

Default Dead st

hej,

min dator är nu helt död verkar det som,

min bror väckte mig 2 veckor sedan, berättade att han inte kunde starta den, det gjorde jag inte tror mycket på den tiden eftersom jag hade ny installerat windows kvällen före och hade inte installerat några drivrutiner för den ännu (grafik kort, moderkort eller något, precis installerat fönster, stänga av och gått i vila) och jag trodde han var just förvirrad.

om tillsyn även om det egentligen inte startar, LED: s på framsidan stod på vid det här laget (tror jag) men strax efter att de var döda Även fläktarna är döda. finns det inget svar alls.

Jag kopplas all hårdvara kunde jag en i taget med någon glädje och beställde ett nytt nätaggregat som jag fick i morse.
Jag monterade kraftförsörjningen till bästa förmåga (med de gamla kontakter en i taget och att ersätta dem som jag gick), och ni gissade det, ingen skillnad.

Jag har varit att söka efter hjälp på nätet i två veckor nu, prövat allt jag kan tänka på eller se till att prova, gör någon har några idéer?

tack
Old 20 juni 2007, 07:50
Banned Group

Default Dead st

Crazy svar Jag vet kompis, men har du kollat säkringen i kontakten i väggen, eller om det är pugged till ett uppsving beskyddare såg det på?

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 20 juni 2007, 07:50
Givargruppen

Default Dead st

Faktum du ange den ursprungliga makt upp betyder det mer än sannolikt har ingenting att göra med att installera om Windows.

Den psu är ett bra ställe att börja så bra gjort för det, synd att det inte har fungerat ändå.

Det kan vara moderkortet närstående men vi ska göra den vägen i en bit. Incheckat pluggar / säkringar etc?

Min första kommentar (och förslag) är om lysdioder.

Är du abolutely säker på att du har anslutit strömkabeln till strömbrytaren i ärendet till rätt stift på moderkortet och anslutna det den rätta vägen runt?

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 20 juni 2007, 07:52
Ledamot Gruppen

Default Dead st

Ja, försökte i 3 olika pluggar, alla som jag testade var att arbeta med en lampa
Old 20 juni 2007, 07:55
Ledamot Gruppen

Default Dead st

Citat:
Ursprungligen postat av alex View Post
Faktum du ange den ursprungliga makt upp betyder det mer än sannolikt har ingenting att göra med att installera om Windows.

Den psu är ett bra ställe att börja så bra gjort för det, synd att det inte har fungerat ändå.

Det kan vara moderkortet närstående men vi ska göra den vägen i en bit. Incheckat pluggar / säkringar etc?

Min första kommentar (och förslag) är om lysdioder.

Är du abolutely säker på att du har anslutit strömkabeln till strömbrytaren i ärendet till rätt stift på moderkortet och anslutna det den rätta vägen runt?

Tja, jag har spelat runt med detta i dag för första gången (jag tror den er vad det var i alla fall), men före det har jag aldrig rört det, så jag är säker på att det måste vara rätt (jag har inte bygga datorn själv Jag har haft den ungefär 18 månader och det har varit ok)
Old 20 juni 2007, 08:00
Givargruppen

Default Dead st

Okey doke, tid att felsöka. En varning om detta kan vara en lång process.

Har du kollat kontakten / säkring? Har du också försökt ersätta de viktigaste strömkabel?

-Kanoakavirus
Old 20 juni 2007, 08:06
Banned Group

Default Dead st

Du säger att du köpt en ny psu, har du bänk provade att i sin egen rätt?
Old 20 juni 2007, 08:07
Ledamot Gruppen

Default Dead st

Citat:
Ursprungligen postat av alex View Post
Okey doke, tid att felsöka. En varning om detta kan vara en lång process.

Har du kollat kontakten / säkring? Har du också försökt ersätta de viktigaste strömkabel?

Ja, gjort båda dessa.

en sak som jag var osäker på:
när jag förändrats strömförsörjningens jag följt några guider på nätet, på mitt moderkort har jag en av de viktigaste 24 pin adapter och en 4-pin adapter men ingenstans för 6 pin plug. Som jag sa i förändrat dem så jag gick så jag tror inte att jag gjorde ett misstag men är det rätt för vissa nämnder att inte ha en plats för 6 pin plug (sorry om jag förklara dåligt)
Old 20 juni 2007, 08:07
Administrator Group

Default Dead st

Nästa steg efter allt som är att koppla alla interna kraftkabel från PSU till saker som hårddiskar och cd-rom lämnar bara de viktigaste kontakterna från PSU till moderkortet drar sedan ut alla hårddiskar, cd-rom data kablar och add - på kartor från moderkortet.

Uppenbarligen hålla fansen isatt

Om det är fortfarande dött det är förmodligen ett fel moderkort.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 20 juni 2007, 08:08
Ledamot Gruppen

Default Dead st

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfeymole View Post
Du säger att du köpt en ny psu, har du bänk provade att i sin egen rätt?
nej jag bara lägga den i direkt
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Soon to Be Dead! KanoakaVirus Off Topic Discussion 4 13 OKTOBER 2009 14:20
PC plötsligt död stealthking General Hardware Chat 1 1 juni 2009 08:20
Dead Moderkort / Dead PSU, eller både och? VictorMeldrew General Hardware Chat 3 31 oktober 2008 02:12
Dead Pc? Kadejd General Hardware Chat 2 27 oktober 2007 21:55
Dead M / B? ferrytrip1 Processorer, moderkort & RAM 4 3:e sep 2007 08:20
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.