![]() |
|
| |||
| |||
| Min nuvarande dator just nu är Dell Dimension B110, Info = Intel pent. 4 HT, minne = 333 och 400MHz DDR, SDRAM. Max = 2GB hårddisk = 40GB För bästa möjliga spelupplevelse vilken maskinvara ska jag uppgradera till tillåter det. * Och för alla andra plus "du skränande ge mig för spel tala om. **: Spelet jag spelar mest är Nord-och Sydamerika armén om det hjälper. |
|
| |||
| |||
| Ni nämnde hur mycket minne man kan ha på maxium, men hur mycket har det nu? Om du bara vill spela den amerikanska armén om det här på riktigt bra inställningar än vad jag skulle rekommendera. 2 GB minne (2 x 1 GB) och ett 256 MB PCI-grafikkort. Även Beroende på din processor, om det är en pitty 1.4/1.6 eller 1.8 GHz-processor. Jag skulle rekommendera att få en 2.4/2.8 eller tom 3 GHz Pentium 4 processor. Alla och allt detta uppgraderingen skulle kosta förmodligen $ 150 till $ 200. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Är det en bärbar eller desktop?
| |||
| |||
| Jag googled det och det är ett skrivbord |
|
| |||
| |||
| Tja jag skulle lämna CPU ensam, de flesta P4 har fortfarande köra 99% av nya saker. Men vi vet inte vilken hastighet P4 du har? Du behöver inte säga hur mycket RAM du har antingen bara max så kan egentligen inte ge råd om du behöver mer. Bästa uppgraderingen vore ett grafikkort men vi vet inte vad ni har för närvarande? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tror inte att du kan uppgradera denna modell. Det finns inget grafikkort slot på moderkortet så att du har fastnat med onboard grafik. PCI grafikkort nu svårt att få och antagligen inte värt ansträngningen.
| |||
| |||
| Det finns ingen PCIx16 slot häxa görs specifikt för grafikkort. Men det finns vanliga PCI-platser och du kan plugga in grafikkort i dessa. Elia |
|
| |||
| |||
| Citat:
Du är bättre att få ett nytt moderkort och grafikkort och montera det hela i ett nytt fall. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Vad du ska köpa? Behöver du en widescreenskärm för en Dell Dimension 2400. | Glen Randall | Grafikkort & Skärmar | 7 | 7 november 2009 18:52 |
| Dell Dimension 5100 startar inte | JSN | General Hardware Chat | 7 | 29 Oktober 2009 08:44 |
| Dell Dimension RAM Upgrade Troubles | HeadWound | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 29 september 2009 05:08 |
| Ökad Ram Dell Dimension 4600 | felliott11756 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 7:e sep 2007 17:13 |
| Dell Dimension 2400 | tomc_020 | General Hardware Chat | 13 | 14 juni 2007 07:14 |
| Thread Tools | |
| |