![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Desperate, Blue Screen uppstart Misstänkta Driver men ingen aning om vad gör ....... Im en datoranvändare säkert men hårdvara och underhåll Jag suger på hårt. Men min dator har blå screening hårt och verkar vara värre, hon kom tillbaka från affären och fick maskinvara testats för andra gången och ändå allt de sa var bra .... Så när jag fick det att jag installerat allt på det han menar att det kan sätta sig och inte det hasn't. Jag får olika fel och verkligen driver mig nötter .... Kan någon hjälpa mig med att försöka isolera frågan ..... Ursäkter lägga detta misstag i mjukvaran och inte säker på hur du tar bort |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vi behöver veta det exakta felmeddelanden och vad operativsystem, för att kunna hjälpa dig.
När du säger butiken testat hårdvara, vad gjorde de testet och vad butiken? Även när du säger, du "kom det upp att jag installerat allt på det han menar att det skulle lösa" .... säger du att du installerat om Windows? ..... eller? Ju mer information du ger, desto mer likelly någon kommer att kunna hjälpa Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Okej förlåt jag hadnt få detaljer men att jag var inte säker på vem som skulle reagera eller vad de vill, här är historia ..... Delarna är ca 10 månader gammal nu som hon har en 9600gso grafikkort på en P5N - MX moderkort. Men hon var ständigt blå screening och som jag gjorde vet hur man frysa skärmar ursprungligen didnt se meddelanden. Så jag ger henne till reparation av austins vara checkat ut, ett problem var att det var en BIOS-uppdatering och jag vet inte att leka med den om du inte vet vad du gör. De har uppenbarligen Prime95 och jag tror memtest 86 och stress testas styrelsen och de sa att det aldrig blå säkerhetskontrollerats eller spelas upp samtidigt. Så jag tog med det hem igen ..... När du väl är ansluten hon påminna exakt varför jag dont gillar henne .... och fortsatte ...... ursprungligen DRIVRUTIN IRQL fel och vissa sidfel i en icke-paged och IRQL. Det hade Windows XP Professional SP3 på det, (hade installerats 4 gånger innan jag går in i butiken - sist en några dagar innan ).... lägga all programvara på osäker om detta skulle påverka förare ...... sedan hittade grafik drivrutinen och installerat den. en gång upp den endast kommer att frysa på måfå, det är bara över natten eller morgonen hon blå skärm till döden, dagens budskap var en kombination av sidfel i en icke paged område & nv4_mini.sys. Efter att först installera alla skulle säga var NTFS fel i händelse Logg och thats om det och plug spela chef ..... Hoppas den här hjälper mer ..... |
|
| |||
| |||
| OK ... du nämnde inte om du har 1 eller 2 minnen RAM, men om man antar 2, försök att ta bort en pinne och se om detta hjälper problemet ..... om inte bättre växlingsutrymmet omkring dem, som håller till bara en pinne. Även ... kontrollera om smuts och gunge runt heatsink och fläkt, även om din reparation kille borde ha gjort detta. |
|
| |||
| |||
| Umm okej jag har 2 pinnar RAM @ 1GB vardera, jag trodde det var två, men de har dragit sig kontrolleras och okayed med anvisningar från en pootah kompis till mig häromdagen. Umm osäker om heatsink n fläkt men reparation personer hade den öppen och jag antar att de kontrollerat att såväl som im inte säker på vad im tittar för det ..... |
|
| |||
| |||
| Nåja .... det är en process för eliminering verkligen ..... ibland dåligt Ram kan orsaka den typ av problem du har, så det är bättre att ta bort det än bara programvara testa den. Få din vän att hjälpa dig och se hur det går. |
|
| |||
| |||
| De sa att de testat den på Austins och det var bra, ska jag vara omprovtagning? och i så fall använder jag memtest 86 som jag tror thats vad de används ?..... |
|
| |||
| |||
| Ursäkter för att inte sätta specs tidigare så jag tog dem till arbete och couldnt tillträde från min hemdator. Bifogat är en lista över vad som finns i den nya tjejen ...... |
|
| |||
| |||
| Som sagt, prova att ta bort ett stick av Ram och se om detta hjälper problemet ..... om inte bättre växlingsutrymmet omkring dem, som håller till bara en pinne. Memory testare inte fullproof, men om du har antingen en dålig pinne eller oförenliga stick, avlägsna en sticka och byta ut dem, kommer att visa upp den. |
|
| |||
| |||
| okej .... Umm ja jag startat upp med varje uppsättning RAM och det var bra, gjorde det mest på min vän och jag tyckte vi förde 4GB inte 2GB kit och vi var fel. Men inga problem med att starta upp på dem. Kommer dock att byta dem i kväll och se hur jag går ....... Även jag är nyfiken om reformating och hårdvara kontroller isnt lyfta upp frågan och två olika butiker har testat hårdvaran, kan det vara en drivrutin eller kabel thats ansluten till datorn. Bildskärmen är en gammal stil men med en pin-omvandlaren på den för att ansluta till styrelsen, så finns det modem, tangentbord och mus och naturligtvis makt. Jag kommer rebackup igen Incase kollisioner eller formatera igen och eftersom jag avstängd windows uppdateringar tänkte att det var frågan jag återkommer de igen och se vad som händer och komma tillbaka till er med resultaten av RAM. Också en notering att hålla i minnet när datorn är äntligen igång hon sällan blå skärm igen, även om startas eller blev av kort, det bara inträffar när vänster över natten eller när jag kommer hem från jobbet, så hon måste stängas av någon längre tid innan det kommer att upprepa. När upp den kommer bara att låsa n frysa allt på udda tillfälle. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Blue screen Windows stänk skärmen | Mukk1987 | Windows-operativsystem | 3 | 15 april 2008 13:22 |
| Få en blå skärm | samjohnson | Windows-operativsystem | 24 | 11 februari 2008 12:41 |
| Blue Screen | phoeniximportersuk | General Software Chat | 7 | 24 sep 2007 12:47 |
| Thread Tools | |
| |